۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۴۹۴۱
به مناسبت انتشار گزارش «نمای باز»؛

قتلگاهی با ۳۲ میلیون قربانی

قتلگاهی با ۳۲ میلیون قربانی
سؤال اینجاست که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چه اقدامی برای جلوگیری از تخدیر ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی کرده یا می‌خواهد با توزیع کوپن مواد مخدر به تخدیر بیشتر بپردازد؟
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان مرجع حمایت‌گر و مدیر فضای بازی‌های رایانه‌ای در کشور فعالیت می‌کند. در گزارشی که تحت عنوان «نمای باز ۱۳۹۸» منتشر کرده‌اند اطلاعات و آماری را از وضعیت بازی در ایران در اختیار گذاشته‌اند.
 
آمار بازیکنان ایرانی

گزارش حاضر استقرای ناقصی از بازیکنان ایرانی است. اطلاعاتی که در این گزارش درج شده‌ از ۹۲۰۰ خانوار و ۳۰۰۰ بازیکن به صورت مصاحبه گردآوری گردیده. آماری که در بخشی از این گزارش آمده به‌شرح ذیل است: به طور کلی ۳۲ میلیون بازیکن در ایران وجود دارد که میانگین سنی آن‌ها ۲۲ سال است. کودکان ۳ تا ۱۱ سال ۲۵ درصد، نوجوانان ۱۱ تا ۱۷، ۱۷ درصد و جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال ۴۴ درصد این جامعه آماری را تشکیل می‌دهند.

در زمینۀ پلتفرم‌ها یا بستر‌های بازی آماری که ارائه شده، اندروید سهم ۹۲ درصدی، رایانه سهم ۲۰ درصدی و کنسول‌های مختلف سهم ۲۲ درصدی را از آن خود کرده است. البته در توضیحات این بخش آمده که برخی از بازیکنان همزمان از چند پلتفرم نیز استفاده می‌کنند.

تا به این‌جا مشکلی وجود ندارد و آمار مصرف کنندگان بازی‌های رایانه‌ای در کشور را اعلام کرده‌اند. وقتی به آمار بازی گروه کودکان ۳ تا ۱۱ سال برسیم اوج فاجعۀ فرهنگی در کشور رخ می‌نمایاند. ۹۸ درصد این کودکان با پلتفرم اندروید مشغول بازی‌هایی هستند که هیچ بازی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی را نمی‌توان در میان آن‌ها نام برد!
 


چنین آماری شاید برای مخاطبان عادی و منفعل خوش آیند باشد ولی برای یک مخاطبی که فعالانه در رسانه حضور دارد چنین آماری تداعی کننده هزاران سرباز بی‌اسلحه‌ای است که به قتلگاه می‌روند و خود را به دست جلاد خوش برورویی می‌سپارند تا گردنشان زده شود. بی‌توجهی مسؤولین فرهنگی کشور به این مسأله باعث نابودی زندگی و آینده هزاران جوان این مرز و بوم خواهد شد.
 
اینها[غربی‌ها] بنشینند آنجا، ما برای اینها در ایران و در کشورهای آسیا و غرب آسیا و کشورهای اسلامی و مانند اینها، سرباز و پشتیبان و رعیّت تربیت کنیم. رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
این بازی‌های منفی به‌قدری زیاد هستند که اگر آن‌ها را با هزار تساهل و تسامح در معیار ایرانی و اسلامی بودن بررسی کنیم باز نمی‌توانیم این جرئت را به خودمان بدهیم که آن‌ها را بازی‌هایی خنثی بدانیم. بازی‌هایی که علاوه بر ضرر فیزیولوژیکی بر کودکان، مغز و ذهن آن‌ها را نابود می‌کند و در دست آخر آن‌ها را به سربازانی فرمانبردار تبدیل می‌کند؛ البته اگر تخدیر ناشی از بازی اجازه حرکت به این جوان را بدهد!
 
 
 
بوی تعفن بازی‌های گندیده

آسیب‌هایی که شاید سال‌ها خفته بماند، ولی چندی بعد چونان دمل چرکین بوی تفعنش جامعه را آزرده خاطر خواهد ساخت. متأسفانه مسؤولان فرهنگی کشور چشمانشان را نسبت به این آمارها و محتوای بازی‌ها بسته‌اند. سوای از آن از بازی‌سازان خوب کشور حمایتی به عمل نیاورده‌اند تا بتوانند سریع‌تر محصولات مناسب و مفید را جایگزین کنند.
 

بله، حمایت‌هایی که از بازی‌هایی، چون گرشاسپ و شب‌گرد توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شده که بازی‌های تولید شرکت‌های ایرانی بودند، ولی چه تولیدی؟ تولیدی که نه داستان درستی را روایت می‌کرد و نه دغدغه‌ای ملی مذهبی را به دنبال داشت.
 
