۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۶۳۷۵
آیت الله مکارم شیرازی:

حمایت از آزادی قره باغ همچون حمایت از فلسطین بر مسلمانان لازم است

حمایت از آزادی قره باغ همچون حمایت از فلسطین بر مسلمانان لازم است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از وقایع قره باغ تأکید کرد: حمایت از آزادی قره باغ همچون حمایت از آزادی فلسطین و بلاد اسلامی از اشغالگری بر مسلمانان لازم است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی با اشاره به  وقایع منطقه قره باغ، تأکید کرد: بر همه مسلمانان حمایت از آزادی منطقه قره باغ همچون حمایت از آزادی فلسطین و دیگر بلاد اسلامی از اشغالگری لازم است.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر اخبار نگران کننده منطقه قره باغ دوباره افکار و دل ها را متوجه این بخش از پاره تن جهان اسلام نمود.

پس از اشغال ظالمانه این منطقه در سال ها پیش، دوباره آتش جنگ در این منطقه برافروخته شده و خون مسلمانان مظلوم آن دیار بر زمین ریخته و برخی نیز از خانه و کاشانه خود آواره شدند که مسئولیت این امور متوجه مسببان اولیه آن یعنی اشغالگران می باشد.

بر همه مسلمانان حمایت از آزادی منطقه قره باغ همچون حمایت از آزادی فلسطین و دیگر بلاد اسلامی از اشغالگری لازم است و ما نیز بر این حمایت تأکید می کنیم و لازم می دانیم هر گونه میانجیگری، مذاکره و تصمیم‌گیری منجر به آزادی کامل این منطقه و بازگشت آن به جهان اسلام شود.

ضمناً دولت محترم جمهوری آذربایجان می بایست به دستور قرآن کریم که امر فرموده «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا» عمل کرده و به جای یاری خواستن از کسانی که یا خودشان اشغالگر و غاصب هستند و یا خون مسلمانان را مباح می‌دانند و در بلاد اسلامی فتنه‌گری کرده و منافع خود را پیگیری می‌کنند به کمک دوستان واقعی خود، حقوق مردم آذربایجان را طلب کنند.

آنچه آموزه‌های کتب آسمانی و تمام پیامبران الهی خصوصا حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) بوده دوری از ظلم و ستم و یاری مظلومان بوده، لذا بر تمام مسیحیان سزاوار است با توصیه به دولت ارمنستان برای عمل به وظایف خود، دامن پیروان این دین الهی را از ظلم و اشغالگری پاک کرده و دل مؤمنان و خداپرستان عالم را به هم نزدیک‌تر کنند و از عاقبت ظلم و ستم برحذر بدارند که خداوند فرمود «سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ».

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

قم ـ ناصر مکارم شیرازی
27مهرماه 1399

ارسال نظرات