۰۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۶۶۳۳
حاشیه‌های دانشگاه چمران؛

سخنرانی حجت الاسلام رسایی و حاشیه‌هایی که متن شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت که حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.
حجت الاسلام رسايي
 
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، در ابتدای این جلسه تعدادی از دانشجویان سبزپوش طرفدار موسوی با سر دادن شعارهای گوناگون قصد برهم زدن این مراسم را داشتند که رسایی از این فرصت استفاده کرد و با پاسخگویی به شعارهای این افراد به سخنرانی خود ادامه داد و این موضوع موجب شد تا حاشیه‌های این مراسم تبدیل به متن شود.

در حالی که قرار بود این مراسم در ساعت 12:30 آغاز شود، به دلیل اخلال سبزپوشان طرفدار کاندیدای شکست خورده،‌ با نیم ساعت تاخیر آغاز شد؛ هنگامی که این عده سبز پوش که تعدادشان به 30 -40 نفر می‌رسید شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دادند، رسایی با تائید این شعار گفت: بله، ما نیز این شعار را تائید می‌کنیم،‌ به اعتقاد ما دیکتاتور کسی است که رای 24 میلیونی مردم را قبول نکند!

مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز به دلیل آگاهی از این نکته که سبزپوشان طرفدار موسوی از چند روز قبل با برنام‌ریزی،‌ قصد برهم زدن این مراسم را داشتند، قصد داشتند که مراسم سخنرانی را لغو کنند که رسایی پیشنهاد کرد که این برنامه در هر صورتی برگزار شود تا دانشجویان از مسائل مربوط به انتخابات آگاه شوند.

رسایی در سخنرانی خود در واکنش به شعار توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد طرفداران موسوی، گفت: این شعار درست است چون خود موسوی هم گفت؛ که من بسیجی‌ام،‌ اما با حمایت رسانه‌های بیگانه از وی،‌ ما نیز می‌گوئیم که بسیجی آمریکایی دیگر اثر ندارد  که این گفته رسایی با استقبال حاضرین مواجه شد و دقایقی به تکرار این شعار پرداختند.

به گزارش فارس، طرفداران موسوی در قبال سخنان رسایی، از شیوه پرتاب بطری‌های آب به سمت جایگاه سخنرانی استفاده کردند که واکنش دانشجویان حاضر در سالن را در برداشت.

دانشجویان در واکنش به این رفتار حامیان موسوی شعارهای آزادی اندیشه با توحش نمی‌شه سر می‌دادند.

رسایی نیز در واکنش به این رفتار حامیان موسوی گفت: یاران پیامبر نیز هنگامی که قصد بیان حقایق را داشتند به سویشان سنگ پرتاب می‌شد و الزیدی نیز به سوی بوش کفش پرتاب کرد،‌ ابوذر هم به سوی معاویه استخوان پرتاب کرد؛ بنابراین پرتاب کردن چیز مهم نیست،‌ مهم این است که چه تفکری این پرتاب را انجام دهد.

این گزارش می‌فزاید: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از دانشجویان که با دست بند سبز در صف اول سالن نشسته بود، به وی گفت که به بالای سن آمده و سوالات خود را مطرح کند که با استقبال دانشجوی سبز پوش مواجه شد و این دانشجو سوالات خود را از نماینده مردم تهران در مجلس، مطرح کرد که رسایی به آنها پاسخ گفت.

رسایی در ادامه این مراسم و در واکنش به شعار طرفداران موسوی که می‌گفتند رسایی بی عرضه، اظهار داشت:‌ سیلی 40 میلیونی ملت نشان داد که ما بی عرضه نیستیم وگرنه نمی‌توانستیم مردم را به پای صندوق های رای بیاوریم.

هنگامی که طرفداران کاندیدای شکست خورده شعار رای مارو پس بدید را سر دادند، رسایی گفت: ما رای کاندیدای آمریکایی را نمی‌دزدیم!‌ این گفته رسایی با تشویق دانشجویان حاضر در سالن همراه بود. /د103
ارسال نظرات