حوزه و نهادهای تبلیغی کجایند؟
در جنگ نرم هیچ وقت عکس‌العملی عمل نکنید. البتّه پاسخ دشمن را باید داد امّا بهتر از عکس‌العملی عمل کردن و واکنشی عمل کردن، عمل کردنِ کُنشی و ابتکاری است. یک قدم همیشه از دشمنِ خودتان جلوتر باشید.  رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

در اینجا می‌طلبد برویم و پای درد و دل‌های بازی‌سازان دغدغه‌مند بنشینیم تا از بی‌مهری مسؤولین بگویند. از طرفی عدم برنامه ریزی مراکز حوزوی و تبلیغی برای این میدان پرخطر جای تعجب دارد. نهاد‌های نظامی، چون نیروی انتظامی و ارتش با حمایت از گروه‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی دارند گامی جدی بر می‌دارند، ولی خبری از نهاد حوزه علمیه و سازمان تبلیغات نیست.

بازی‌های خوبی، چون مهدیار، عملیات انهدام، سفر جنجالی و... میان چندهزار بازی به چشم نمی‌آیند. این بی‌توجهی مسؤولین یا ناشی از غفلت آن‌ها نسبت به این طوفان بنیادبرافکن است یا ناشی از نفوذ فکری و فرهنگی غرب در میان مسؤولان و یا عرفی زدگی نگاه آنان نسبت به این صنعت و آثار آن است.
 
روزی که در یکی از بازی‌های رایانه‌ای بازیکن می‌بایست سردار سلیمانی را در کف خیابان‌های آمریکا و با یک پاره آجر می‌کشت، تنها اقدام مسؤولان صدور بیانیه علیه آن بازی بود! آیا پیش از آن حمایتی برای تولید بازی‌های ایرانی داشتند؟ تنها بازی‌های با کیفیت و مناسبی هم که ساخته شدند مانند عاشقی دلشکسته خوش‌وبش مسؤولان با بازی‌های بی‌کیفیت و پر آسیب را به تماشا و بغض نشسته‌اند.
 
قطعاً امروز همه نهادهای فرهنگی و به‌خصوص بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این کشتار عظیم سهیم هستند. ماشین انسان کشی دشمن امروز در دستان ما قرار دارد، یکی پیچ‌هایش را سفت می‌کند، یکی تیغ‌هایش را تیزتر می‌کند، یکی انسان‌های بیشتری را درون این دستگاه می‌ریزد و مایی که سکوت کرده‌ایم و اقدامی نمی‌کنیم بر وجود این دستگاه نابودکننده مهر تأیید زده‌ایم.
 
شبکه ملی اطلاعات و بازی‌های رایانه‌ای

بله، تا روزی که شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نشده باید هر روز شاهد اتفاقاتی ناگوار باشیم که پسری به دختری  تعدی کند و در پاسخ اگر دستگاه قضایی می‌خواست آن پسر را محاکمه کند در همان فضا شاهد فشارنمای توییتری برخی افراد معلوم الحال باشیم.

وقتی آمال بازی‌های برتر نوجوانان بازی دزدی اتوموبیل در خیابان از نوع بزرگش باشد و هر کثافت کاری را بتواند انجام دهد و مانند یک غربی زندگی کند نمی‌توانیم از او انتظار «جوان مؤمن انقلابی» را داشته باشیم که بتواند به‌خوبی درس بخواند و یا در راه حق ایستادگی کند.
 
احلی من العسل؛ دوراهی شهادت و بازی رایانه‌ای!

قطعاً امروزه شهید بالازاده‌ها، محمدی، پناهی و ... در میان قشر نوجوانان ما زندگی می‌کنند و گمنامانه در گوشه‌ای از جهان به دفاع از حق بر می‌خیزند و می‌جنگند. سؤال اینجاست که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چه اقدامی برای جلوگیری از تخدیر ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی داشته و یا می‌خواهد مانند پهلوی‌ها با توزیع کوپن مواد مخدر به تخدیر بیشتر بپردازد؟ بازی باید باشد، ولی اگر حتی می‌خواهید به توزیع بازی بپردازید به بازی‌های سالم ایرانی بها دهید، بازی‌هایی که دغدغه زندگی دینی را در مخاطب زنده کند و او را به حرکت وا دارد.
 
