۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۶۴۶۸۴

طرح تبلیغی «همراه خانواده» اجرا می‌شود

طرح تبلیغی «همراه خانواده» اجرا می‌شود
ورود مبلغان به فضای تحکیم خانواده و حل مشکلات آنان، اقدامی تحسین برانگیز است و بخش مهمی از آسیب‌های زناشویی را می‌توان با مشاوره درست از میان برداشت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ورود مبلغان به فضای تحکیم خانواده و حل مشکلات آنان، اقدامی تحسین برانگیز از سوی دفتر تبلیغات اسلامی است و بخش مهمی از آسیب‌های زناشویی را می‌توان با مشاوره درست و تبلیغ صحیح مبانی دینی از میان برداشت.

یکی از سخت‌ترین درگیری‌ها میان تفکر اسلامی و اومانیستی، درگیری بر سر تعریف، جایگاه و نقش خانواده است. خانواده کوچک‌ترین و اولین اجتماعی است که دختر و پسر نوجوان با آن روبه‌رو است؛ از طرفی هم قلب نوجوان مانند زمینی بایر است که هرچه در آن بکاری برداشت خواهی کرد. اگر بستر خانواده دچار تزلزل و باشد و فرزند با فضای عصبی مواجه شود، هیچ تضمینی برای سلامت آینده جامعه وجود ندارد.

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ مِن آیاتِهِ أن خَلَقَ لکُم مِنْ انفُسِکُم أزواجا لِتَسکُنوا اِلیْها و جَعَلَ بَیْنَکُم مَودَّةً وَ رَحْمَةً، اِنَّ فی ذلکَ لایاتٍ لِقَومٍ یَتَفکرونَ؛ از جمله نشانه‌‌های خدا این است که برای شما از جنس خودتان همسران آفرید تا به وجود آن‌ها آرام گیرید و میان شما دوستی و مهربانی برقرار ساخت. در این امر برای کسانی که اندیشه می‌کنند عبرت هاست.»

خانواده یکی از نهادهای بنیادی و سازندۀ اجتماعات بشری است که نقش بسزایی در رشد و تربیت حاضرین آینده اجتماع  دارد. از همین رو پرداختن به حل مشکلات و اقدام برای تحکیم خانواده شاید شاه‌کلیدی باشد که بتواند معضلات پیش‌رو را برطرف کند.

سخنان اخیر علی خون چمن، رئیس گروه مطالعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات، درباره طرح «راهنمای خانواده» و به کارگیری از ظرفیت مبلغان در عرصه آموزش و راهنمایی زوجین جوان، آن هم در موقعیت امروز اجتماعی بسیار دلگرم کننده بود.

رئیس گروه مطالعات، برنامه ریزی و بودجه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص عملیاتی شدن طرح مذکور گفت: شناسایی و ساماندهی طلاب متخصص و فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط در حوزه خانواده، اولین گام این طرح است.

بعد از گام نخست، طلاب مذکور به مکان‌های مختلفی همچون مساجد، بقاع متبرکه، مدارس، کانون‌ها، مراکز فرهنگی، ادارات، تفرجگاه‌ها و... جهت راهنمایی خانواده‌ها در خصوص پیشگیری از اختلافات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی، اعزام می‌شوند.

امیدواریم اجرای این طرح و همگامی روحانیان کارشناس خانواده بتواند در کاهش آلام و آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد./پ203/ق

ارسال نظرات