۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۲۵۱
آسمان سرخ، زمین ارغوانی (۳۹)

مقاومت حسینی در جنگ اقتصادی

مقاومت حسینی در جنگ اقتصادی
طالبی دارستانی ضمن بیان روند شکل‌گیری و فعالیت موکب اشتغال محرومان گفت: تنها پاتک در این جنگ ناجوانمردانه تکیه بر اقتصاد درون‌زا و مقاومتی است.

سرکار خانم مهری طالبی دارستانی کارشناس خانواده و فعال حوزه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به شرایط کرونایی کشور و ممنوعیت پیاده‌رویی اربعین گفت: امسال با وجود شرایط کرونایی، تمام مردم چه غنی و چه فقیر از پیاده‌رویی اربعین محروم شدند، به همین جهت گروه ما مناسب دید که هزینه‌ و خدمتی که معمولا برای برپایی مواکب یا پیاده‌رویی اربعین صرف می‌کرد را در موکب اشتغال محرومان صرف کند و به اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کشور کمک کند.

وی به رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در اوایل کرونا بحث رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه را مطرح فرمدوند و از آنجایی که امسال تحت عنوان «جهش تولید» در راستای اهداف سیاست کلی «اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است، فرصتی اینچنین را غنیمت شمردیم تا از طریق کمک به ایجاد چرخه خدمت رسانی اقتصادی ناظر به ظرفیتهای داخلی کشور یکی از مهمترین دستورات حضرت آقا را به اجرا در آوریم.

وی در ادامه افزود: با پیوستن محرومان به این موکب امکان برخورداری از خدماتی چون راهنمایی مالی، کاریابی، مشاوره سرمایه‌گذاری، مشاوره تولید و... فراهم میشود.

طالبی دارستانی دربارۀ موکب اشتغال محرومان اظهار داشت: این موکب خادمان خاص خود را دارد که عبارتند از؛ نیکوکاران شغلی، خیرین، جهادگران کارآفرین، راهبران شغلی، شرکت‌های خصوصی، ارگان‌های دولتی و عمومی که با اتصال و هم‌افزایی در راستای ایجاد اشتغال بر مبنای ظرفیت‌های شناسایی شده از خانواده‌های محروم متقاضی به بهینه‌ترین شکل گام بر می‌دارند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات موکب اشتغال گفت: در این راستا از طریق این طرح چهارده خدمت ارائه می‌شود که این خدمات عبارتند از: کاریابی، تأمین سرمایه، بازاریابی، مشاوره شغلی و کسب و کار، آموزش، تأمین مکان کسب و کار، تامین تجهیزات، تأمین مواد اولیه، بیمه و پوشش ریسک، ضمانت وام، امور اداری، اعتباربخشی، متولی شغلی، ارائه ایده کسب و کار.

کارشناس مسائل خانواده، اقتصاد را مشکل جدی پیش‌روی خانواده‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم از طریق این طرح افراد نیازمند شغل، سرمایه‌دارها و خیرین، ایده پردازان شغلی، راهبران شغلی و کارآفرینانی را که به سراغ ما می‌آیند را به هم وصل کنیم تا اشتغال درون‌زا به صورت گسترده‌ای ایجاد شود، امیدوار هستیم با این‌کار بخشی از مشکلات پیش‌روی خانواده‌های ایرانی رفع شود.

وی به بررسی ارتباط موکب اشتغال با جریان اربعین پرداخت و افزود: بین موکب اشتغال، اربعین و مکتب عاشورا ارتباط معنایی تنگاتنگی وجود دارد؛ عاشورا و حرکت اربعینی نشأت گرفته از ایثار، صبر، جهاد و مقاومت مقابل تفکر نظام کفر و ظلم است که در تطبیق با شرایط کنونی و ناظر به حرکت دشمن در جهت ایجاد فشار بر اقتصاد و معیشت، محور مقاومت علی الخصوص مردم ایران یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های حمله نظام کفر به اقتدار ما محسوب می‌شود.

طالبی دارستانی در ادامه اظهار داشت: دشمن در عرصه‌های مختلف نظامی و علمی شکست خورده است ولی سعی می‌کند با سلاح تحریم ما را به زانو در آورده تا در مقابل امیال سلطه جویانه مدرن او سر خم کنیم؛ بنابراین تنها پاتک در این جنگ ناجوانمردانه تکیه بر اقتصاد درون‌زا و مقاومتی است برای همین باید با تمام توانی که داریم در این محور نیز مقاومت کنیم.