جواد بهاری، طلبه حوزه علمیه و فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
ی/702/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
AFZGAMING
United States
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۲
اینجاست که باید گفت در کاری کا به آن علم ندارید دخالت نکنید و فتوا های صد من یه غاز ندهیدشماکه خودتونو فعال این زمینه میدونید مایلم بدونم کلا تا چه حد از این صنعت سر در میارید بخش کوچکی از حرف هاتون درست بود ولی اغلب زدید تو جاده خاکی
77
8
جواد بهاری
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
بنده گواهینامه رسمی دوره آموزشی بنیاد ایرانا و رتبه برتر کشوری در استارتاپ ویکند همین بنیاد رو دارم بیشتر از 7 سال هم در این زمینه فعالیت جدی و رصدی داشتم؛ نیازی هم نمی بینم بخواهم به شما ثابت کنم.
انجین تخصصی‌ام گیم‌میکر و زبان برنامه نویسی GML هست؛ شما که ادعاتون میشه تخصصی باید کار کرد هیچ تخصصی در زمینه دین ندارید و درباره دین اظهار نظر می کنید درحالی که من هم دین شناس هستم و هم بازی شناس؛ متأسفم که خود آن چه می‌نمایی نیستی!
ناشناس
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
فتواهای صد من یه غازخخخخ کم مختار ببین داداش
محمد رضا حیدری
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
اسم 4 تا چیز رو شنیده، شده متخصص!!
حاجی اون مدرکی که گرفتی، توی بازیسازی ارزشی نداره
کل کشور رو همین بیسوادا میچرخونن.....
میثم
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
امام خمینی با این اطمینان نمی گفت دین شناسم.
توهم دانستن
بله از معلومه چقدر رصد کردید که میگید برای موبایل بازی خوب ساخته نشده.
حداقل قبل از نوشتن یه سر به کافه بازار می زدید.
افتخار میکنم که گیمرم
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
.., داداش ... برو گیم میکرتو بذار دم کوزه آبشو بخور. گیم میکر به درد اوشکولایی مثل توی غار نشین بی مغز و کسایی مثل مهدی ...میخوره.
از اینم بگذریم, مرسی که تفکرات جاهلانه خودتو به رخمون کشیدی و اسباب خندمونو فراهم کردی. پاشو جمع کن برو درس حوزتو بخون, تو رو چه به گیم و بازی??
موسى بابت مقاله چرتتون
Netherlands
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
.
26
10
ناشناس
Seychelles
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
بابت این خزعبلاتی که می‌نویسی، حقوق هم می‌گیری؟
57
12
جوادی
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
شما با این ادبیات ابروی هرچه منتقد هست را بردی آقای محترم! لطفا پس از خواندن مطلب انتقاد منطقی کنید نه کنایه
ناشناس
United States
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
یادداشت خوبی بود
11
56
"_"
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
گزارش خوب و کاملی بود. خدا قوت
10
61
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
احسنت؛ نگاه جالبی بود خدا قوت
9
55
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
خیلی عالی بود خدا قوت
10
59
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
خیلی خوبه که خبرگزاری به این نوع مطالب هم میپردازه و اظهار نظر میکنه... این ها همه پیشرفت است... ممنون از جواد جان بهاری
10
61
ناشناس
Sweden
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
چرا بعد از 6 سال گذشتن از صحبت های رهبری هنوز آقای اعرافی که عضو شورای عالی فرهنگی هم هستند هیچ اقدامی در حوزه علمیه نکردن؟ باید حتما نیروانتظامی و نیروهوایی ارتش اقدام کنند؛ پس مدعیان دین و کشور و ایمان حوزه علمیه و هزار تا سازمان و نهاد فرهنگی کجان؟ خیلی خیلی ممنون از اینکه این صحبت را شجاعانه بیان کردین
10
51
عسکر
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
عالی
4
46
احمد خزعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
دیدگاه جالب و تاثیر گذاری بود احسنت.
3
46
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
ممنون از یادداشتتون.
خداقوت!
4
41
geladiator
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
به عنوان یک گیمر میگم بله حرفاتون درست هست...گیم هاچیزای زیادی رو از ماها گرفت.
4
57
ناشناس
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
آقای محترم اولا میتونی گیمر نباشی دوما تو بلد نیستی زندگیت رو چطوری بچینی چرا میندازی گردن گیم؟؟؟
/:
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
گیم چیزیو ازت نگرفت ولی بی جنبه بودنت باعث شد اینقد ..بار بیای
سید رحیم هاشمی
Netherlands
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
متاسفانه این مقاله هیچ چیزی برای گفتن نداشت. جز بازی هراسی.
42
7
هومن
United Kingdom
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
لطف کنید از .. آدم نیارید براتون مطلب بنویسه
این چه تیتر مسخره ایه؟
تا خشم عمومی رو جریحه دار نکردید سریعا پاک کنید این مطلب رو، مطلبی که صنعت گیم ایران رو قربانی میکنه
بله امثال شما اون سیو دو میلیون نفر رو قربانی میکنن
52
4
ناشناس
