۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۶۵۵۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد؛

پویش هر خانه یک حسینیه در بوشهر اجرا می‌شود

پویش هر خانه یک حسینیه در بوشهر اجرا می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: پویش «هر خانه یک حسینیه و هر هم استانی یک زائر اربعین» در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم؛ اما با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم برپایی مراسم و آئین‌های اربعین سیدالشهدا (علیه السلام) و دهه آخر صفر با شیوه‌نامه‌های ۱۷ گانه‌ای که ستاد مقابله با کرونای استان پیش از این اعلام کرده و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی و جامعه دینی، مداحان و شبکه تبلیغی ما ثابت کردند که در برگزاری مراسم‌های دهه محرم پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کردند و برای اربعین حسینی و همچنین دهه آخر صفر نیز همین‌گونه خواهد بود.

رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی را یک ضرورت دانست و افزود: زیارت اربعین امسال با حالت تضرع و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی یک ضرورت است.

وی بر لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ اربعین و معارف و آموزه‌های دهه آخر صفر تأکید و گفت: هیئات، مراکز و محافل مذهبی در استفاده از این ظرفیت برای گسترش معارف اربعین حسینی مشارکت بیشتر داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی یک پویش را در نظر گرفتیم با عنوان «هر خانه یک حسینیه و هر هم استانی یک زائر اربعین» که امید داریم هم استانی‌ها در این پویش مشارکت کنند تا از ظرفیت موجود استفاده برده و از فضائل زیارت سیدالشهدا بهره‌مند شویم./د102/ق

ارسال نظرات