۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۶۵۲۵۰
به بهانه انتشار کلیپ ترویج نگهداری از حیوانات؛

حیوان‌داری به جای فرزندآوری؛ نسخه فرهنگ غربی برای تحدید نسل

حیوان‌داری به جای فرزندآوری؛ نسخه فرهنگ غربی برای تحدید نسل
همان روانشناسانی که برای آرامش بخشی، فرد را به سمت خودارضائی سوق می‌دهند، برای رفع سختی‌های ناشی از فرزندآوری هم زوجین را به نگهداری حیوان به جای فرزند توصیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جنگ سرد فرهنگی عرصه‌ای است که آمریکا در آن ید طولایی دارد؛ ابر قدرتی چون شوروی هم در مقابله با هجمه‌های فرهنگی آمریکا دست خالی ماند و نابود شد.

فرهنگ اصیل اسلامی از جمله فرهنگ‌های است که مورد هجوم امریکایی ها قرار گرفته و پس از شوروی، تنها تفکری که توانسته حکمرانی فرهنگی آمریکا را زیر سؤال ببرد، تفکر نوین اسلامی است؛ با ریشه دار شدن انقلاب اسلامی در ایران، تهاجم غرب به فرهنگ پرمغز این مرز و بوم بسیار بیشتر شده است.

یکی از پررنگ‌ترین خطوطی که مرز بین فرهنگ اسلامی و غربی را ترسیم می‌کند، تعریف شاکلۀ "خانواده" است. اگر تعریف این مهم در یک ملت دچار خدشه شده و از مسیر اصلی خود منحرف شود، آینده‌ای جز سقوط  برای آن نخواهد بود. از همین رو، هم و غم دشمن در سال‌های اخیر بر مسألۀ خانواده قرارداده شده تا خانوادۀ اسلامی را دچار تغییر کند.

 

م // پدیدۀ حیوان فرزندی در تلویزیون

 

پدیدۀ حیوان خواهی و فرزندی حیوانات!

فرزندآوری، یکی از ارکان اصلی خانواده به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر مورد حملۀ بسیار قرار گرفته است؛ در همین راستا از جمله مسائلی که فرهنگ ایرانی اسلامی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، معضل تحدید نسل و نگهداری حیوان خانگی است که رفته رفته به حیوان فرزندی منجر خواهد شد.

البته مسألۀ "حیوان فرزندی" مختص ایران نیست و فرهنگ‌های دیگر نیز با این معضل درگیر هستند. فیلم هالیوودی «بچه رئیس» که در سال 2017 اکران شد، نشان دهندۀ فراگیری این مشکل در خود آمریکا و دیگر کشورهای غرب‌زده است. این فیلم داستان مأموریتی را روایت می‌کند که مربوط به کمبود توجه و علاقۀ خانواده نسبت به کودکان و جایگزینی سگ‌های خانگی به جای آنان است. به گفتۀ رییس(یکی از کارکترهای اصلی فیلم) "در طول تاریخ انسان همواره بچه‌هایش را بیش از همه چیز دوست می‌داشته اما اکنون به سگ‌ها بیش از آنها اهمیت می‌دهد!"

ترویج تفکر نگهداری حیوان خانگی و زندگی با آنان، حتی برفرض آن که نگهداری از آن حیوان اشکال شرعی هم نداشته باشد، باعث بی‌رغبتی خانواده‌ها به فرزندآوری شده و محبت حیوانات را وارد قلب انسان می‌کند. به عنوان نمونه، شبکۀ دوم سیما در برنامۀ ایران و آفتاب گفت‌وگویی پیرامون گذراندن زندگی با حیوان داشت که در ادامه، این فیلم را ملاحظه می‌کنید:

 

تعداد بازدید : 19

 

هرچند زمان پخش این برنامه برای 2 سال گذشته است و مباحث این‌چنینی در صدا و سیما جایی ندارند، اما اینکه کارشناسی در برنامۀ زنده حاضر شود و بگوید توقع حیوانات بسیار کم است و رفتار آن مانند خلقیات انسانی باعث ناراحتی نمی‌شود، نشان از عمومیت این تجویز و امثال آن در بین روانشناسان و کارشناسان را دارد.

القاء مستقیم حیوان فرزندی و تجویز نگهداری حیوان به جای فرزند توسط همان روانشناسانی که برای آرامش بخشی، فرد را به سمت خودارضائی سوق می‌دهند، برای رفع سختی‌های ناشی از فرزندآوری هم زوجین را به نگهداری حیوان به جای فرزند توصیه می‌کنند.

 

م // پدیدۀ حیوان فرزندی در تلویزیون

 

چالۀ تجویزهای غربی

وضعیت زندگی کسی که درمانگری خود را با نظریۀ زیگموند فروید شروع کند و برای اصلاح جامعۀ خود دست به دامن تفکرات توماس مالتوس شود، جز افتادن در دام همین نسخه‌های خسران‌بار نخواهد بود. شاهد بر این مدعا، زندگی شخصی یکایک همین نظریه پردازان می‌باشد که با افسردگی و مشکلات متعدد آمیخته شده است.

همانطور که در  کلیپ مشاهده شد، این روانشناس ضمن تعریف و تمجید از نگهداری حیوانات، زندگی با انسان را مذموم می‌داند به گونه‌ای که در آخر، حیوان خانگی را را یک عضوی از خانواده برمی‌شمارد؛ در صورتی که ادبیات اسلامی، فرزند را زینتی برای حیات بشر می‌خواند و اگر والدین فرزندان را به درستی تربیت کنند، باقیات الصالحاتی از خود به جای خواهند گذاشت؛ «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً».

تأثیر مستقیم روی آوردن خانواده‌ها به سمت حیوان فرزندی، بر یکی از ارکان قدرت کشور، یعنی جمعیت خواهد بود. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سوم فروردین امسال خود، یکی از ابزارهای قدرت را "حفظ اکثریّت جوان در جامعه" دانستند به گونه‌ای که اگر این گروه سنی تقلیل یابد، یکی از ابزارهای قوت ایران نیز فروکش خواهد کرد.

از رویکردهای اصلی مقابله با سبک زندگی منحط و بی‌مایه غربی، تغییر سبک زندگی است؛ این تغییر از راهکارهای ارائه شده در بیانیۀ گام دوم برشمرده شده تا در آینده رشد انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

حضرت امام خامنه‌ای در متن بیانیه می‌فرماید: "تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است. مقابله با آن جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز جشم امید در آن به شما جوان‌هاست"

در مجموع، اکنون که خطر کاهش جمعیت کشور را تهدید می‌کند، حتی از نگاه جامعه شناسان غیر اسلامی نیز دمیدن بر سور حیوان فرزندی و دوری از فرزندآوری منجر به بحران جمعیتی در سال‌های آینده خواهد شد و راه برون رفت از این وضعیت، ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمن و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

سیدمحمد متکلم

/ی702/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
خسته نباشید سوژه خوبی بود
7
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
عالی!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
نگاه بسیار جالبی بود
2
0