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
امام فرمود: خیلی خری
ناشناس
Denmark
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
از پارک جنس نگیر
47
5
ماهان
Germany
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
دیوانه های روانی این گیم خودش یک نوع صنعت است که تقریبا در رده دوم قرار دارد شماهایی که هیچ یوتوبو نمیشناسید نمی دونید چقدر پول دست آدم میاد کی گفته گیم هیچ در آمدی نداره شما اگه آریا کئوکسر رو بشناسید ماهیانه حدود ۵۰۰۰ دلار درآمد داره
#فیلترینگ_یوتوب_برداشته_شود
22
3
امیر
Colombia
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
تو کاری که بلد نیستین اظهار نظر نکنین
18
2
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
ممنون از مطلب مفید و مستندتان.. خب معلومه به مزاج بعضی خوش نیاد..
2
27
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
دوست عزیز شما که هیچ اطلاعاتی درباره بازی های رایانه ای و صنعت گیم نداری لطفا مقاله نزار
کانتنت کم میارید میچسبید به گیمرا ؟
لطفا درباره بازی سازی و ESPORT یکم در گوگل تحقیق بکنید بعد بیاید مقاله بزارید و تا الان که هیچ خبری از گیمری نشده که کسی بکشه !
و اگر بازی های رایانه ای رو با قدرت پیش برن حتما درامد خیلی بالایی هم کسب میکنند و 2 شغل پردرامد دنیا گیمینگ هست
ممنون از شما امیدوارم بهتون در رابطه به مقاله نویسی کمک کرده باشم
22
3
ناشناس
Netherlands
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
مشکل من شما نیستید مشکل من اون دوستانی هستن که شما رو مرجع خودشون قرار میدن. کسی که منتقده باید منعطف باشه و با اثر ارتباط برقرار کنه. شما همچیز رو از یه دید میبینید که دینه. منتقدای بازی از تمامی پلتفورم ها استفاده میکنن شما تو چندتا پلتفورم بازی کردید ؟
18
0
Javad
United States
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
من به عنوان یه نوجوان ۱۷ ساله که به شخصه ۱۰ ساله با گیم آشنا شدم باید بگم مطالبی که درباره بازیسازان نوشتید حقیقت داره و هیچ حمایتی در زمینه گیم های کامپوتری نشده و بازی های رایانه ای اقلب سطحی و خشک هستند و به پای بازی های خارجی نمیرسند البته در ۵ سال گذشته در زمینه بازی های موبایل خیلی نسبت به قبل پیشرفت کردیم و آیپی های درخشانی در زمینه های گیم های موبایل داریم .
اما تمام مطالبی که در مورد آسیب بازی های رایانه ای نوشتید چرت و بیهوده اند یعنی چه ۳۲ میلیون قربانی من نمیفهمم یعنی تمام کسانی که گیمر هستند و جلاد که شرکت های مثل obisoft و EA و ACTIVISON باشد سر آن گیمر ها را میبرد؟
شاید از هر ۱۰ گیمر یک نفر جنبه نداشته باشه دلیل نمیشه که کل صنعت رو قتلگاه درنظر بگیریم و بگیم کل ۱۰ نفر حق بازی کردن ندارند شما به جای اینکه راه حلی برای شمکل پیدا کنید داریر صورت مسئله رو پاک میکنید یعنی شما صنعتی که به اندازه مجموع صنعت سینما و موسیقی گردش مالی داره رو نادیده میگیرید و بازی هراسی ایجاد میکنید بین مردم همین حرف ها رو میزنید که هیچ استدیویی ریسک ساخت بازی رایانه ای رو نمیپذیره
وقتی شما اینطوری به گیم ها نگاه میکنید:قتلگاه!!!
24
0
یک گیمر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
اول کل چیزایی که گفتید چرت و پرت بود دوم خب میگی که یه بازی بسازن که اسلامی باشه شما اگه حمایت نکنید کی میاد استودیو بازی سازی بزنه یا کاری کنه ما که از خدامونه که بیاییم یه بازی ایرانی بازی کنیم ساخت ایران بازیش از همه نظر خوب باشه بعد کی گفته که هر کسی که گیمر قاتله میلیون ها نفر دارن از این راه پول در میارن من واقعا متاسفم
18
1
hesam brc
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
خواهشا خواهشا
انقدر به همه چیز بخاطر مسائل دینی گیر ندین
مگه بازی فرزندان مورتا یادتون رفته که با کلی فروش تو استیم و پلی استیشن بخاطر اینکه توش به اعمه اشاره نشده بود فیلتر کردین و سازندش هم به دادگاه کشیدین
پس شما که بخاری ازتون بلند نمیشه با کمال احترام
سرتون تو کارای دینیتون باشه .....
22
3
محمدرضا
Germany
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
خوشم میاد تو ایران همه دنبال اینن که بر گردیم به 100 سال پیش بابا بخدا سرگرمی ها عوض شده سبک زندگی ها عوض شده ایکاش قبل از نوشتن مقاله یکم آمار رو نگاه میکردی و میفهمیدی تو بحث سرگرمی پردرآمد ترین سرگرمی دنیا گیم هست
با دیدن این مطلب فهمیدم چنتا آدم پیشرفت هراس تو این خبرگذاری فعالیت میکنن که دوست دارن تنها چیزی که دغدغه های خونه و کار و .... رو از ذهن جوونا برای یه مدت کوتاه محو میکنه رو بگیرن
چه خوبه که حداقل خبرنگارای ما یکم از این داستان سر دربیارن و بفهمن که یکی از بزرگترین صنعت های دنیا گیم هست
22
1
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
با بعضی از نوشته هاش به عنوان یه بازی ساز موافقم
ولی درسایی که از بازیا گرفتم و تو جامعه یاد نگرفتم
16
1
:|
United Kingdom
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴
همین افکارات احمقانه تو وخیلی های دیگست که بهمون میگن جهان سومی .