وی توجه نکردن به مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را اشتباه دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم در مکتب عاشورا فعالیت کنیم یکی از محورهای مقاومت، مقاومت اقتصادی است؛ اگر به این محور توجه نکنیم به طور قطع صدمه خواهیم دید و روی دیگر محورها نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وی به امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این طرح برای اینکه بتوانیم درحد خودمان در محور مقاومت اقتصادی مبارزه کنیم، در کنار جریان امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی ناظر به مطالبه‌گری از مسؤولان ذی‌ربط اقتصادی با ارائه پیشنهادات تخصصی، موکب اشتغال محرومان را راه اندازی کردیم.

این فعال حوزه زنان در ادامه افزود: عملیات امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی یکشنبه‌ شب‌ها ساعت 21:30 در فضای مجازی برگزار می‌شود و به مباحث ایجابی و همچنین مطالبه‌گری از مسؤولان امر می‌پردازد و در کنار آن، موکب اشتغال با طراحی سایت emookeb.ir این امکان را فراهم می‌کند که نهضت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به سمت رفع واقعی مشکلات مردم حرکت کند.

وی مشکل اصلی برای حضور موکب در کنار مردم را کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: کرونا یک مشکل اساسی برای ما است که نمی‌گذارد با مردم ارتباط مستقیم بگیریم.

طالبی دارستانی افزود: با همراهی و مساعدت بی‌دریغ مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 جناب دکتر بیات، محوطه و دکور میدان امام حسین(علیه‌السلام) جهت اجرای برنامه موکب هماهنگ شده بود که پس از اجرای روز اول؛ به جهت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مجبور شدیم برنامه را در استدیو ضبط و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی پخش کنیم.

وی به بازخورد مردمی این موکب اشاره کرد و گفت: برنامه در روز اول به شدت مورد توجه مخاطبان حضوری و مجازی قرار گرفت به گونه‌ای که با درخواست‌های مکرر گروه‌های دغدغه‌مند در این حوزه برای مشارکت در کمپین مواجه شدیم.

این کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: مهمانان اولین روز موکب اشتغال محرومان سردار زهرایی، دکتر عبدالملکی، دکتر محمود کریمی و حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی و روز دوم سیدمرتضی بختیاری، دکتر جبرائیلی و محسن منصوری بودند که مباحث مرتبط را به صورت کاملا مردمی و بسیار ملموس ارائه دادند.

 

 

گفتنی است این موکب مردمی توسط شورایی متشکل از آقایان حجت الله عبدالملکی، محمود کریمی بیرانوند، سامان مظاهری، طه رمضانی، احمد خانی، قاسم رستم پور و خانم مهری طالبی دارستانی اداره می‌شود که با اعلام موجودیت پویش مردمی موکب اشتغال محرومان در ادامه، کمیته امداد، بنیاد علوی، جبهه انقلاب اسلامی و بسیاری از اشخاص سرشناس، گروه‌ها و نهادهای دیگر به این طرح پیوسته‌اند.

 

 

گفتنی است، امروز دوشنبه 14 مهرماه نیز خانم‌ها خزعلی، لاله افتخاری و مهری طالبی دارستانی مهمان موکب اشتغال محرومان هستند که از طریق پیام‌رسان ایتا در کانال emookeb@ و سایت emookeb.ir قابل مشاهده است./ت300/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
سلام علیکم خانم طالبی فرزندشهیدی هستند که دغدغه اقتصاد و حجاب و سیاست را دارند خداوند متعال عمر طولانی وباعزت بهشون بدهند
0
0
جمعی ازهمافران،همسنکران سردارشهیدجلال رطالبی دارستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
سمه رب الشهید*رحمت ودرودوسلام خدای سبحان وملائکته الله متقرب وفرشتگان مقرب الهی برروح نورانی وآسمانی یارویاورمحرومان ومستضعفان ودردمندان وبیچارگان وبی کسان چه درقبل ازانقلاب وبعدازانقلاب1357سردارسرتیپ شهیدجلال طالبی دارستانی یکی سرداران ملی ایران عزیزوازچهره های مانده گارکشورمقدس ایران زمین ازشهرستان رودبارزیتون.یادش گرامی وراهش مستدام وپررهروباد.
0
0