۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۶۴۰

حجت الاسلام نوروزی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه قم شد

حجت الاسلام نوروزی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه قم شد
حجت‌الاسلام رستمی طی حکمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم را منصوب کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی طی حکمی حجت الاسلام رضا نوروزی را به عنوان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم منصوب کرد.  

مراسم تکریم و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم هم با حضور حجت الاسلام رستمی رییس نهاد دانشگاه های کشور برگزار شد.

در این مراسم از تلاش های حجت‌الاسلام پوررضا در نهاد نمایندگی دانشگاه قم تقدیر شد و حجت‌الاسلام نوروزی به عنوان مسئول جدید نهاد در دانشگاه معرفی شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در این مراسم عنوان کرد: رسالت نظام اسلامی، روحانیت، نهاد و هر فرد مومن مجاهد حاضر در صحنه منفک از یکدیگر نیست هر چند قالب ها متفاوت باشد لکن همه در راستای رسالت انبیاء یعنی همراه کردن مردم و ارائه آیات الهی و تزکیه و تعلیم آنها است، رسالت اجتماعی انبیاء در مرحله بعد برائت از طاغوت و عبادت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه آنچه امروزه در نظام علمی کشور شاهد هستیم با آنچه مورد انتظار است تفاوت دارد، ادامه داد: واقعیت اینست که دانشگاه محصول تولید شده در بستر غرب بوده که وارد کشور ما شده است لذا تحولات آن نیز منطبق با هر آنچه در محل تولدش بوده هست.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه جایی باید سیر تبعیت شکسته شود و ضمن آموختن از داشته های غرب، تقلید دائمی نشود، افزود: در سند دانشگاه اسلامی مهمترین بخش اسلامی شدن دانشگاه حوزه آموزش، پژوهش و مدیریت دانشگاه است و مقوله فرهنگی تنها یکی از این چهار حوزه است.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: در نهاد نباید رسالت را فقط در فعالیت فرهنگی دید، مسئولان نهاد در حوزه هایی که متصدی و مجری و عنصر فعال وجود دارد کمتر و در حوزه‌هایی که بی متصدی مانده بیشتر وقت و انرژی بگذارند.

براساس این گزارش، حجت الاسلام نوروزی پیش از این مسؤولیت معاونت فرهنگی دانشگاه قم را بر عهده داشت./998/

ارسال نظرات