و اینکه تو هرچیزی نمیشه مذهب رو چپوند.
و صنعت گیم خیلی بزرگ تر از اون چیزیه که تصور میکنی و خیلی هم مفید تر از درس هایی که آموزش و پرورش تو مغز بچه های این کشور میکنه.
24
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۷
بدون اینگه هیچ آگاهی ای از گیم داشته باشید ورداشتین با برداشت مسخره خودتون مغز کسایی که از گیم هیچی نمیدونن رو پر کردین و تازه تو مقاله نوشتید چرا بازی با فرهنگ ایرانی نمیسازن !
اول برو معنی بازی رو کامل یاد بگیر...
15
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴
چون این حرفها رو یه طلبه فعال بازی سازی زده دارند نقدش میکنن؛ اگر یه کراواتی می زد می ریختن براش یقه هم پاره می‌کردن مخصوصا اگر یه خارجی بود
2
18
ناشناس
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
مطمئن باش هرکس دیگه ای هم بود، فرق نمی کرد. اینجا به قضیه فقط از یه منظر نگاه شده به خاطر همین مشکل داره.
ناشناس
Sweden
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
تو قرن 21 شاهد رفتارهای قرون وسطایی بازی سازها هم شدیم؛ لابد ادعای آزادی بیان هم دارید؟ فحش و توهین کنتر نمی‌اندازه که
14
0
ابوالفضل
France
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
من میخوام انتقاد کنم.اولا شمایی که چنین انتقاداتی کردید باید قبل از آن به سایت هایی که در آن زیاد در مورد این موضوعات صحبت میشود مثل یوتیوب میرفتید تا از صنعت و درآمد صنعت گیم خبر دار میشدید و اطلاعات درست تری میدادید.ثانیا یکی از دلایل کم کار ماندن شما ها و بازی سازان ایرانی همین مقالات هستن که افرادی اطلاع ندارند میخوانند و فقط از قسمت هایی که مخالف بازی است نام میبرند و به هیچ وجه به آن قسمت هایی که شما در مورد بازی سازان ایرانی صحبت نمودید احمیت نمیدهند و جامعه باور مخالف نسبت به بازی سازان می کنند و در همین حال است بازی ساز پشیمان میشود تا یک بازی ملی با فرهنگ ایرانی بسازد.ثالثا وقتی ما میخواهیم در یک چیز پیشرفت کنیم باید از موفق های بزرگ آن رشته الگو بگیریم و بای سازان ایرانی در تلاشند تا بتوانند بازی هایی ملی و همچنین با پارامتر های خارجی بسازند و حتما لازم نیست یک بازی فرهنگ اسلامی داشته باشد تا مورد قبوال امثال شما ها واقع شود.یکی از این بازی های ایرانی که بازی ملی بود و بسیار هم عالی بازی revolution 1979 میباشد که از پارامتر های به قول شما غربی هم در آنها استفاده نشده.امید وارم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیره
14
0
حرف منطقی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
گویا کسانی که نظر دادند مشتی بی‌سواد هستند؛ خب اگر دلیلی و حرف منطقی دارید بیان کنید، چرا فقط اهانت می‌کنید؟!
1
25
/:
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
چون این مقالات لیاقت چیزی بجز اهانت و حاضر جوابی ندارد...
ناشناس
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
نه، چون توهین کننده از شعور عاجزه، وگرنه اینجا که توهینی نبود
مبینا
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
حاجی تیتر این به اصطلاح مقاله خودش توهینه. یعنی گیمرا گوسفندن امثال ea و یوبی و غیره هم جلاد . گیمراهم نفهم که داخل این قتلگاه میشن.
دوما دوستان این همه دلبل منطفی اوردن بعد شما میگید لا دلیل حرف بزنید؟؟
و اینکه هرکی مخالف چرت و پرتای ایشون و امثال تو باشه بی سواده؟
Sj
Netherlands
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
از طرف لشگر ۹۲ زرهی اهواز.
لطفا یکم تحقیق کنید درباره حرفی که میخواید بزنید تا مفت نباشه.
17
2
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
واقعا متاسفم براتون خیلییییی متاسفم که اسم یه سرگرمی رو میزارید قتل گاه لطفا یک نفر به من بگه کسایی که مثلا حالا من خودم فقط ماینکرافت بازی میکنم شما تا حالا کسی رو دیدی که بشینه 12 ساعت بازی کنه بعد پاشه مامان باباشو بزنه؟ دیدی یا ندیدی بهم بگو.
