۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۶۵۲۱۳
دبیر تحریریه دو فصلنامه فقه و اجتهاد خبر داد؛

انتشار مسائل نو پیدای فقهی در دو فصلنامه فقه و اجتهاد

انتشار مسائل نو پیدای فقهی در دو فصلنامه فقه و اجتهاد
حجت الاسلام پورصدقی هدف از راه اندازی دو فصلنامه فقه و اجتهاد پیگیری مباحث فقهی در مسائل نو پیدا و پاسخ به پرسش‌های فقهی در این حوزه دانست.

حجت الاسلام رضا پورصدقی دبیر تحریریه دو فصلنامه فقه و اجتهاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هدف از راه اندازی نشریه را نشر دست آوردهای جدید فقهی دانست و گفت: یکی از اهداف مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) پیگیری مباحث فقهی در مسائل نو پیدا و پاسخ به پرسش‌های فقهی در این حوزه است لازمه این امر وجود مرکزی برای پرورش محققین و همچنین ایجاد زمینه برای تحقیق و نشر مباحث فقهی است.

وی افزود: در این راستا علاوه بر تشکیل مجموعه آموزشی و پژوهشی، وجود مجله برای ارائه نوآوری های فقهی امری لازم و ضروری به نظر می رسید بدین منظور مجله دو فصلنامه فقه و اجتهاد به همت ریاست مرکز فقهی آیت الله فاضل لنکرانی و پی گیری مسؤولان مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) راه اندازی شد تا جدیدترین مباحث فقهی و نوآوری های فقهی را منتشر کند.

دبیر تحریریه دو فصلنامه فقه و اجتهاد با اشاره به شماره های انتشار یافته تاکنون اظهار داشت: نخستین شماره این مجله در سال 1393 منتشر شد؛ تاکنون 7 شماره از این نشریه چاپ شده است و به زودی شماره جدید دو فصلنامه فقه و اجتهاد چاپ خواهد شد؛ همچنین مجله در صدد اخذ درجه علمی و پژوهشی است و مقدمات کار انجام شده است.

وی افزود: دو فصلنامه فقه و اجتهاد با گردآوری نوشته های نو فقهی در حقیقت تابلویی برای دست آوردهای جدید فقهی است؛ بر این اساس مجله فقه و اجتهاد آمادگی دارد تا مقالات فقهی دانش پژوهان را منتشر کند.

حجت الاسلام پورصدقی به اولویت های پژوهشی مجله فقه و اجتهاد اشاره کرد و گفت: پژوهش در بخش فقه‎ های تخصصی و مضاف از قبیل فقه حکومتی، فقه پزشکی، فقه هنر و رسانه، فقه اقتصاد، فقه سیاسی، فقه حقوق بشر، فقه خانواده و تربیت و... اولویت این دو فصلنامه است و تحقیقات در زمینه مباحث مربوط به مبادی و فلسفه علم فقه و اصول و روش شناسی علم فقه و اصول از دیگر اولویت های مجله فقه و اجتهاد می باشد.

دبیر تحریریه دو فصلنامه فقه و اجتهاد در پایان بیان کرد: علاقه مندان برای اطلاع از شرایط ارسال آثار و ارسال مقالات خود می توانند به سایت http://mags.markazfeqhi.com مراجعه کنند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات