۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۴۶۵
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

زیارت اربعین؛ منشور اسلام ناب محمدی در مقابل یزیدیان

زیارت اربعین؛ منشور اسلام ناب محمدی در مقابل یزیدیان
خوزستان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین حسینی ندای رسا و فریاد بلند عاشورا و زیارت اربعین به مثابه منشور اسلام ناب محمدی در مقابل دستگاه یزیدیان است.
آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اربعین حسینی را ندای رسا و فریاد بلند عاشورا دانست و در رابطه با تداوم زیارت اربعین، عنوان داشت: اربعین حسینی رسانه بی همتای عاشورا است که از سال ۶۱ هجری راه اندازی شد و علیرغم دشمنی‌ها و کینه ورزی‌ها نسبت به برپا شدن زیارت اربعین، تداوم یافت و اوج گرفت.

نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دلایل جلوه زیارت اربعین در مقابل دستگاه یزیدیان عنوان داشت: در دوران انقلاب اسلامی با رویکرد جهاد، شهادت و فداکاری در راه اسلام زیارت اربعین به مثابه منشور اسلام محمدی در مقابل دستگاه یزیدیان برپا شد.

استاد حوزه علمیه در رابطه با ایجاد بستر‌های لازم جهت زیارت اربعین در دوران دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس مراجع، علما و مومنین معرفت دار، زیارت اربعین را پاس داشتند و بعد از سقوط صدام جنایت کار و ایجاد بستر‌های لازم زیارت اربعین به تدریج تبدیل به پیاده روی میلیونی اربعین شد.

وی با اشاره به تلاش‌های داعش و تکفیری‌ها برای ایستادن در مقابل حرم حضرت زینب (س) و عتبات عالیات گفت: با جان فشانی شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، مدافعان حرم و الحشد الشعبی پیاده روی زیارت اربعین به شکل میلیونی پا گرفت و از جای جای جهان شیعیان و دلباختگان سید الشهدا و وفادارن به نهضت حسینی از سرتاسر جهان اسلام، بزرگترین راهپیمایی قرن را با راهپیمایی ۲۰ میلیونی سامان دادند.

آیت الله کعبی با اشاره به عدم برگزاری پیاده روی اربعین و محرومیت جهانیان به خصوص زائران ایرانی از زیارت اربعین مطرح کرد: زائران عراقی بر اساس روحیه هم گرایی و هم بستگی معنویی تلاش می‌کنند با اخلاص و معنویت وصف ناپذیری به نیابت از تمام زائران اباعبدالله در سراسر جهان زیارت اربعین را در کربلای معلی برپا کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امسال عمده هیئت‌ها و کاروان‌های زیارتی با توجه به فلسفه نهضت حسینی و تلاش برای رعایت هر چه بهتر دستوالعمل‌های بهداشتی اقدام می‌کنند بیان داشت: هیئات تلاش کنند تا اهداف زیارت اربعین از طریق فضای مجازی، زمینه‌های علمی و همایش‌ها تبیین و اجرا شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های ستاد اربعین جهت برگزاری مراسمات گفت: ستاد اربعین تلاش می‌کند با خلاقیت و ابتکار زیارت اربعین را زنده نگه دارد./۹۴۵۶/ت302/ب1
ارسال نظرات