دو اینکه اون بازی های لعنتی روی سی دیش روی لینک دانلودش موقع باز شدنش مینویسه که رده سنی داره یا نداره مال چند سال به بالاستو کیا میتونن بازیش کنن و سوم اینکه پسری که 18 سالش باشه و بشینه بازی کنه اگه پرخاشگری کنه مشکل از این جامعه هست که اون قرد رو با اینترنت ضعیف و سرعت فریم پایین بازی کنه اگر همه چیز طیق قانون گیم پیش بره ادم فقط سر باختنش ممکنه اعصبانی یا ناراحت بشه لطفا نگید قتلگاه مطمنم خودتون یه بار میخواستید خود کشی کنید مگه میشه پسری باشه یک بار بازی نکرده باشه ؟
15
0
Zed
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
خداوکیلی راست می گی اقا دیروز داشتم با دوستم بازی می کردم تو بازی دید یارو دارع گل می کشه بعد اونم رفت تو پارک گل کشید بنگ گوربه هارو داشت سلاخی می کرد به گوربه ها پیش پیش می کرد هار هار می خندید بعد یه پارکبان اومد گفت این حیون خداست گناه ندارع گوربه دوستم گفت به تو چه اقا یه کف گرگی خوابوند
4
18
ناشناس
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
نظر جنابعالی و جمله بندی های افتضاحش که بیشتر نشون می ده خودت تنهایی نشستی ..
حسین
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
داره مسخرشون میکنه جدی نگیرید |:
ناشناس
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
دمت گرم عالی بود خیلی خندیدم
mps
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
جوان مومن انقلابی. لطفا وقتی توی مسجد با کسی حال میکنید نیاریدش براتون مقاله بنویسه
21
2
ناشناس
Seychelles
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
انتقاد
3
0
سعید
Moldova, Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
شما با این مقاله تمامی بازی سازهای ایرانی و نوجوان هایی که با هزار امید و آرزو در این صنعت تلاش میکنند را قربانی قتلگاه خود کردید. پس نگران قتلگاه های دیگری نباشید دوست عزیز.
20
0
Hosein
France
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
داش ما اصن حرف شما برامون مهم نیس... هرچقدرم حرف بزنین و شر و ور بگین بازم ما میشینیم بازی میکنیم و پول در میاریم و عشق و حال میکنیم... حالا هرچی میخواید تلاش کنید ولی بازم نمیتونید گیم رو از ما بگیرین :))
17
0
some one
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
یعنی پس از این همه سال نفهمیدید هربازیی که ما میکنیم رو جوانان همان کشور سازنده هم بازی می کنند
بعد اگر نگرتن فرهنگ ستزی هستید بازیی بسازید که مخاطب را سر گرم کند نه مثل زولا که با سیستم پرداختی مسخره و قابلیت پی تو وین بودنش یا وات هپند که توی بخشی از بازی اشخاص و استریمر هارو مسخره میکنه و یک ملت باید اعتراض کنند که ان بخش بازی عوض شه
15
0
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
با سلام خدمت آقای بهاری
به نظر من شما خیلی محدود به قضیه نگاه کردید، یعنی حرف شما اینه که نباید بذاریم بازی های غربی رو بچه ها بازی کنن؟ آیا این کافیه؟ ینی بشیم مثل کره شمالی و مردم رو محدود به امکاناتی بکنیم که داخل کشور موجوده و تنها عده ای مشخص وظیفه کنترل این رسانه ها رو دارن؟
یه زمانی یه اسمی رو این قضیه گذاشتن...دیکتاتوری...و اینکه میگید بازی های ایرانی که ساخته شده و بویی از اسلام نبرده اند، مضر هستند...معنیش این نیست که شما اعتقادی ناچیز به آزادی ندارید؟ حتما همه بازی ها باید اسلامی باشه؟( البته کاملا قبول دارم که تعداد بازی های ایرانی که حتی ساخت و داستان درست دارن، انگشت شماره و به نظر من بیشتر باید به این مسئله فکر کرد تا اعتقادی بودن بازی)
چطور وقتی که صحبت از بازی تخیلی میشه، میگید که این بازی مخربه و تاثیر بد تو روحیه بچه ها میذاره اما صداوسیما از صبح تا شب ما رو بسته به توپ و خمپاره و اینا باعث افزایش روحیه ایمان در کودکان میشه؟!؟!؟ حداقل اینا همش تو بازیه، حداقل بازی رو میشه والدین کنترل کنن اما تلویزیون هر شبکه حتی شبکه پویا هم درباره جنگ حرف میزنه!! هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیره و من احترام زیادی برای شهدا قائلم اما اینکه بچه ها از لحظه ای که متولد میشن میرن زیر بار این مسئله و هر روز دربارش میشنون...از نظر روانشناسانه درست نیست! و البته که والدین باید کنترل داشته باشن روی رده بندی سنی بازی هایی که بچه هاشون انجام میدن..

