۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۵۱۹۸
حجت الاسلام شعبان زاده در گفت‌وگو با رسا خبر داد؛

راه اندازی پویش «هرخانه یک موکب» با محوریت خانواده

راه اندازی پویش «هرخانه یک موکب» با محوریت خانواده
دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور از راه اندازی پویش «هرخانه یک موکب» با هدف ایجاد هسته‌های مردمی با محوریت خانواده خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده، دبیر تشکل فراگیر گروه های تبلیغی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، از راه اندازی طرح پویش «هرخانه یک موکب» خبر داد و گفت: هدف اصلی ما ایجاد هسته‌های مردمی با محوریت خانواده برای تعین بخشی به سبک زندگی اسلامی است و این پویش در راستای ایجاد هسته‌های مردمی خانواده محور طراحی شده است.

وی افزود: ما به دنبال به تصویر کشاندن مفاهیم، معارف و جلوه‌های برجسته‌ای هستیم که در ایام اربعین از سوی مردم بروز و ظهور خواهد داشت.

دبیر تشکل فراگیر گروه های تبلیغی عنوان کرد: جبهه فرهنگی انقلاب برای به میدان آوردن مردم در عرصه‌های مختلف از جمله سبک زندگی نیازمند طراحی سلسله‌ای از برنامه‌هاست؛ لذا «هر خانه یک موکب» طرحی است که ایجاد چنین هسته‌هایی با موضوع سبک زندگی و زیست اربعینی را تقویت می‌کند.

وی در رابطه وضعیت فعلی اظهار داشت: حال که امکان انجام این مناسک به سیاق سال‌های گذشته نیست، تصمیم گرفتیم تا خانه را پایگاه بزرگداشت معارف و ویژگی‌های برجسته اربعینی قرار دهیم؛ محورهایی که در این پویش مدنظر قرار دادیم همان جلوه‌هایی است که در ایام اربعین در مسیر نجف تا کربلا بروز و ظهور دارد.

حجت الاسلام شعبان زاده گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای دستیابی به اهداف انقلاب در گام دوم باید حرکت عمومی در کشور شکل گیرد؛ بر این اساس ما برای به میدان آوردن وسیع مردم نیازمندیم که از میان مردم گروهی را انتخاب کنیم تا بواسطه‌ آن‌ها به سایر مردم خدمت رسانی کنیم.

وی به بیان هدف از این طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: از میان مردم به بهانۀ طرح‌هایی از این دست سعی داریم هسته‌های مردمی خانواده محور را تشکیل بدهیم؛ ما بنا داریم با مردم مسائل مردم را حل کنیم، برای تحقق این مهم هم می‌توان به درون محله‌ها رفت و اقدامات محله محور انجام داد و هم می‌توان به درون خانواده‌ها رفت و اقدامات خانواده محور را صورت داد.

گفتنی است تشکل فراگیر گروه های تبلیغی به مناسبت اربعین حسینی، به منظور تشویق خانواده‌های شرکت کننده در طرح «روضه‌های خانگی»، فرهنگ سازی اقامه دین در خانه و تثبیت تبلیغ در خانه به‌عنوان عرصه جدید تبلیغی به ارائه طرح «پویش ملی هر خانه یک موکب» پرداخته است.

در این طرح، مخاطبان می‌توانند در محورهای اعلامی تصویرپردازی کرده و با ارسال عکس‌های خود به آی دی bastefarhangi@ در پیام رسان ایتا، در این پویش شرکت کنند./ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
سلام ادرس ایتا که نوشتید اشتباه هست
0
0
ناشناس
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
خیر برادر
درست است