۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۶۴۸۷۲

نشست «سواد رسانه در تربیت فرزند» برگزار می‌شود

نشست «سواد رسانه در تربیت فرزند» برگزار می‌شود
نشست سواد رسانه در تربیت فرزند در دو جلسه با حضور حجت‌الاسلام شهیدی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به همت مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی نشست آنلاین «سواد رسانه در تربیت فرزند» به صورت آنلاین با حضور حجت‌الاسلام شهیدی در روز‌های شنبه و یک‌شنبه، ۱۲ و ۱۳ مهرماه ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

امروزه رسانه نقش زیادی در زندگی ما دارد. متأسفانه آمار نوجوانان و کودکانی که در این فضا درحال تنفس هستند بسیار بالاست. اگر بخواهیم عوامل فرهنگی این اتفاق را بررسی کنیم باید به سبک زندگی مدرنیته که جای سبک زندگی اسلامی ایرانی را گرفته بپردازیم؛ چرا که اقتضای آن سبک زندگی فرزندانی بدون برادر و خواهر است که در آینده مشکلات عدیده‌تری را پدید خواهد آورد.

وقتی فرزندان هیچ همبازی نداشته باشند و پدر و مادر به دنبال رفع احتیاج اقتصادی خانه هستند و خانه‌هایی که ساخته می‌شوند برخلاف طبع محل آسایش، آرامش و آزادی‌خواه نیست طبیعی است که فضای آزاد و مجاز اینترنت همدم خوبی برای کودکان خواهد بود.

نابلدی خیلی از پدر و مادرها در شیوه ارتباط گیری با فرزندان برای آموزش‌های ساده زندگی باعث می‌شود کودکان با تصاویر و اخباری در فضای مجازی روبرو شوند که برخلاف انتظار والدین به تربیت غیرمستقیم فرزند بپردازند که در آینده مشکلات خیلی بیشتری را به دنبال خواهد داشت!

از این رو برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای آشنایی پدر و مادران با رسانه و همچنین بررسی نقش «سواد رسانه در تربیت فرزند» شاید مقداری از مشکلاتی که امروز دامن‌گیر کودکان و نوجوانان در فضای مجازی شده را کاهش دهد. البته مسؤولان فرهنگی کشور باید به فکر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باشند، هر چقدر هم سرباز در میدان جنگ یاد بگیرد که جان خود را حفظ کند، اگر دشمن به شلیک خود ادامه دهد باز احتمال نابودی این سرباز وجود دارد.

دورۀ «سواد رسانه در تربیت فرزند» نیز یکی از همین دوره‌های آموزشی است. والدینی که می‌خواهند به فرزندان خود سواد رسانه‌ای بیاموزند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. البته نفس برگزاری چنین دوره‌هایی خوب است؛ اما باید دانست مشکل اساسی دور افتادن از سبک زندگی اسلامی-ایرانی و نداشتن شبکه ملی اطلاعات است.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای شرکت در دوره حاضر و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا ۱۱ مهرماه با حضور در تارنمای بلاغ ثبت نام نمایند./پ203/ق

ارسال نظرات