هر شخص به عنوان یک تولید کننده حق داره که به طور آزادانه موضوعی برای محتواش انتخاب کنه و هر جور که خواست اونو تولید کنه، اگه اینطور نباشه، چطور حق طبیعی انسان که آزادی تو انتخابه، اتفاق میفته؟
شما می فرمایید که باید از قهرمانان ملی توی بازی ها استفاده کنیم...خب ینی آمریکا قهرمان ملی نداره؟! درسته که قهرمان اونا برای ما یه قاتل کافر هستش اما خود اونا، اون شخص رو قهرمان می دونن، اونوقت چطوره که میان شخصیتی به اسم بتمن یا اسپایدرمن میسازن؟! چرا جلوشونو نمیگیرن بگن بیا درباره فلانی بازی بساز وگرنه هیچی؟
آیا ما می تونیم تو ایران شخصیت قهرمان بسازیم؟؟ اگه ما این شخصیت رو بسازیم، با قدرت های ماورایی، آیا توهین کردیم به اسلام و فرهنگ اسلامی؟ احتمالا دلایلی از این قبیل پیش بیاد برای کسی که بخواد شخصیت قهرمانی رو وارد دنیای فیلم و بازی ایرانی بکنه...
من یک بازی ساز هستم و به خاطر همین محدودیت ها و تفکرات محدوده که هیچوقت حاضر نیستم بازی که میسازم داخل ایران منتشر کنم.
واقعا فکر میکنید غربیا انقدر فکر و ذکرشون تسخیر ذهن جوونای این مملکته؟؟ اونم فقط این مملکت؟! اونا هدف اصلیشون پوله، این چیزا رو میسازن و حاضرن درباره هر موضوعی بازی بسازن که توش پول باشه، اونوقت با اون پوله که می تونن روی ما تسلط داشته باشن...تازه گاهی اوقات هیچ تفکر جمعی پشت این بازی ها نیست، بلکه تفکر سازنده اون بازیه که مخالف ماست، نه اینکه کل غرب از اون تولید کننده حمایت کردن، ینی صرفا یک شخصی، ایده ای به ذهنش رسیده و بازی رو بدون هیچ دشمنی ای ساخته و این ماییم که میایم از اون فرد دشمن میسازیم برا خودمون!!

و به این مسئله توجه کنید که من هم در زمینه هنری هم دینی هم ادبی و هم فنی مطالعه و فعالیت دارم و الکی بحث رو به عدم آگاهی دیگران نکشونید و شما مقداری مطالعات خارج از حوضه ای که تا الان انجام دادید داشته باشید تا از یک جهت به همه چیز نگاه نکنید. اندکی از حرفاتون درست بود اما داخل تحریفاتی که انجام دادید گم میشه...

ممنون که وقت گذاشتید و مطالعه کردید
20
0
ناشناس
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
ببخشیدا ولی مملکت اسلامیه، آزادی بیان داریم درست ولی قرار نیست به اسم آزادی بیان هر کثافت و هر مزخرفاتی رو به دیگران قالب کنیم؟ درسته؟؟ با محتوای بد و نامناسب باید برخورد کرد ... بازیهای ایرانی چقدر توی مسئله محتوا اصلا خوب و بد کار نداریم چقدر کار کردن؟؟ هیچی!
ایمان
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کسی به شما قالب نکرد ولی صد درصد موضوع هرکسی ازادی خودشو داره .. فقط شماها مسلمون نیستید انقدر فاز میگیرید هزارتا مسلمون و اسلام دیگه هست مثلا ترکیه این شر و ورا رو تفت میدن ؟! خواهشا دست بردارید اگه بازی آدمیزادی بسازید چرا که نه ما بازی میکنیم ولی یه نگاه به انیمیشنا فقط بکنید !! انیمیشناتون مزخرفن دیگه خدا به داد بازیاتون برسه!
میثم
United States
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
این صحبت ها منو یاد اون زمان میندازه که ویدیو داشتن جرم بود.
دقیقا همون نوع نگاه و نتیجه هم همون نوع
20
1
میثم
United States
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
بازی شبگرد که برا هفت سال پیشه، به اون رحم می کردید که نیکسون هم از هم پاشید
13
1
/:
-
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
برید دردسر درست نکنید که سواد خودتونو میرسونه که فقط میتونین درمورد گیم بدگویی کنین...
بجای این کارا برید و ی فکری به اون خدا میدونه چند میلیون نفری که بیستو چهارساعت پای ماهواره هستن بکنید چون کل این جملاتی که زحمت جمع اوری و تایپش رو کشیدید به هیچ جای هیچ کسی نمیخوره
17
1
جوان بازیکن
-
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
متاسفانه امثال.. به پست های مهم کشور هم نفوذ کردن وایرانو تبدیل به اقیانوس بی خردی و فساد و نادانی کردن. متاسفم برای همه جوانان ایرانی مثل خودم که گیر این جماعت افتادیم.
18
3
Gamer
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
شما اول بار جوری از گیم حرف میزنی که کسی تو این موضوع اطلاعات نداشته باشه فکر می‌کنه گیم کلا از ریشه بده
اونوقت آخرش اومدین از حمایت بازی ایرانی حرف زدین
همین تفکرات خشک باعث شده که خیلی ها فکر خوبی درباره بازی نداشته باشند و صنعت گیم و بازیسازی تو ایران جدی گرفته نشه و ازش حمایت نشه . خلاصه بگم این مطلب فقط باعث میشه گیمر ها از بازی های ایرانی متنفر تر بشن
14
1
kom
Netherlands
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
بسه دیگه همه چیو میخواین تحت کنترل خودتون بگیرین . چیزی که واضحه اطلاعات این اقا در مورد گیم و صنعت گیم در حده یک سرچ سطحی در گوگل بوده . اینکه صتعت گیم در ایران ضعیف هستم بر میگرده به خودتون یادم تا جالا چند تا بازی می خواسته واسه افسانه و تاریخ ایران ساخته شه که همش اخرش به بنبست ارشاد می خورد .حاج اقا شما در مورد مطالبی که میزاری مسئولی . حداقل تو این اخبارتون از یک فعال توی این حوضه سوالی می پرسیدین . من اگه جای این خبر گذالی بودم روی نویسندگانم بیشتر زوم می کردم
10
2
:|
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
شماها هرچی دوست دارین بگین ولی من واقعا متاسفم برای کسی که بیاد اینارو تایید کنه
14
2
حسین
Germany
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
تویی که این مقاله زیبا رو نوشتی شاید بخوای نظر یه یوتیوبر معروف که نظر خیلی هاست رو بدونی
15
3
حسین
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴
تو یوتیوب سرچ کن SEC_SHOT تایتل ویدئو:گیمر ها مجرم هستند؟
قاسم جهانکیری
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹
حاج آقا شما که خونتون از مردم معمولی رنگی تره و دم از دونستن و مدرک میزنید بیاید یه ذره به به فکر تشویق کردن و حمایت کرد از بازی های ایرانی باشید نه اینکه جلو راهشون سنگ بندازید ! این فکرای قدیمی و کنار بزارید چون دیگه مردم به این حرفای شما اهمیتی نمیدن ... ! و با این کاراتون فقط فکر و نظر مردمو نسبت به جامعه و ... خراب میکنید . با این طرز فکراتونه که ما از نظر فرهنگی پیشرفت نمیکنیم!
14
2
خسته از حق
United Kingdom
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
خب خب خب .. این سایتتون با این چرت و پرتا
14
4
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
ملت دارن همدیگه رو سر دلار قیمتا طلا و غیره از هم دزدی میکنن این همه امار تصادف داریم این همه تجاوز رفته بالا این همه آدم دارن از کرونا میمیرن بدهکار ترین دولت بعد از دوران مشروطه رو داریم و باز هم تنها مشکل ما اینکه فلان بازی با فرهنگ کشور سازگار نیست!!! واقعا که جمعش کنید بابا
11
1
حسین
United Kingdom
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
وقتی صنعتی و سنتی رو از یه ناب فروش میخری میشه این مطلب.
9
1
مخمد
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
انتقاد..
1
1
amirwin
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
چرت ترین چیزی که توی عمرم خوندم این بود.واقعا نمیدونم نویسنده این مطلب موقع نگارش این متن با چه مواد مخدری نعشه بوده.شرکتای بزرگ بازیسازی دنیا این متنو نبینن که ابرومون میره...
15
1
اریا
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
ترکیب دین با گیم، فقط همینمون کم بود
ترکیب دینتون با سیاست کم بود اینم اضافه کردین؟
کسانی که که فرهنگ اصیل خودشون رو به یک فرهنگ منسوخ شده و پوشالی ترجیح میدن هیچ وقت نه روی اسایش رو میبینن نه پیشرفت رو
12
3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
فک کنم چرت و پرت گفتن تو این مملکت کنتور نمیندازه هر ببوگلابیی از هر سوراخی یه تزی میده
15
1
عمو فیل اسپنسر
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
مثه چی واستون متاسفم یکم برید تحقیق کنید تیتر رو دیدم فک کردم مال جنگی چیزی باشه
16
1
سرباز لشکر نود و دو اهواز
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
یعنی شما نمی دونست چه مطلبی بیاید بنویسید که بچسبونید به گیم و گیمر ها . فردا مشکلات مملکت و گرونی رو میندازن گردن گیم ، اگه اینکارو نکردن
12
1
سرباز لشکر نود و دو اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
انتقاد
5
1
سرباز لشکر نود و دو اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
آدم واقعا خجالت میکشه ، هرکی ندونه فکر می کنه به یه جا حمله تروریستی شده ، واقعا که
12
1
ناشناس
United Kingdom
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
چی چی میگین بابا جمع کنید گیم هم یک صنعت هستش ، حالا فهمیدم چرا بازیسازا ایران پیشرفت نکردن بخاطر این که این نوشته های ناامید کننده رو خوندن
6
1
ناشناس
Netherlands
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
یعنی چون بعضی های از اینترنت استفاده های نادرست میکنن، باید اینترنت رو نابود کنیم؟؟
نمیشه فکر کنید بعد مقاله بنویسید؟؟
4
1
بیتا
United Arab Emirates
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
مطالب طنز؟
6
1
کمال
|
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تو فعلا آنقدر شجاعت داشته باش اسم خودتو بگی و به عنوان دختر جا نزنی بعد بیا نظر بزار
دوبار حتما.
Iran, Islamic Republic of
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
شما که از این مسال سر در نمیاورید لطفا صحبتی نکنید و این چرندیات را به خورد مردم ندهید.کی بازی باکیفیت،جذاب،سرگرم کننده و با داستانی فوق العاده را ول کند و به بازی های بی "محتوا" ایرانی بپردازد.
6
1
آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
مغزتو .. جناب بهاری که نیستی زمستونم نیستی
1
0
ییی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
من از ویدیو سک شات اومدم اینجا
برین ویدیو (گیمرها مجرم هستند؟) سک شات رو ببینین که چقدر منطقی به مطالب این مقاله انتقاد میکنه

#لشگر_۹۲_زرهی_اهواز
4
0