۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۶۶۴۸۵
در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت ۱۳ آبان قم مطرح شد؛

مردم با تمام وجود پای دین و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند

مردم با تمام وجود پای دین و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند
جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور نصرت الله لطفی و مسؤولان استانی قم در سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی قائم مقام رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت بوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در سالن کنفرانس سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت یوم الله 13 آبان گفت: امسال 13 آبان مصادف با هفدهم ربیع بوده و این موضوع اهمیت آن را دو چندان کرده است.

پ/گزارشی از جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان

وی با بیان اینکه امروز نیازمند اتحاد و همدلی همه احزاب و ادیان هستیم، اظهار داشت: اتحاد و همبستگی همه ادیان برای خلع سلاح دشمن و خنثی سازی توطئه های دشمن در کشورهای اسلامی امری لازم و ضروری است.

لطفی در ادامه ضمن اشاره به هفته وحدت و با تأکید بر اینکه هفته وحدت اختصاص به مناطقی که شیعه و سنی در آن کنار هم زندگی می کنند، ندارد، بلکه همه ایران باید منادی وحدت باشد، عنوان کرد: امروز به حکم قانون فراگیرترین نهاد در راستای ترویج فرهنگ وحدت و همبستگی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

قائم مقام رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه 13 آبان امسال نوعی ورود به عرصه بزرگداشت هفته وحدت نیز خواهد بود، بیان کرد: شعار امسال ما در این یوم الله، آیه شریفه «محمد رسول الله و الذین معه اشداء مع الکفار رحماء بینهم» خواهد بود؛ ما به طور همزمان با برنامه های متنوع می خواهیم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته وحدت را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار داریم و با توجه به آماری که شب گذشته از تلفات کرونا در قم ارائه شد امیدواریم این بیماری سیر نزولی داشته باشد و ما با رعایت پروتکل های بهداشتی حماسه ای دیگر همانند مراسم های عزاداری ماه محرم داشته باشیم.

لطفی با اشاره به اینکه می توان با رعایت کامل مسائل بهداشتی مراسم های گرامیداشت ایام الله را برگزار کرد، گفت: امروز به استقبال هفته وحدت می رویم و همه آنها مقدمه ای برای گرامیداشت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهد شد.

قائم مقام رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز با توجه به تعطیلی مدارس و پایگاه های بسیج دانش آموزی، از ظرفیت بسیج اقشار بیشتر استفاده خواهیم کرد، ابراز کرد: روندی که سال های اخیر برگزیده شده قدری اشتباه بود، زیرا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نباید در روز دانش آموز خلاصه شود و ما با توجه به ملی بودن این روز پای همه اقشار را باید به عرصه باز کنیم.

وی همچنین از آغاز کارگروه های گرامیداشت دهه فجر نیز خبر داد و افزود: شب هفدهم ربیع نورافشانی در همه شهرها را به صورت همزمان خواهیم داشت و برنامه هایی اجرا خواهیم کرد که تجلی عینی مبارزه با توهین به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) باشد.

لطفی با اشاره به اینکه امروز مراسم های ملی و مذهبی بسیار مظلوم واقع شده اند، عنوان کرد: برای سایر مراسم ها و تجمعات کرونا وجود ندارد، اما نوبت به مراسم های ملی و مذهبی که می رسد شرایط کرونایی می شود! در حالی که ما پروتکل ها را رعایت می کنیم.

با تبعیت از رهنمودهای رهبری توطئه های دنیای استکبار را خنثی کنیم

در ادامه مرتضی حیدری فرماندار قم با بیان اینکه راهپیمایی و بزرگداشت یوم الله 13 آبان باید به صورت دشمن شکن برگزار شود به توطئه های آمریکا و غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز دشمن سیاست فشار حداکثری را علیه نظام اسلامی اتخاذ کرده است، ما باید با تبعیت از رهنمودهای رهبری توطئه های دنیای استکبار را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید یأس و ناامیدی دشمن را در روز 13 آبان به تصویر بکشیم، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه ها در خط مقدم بوده و امروز نیز می تواند کارگشا باشد.

حیدری شرایط کرونایی را مورد توجه قرار دارد و افزود: بدون شک می توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی در صحنه حضور پیدا کرده و استکبار را مأیوس و ناامید کنیم.

فرماندار قم همچنین با اشاره به هفته وحدت تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور باید در راستای وحدت گام برداریم و امسال پای خود را از مذهب فراتر بگذاریم؛ امروز به برکت تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مسأله وحدت میان شیعیان و اهل سنت در ایران در سراسر دنیا جا افتاده است.

وی مسأله وحدت نیروهای انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: ما باید با ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب در راستای عقب راندن دشمن گام برداریم؛ امروز انسجام جامعه سبب خشنودی رهبری شده و دشمن را مأیوس تر از همیشه می سازد.

از فضای 17 ربیع الاول باید برای مقابله با استکبار استفاده کنیم

سرهنگ کبیری معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم در ادامه مبارزه با استکبار را از آموزه های قرآنی و آرمان های اصلی انقلاب دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره از ما مطالبه کرده اند که از طرق مختلف به مبارزه با استکبار جهانی بپردازیم.

وی آمریکا را مصداق اتم و اکمل استکبار معرفی کرد و اظهار داشت: برخی افراد و صاحبان قلم همواره سعی کرده اند تا چهره خبیث آمریکا را تطهیر کرده و مسأله مبارزه با استکبار را کمرنگ کنند؛ این در حالی است که رهبری همواره بر ضرورت مقابله با استکبار با همه توان تأکید دارند، بنابراین اگر دلباختگان غرب را خائن حساب نکنیم، در حالت خوشبینانه می توان آنها را افرادی ساده اندیش و ساده انگار دانست.

سرهنگ کبیری با بیان اینکه از فضای 17 ربیع الاول باید برای مقابله با استکبار استفاده کنیم، گفت: امروز بدخواهان و دلباختگان غرب با استفاده از کلیدواژه هایی همچون «پیامبر رحمت» و «رحمة للعالمین» می خواهند استکبارستیزی را کمرنگ کند.

وی ضمن اعلام آمادگی سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برای گرامیداشت یوم الله 13 آبان اضافه کرد: ما باید مستند به آیات و روایات در جهت مبارزه با استکبار گام برداریم؛ شعار ما باید وحدت در مقابله با جبهه استکبار باشد و جلوی تحریف هایی که در این زمینه وجود دارد را بگیریم.

پ/گزارشی از جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان

همچنین حجت الاسلام عزت زمانی رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آیه شریفه «ان اعبدوالله واجتنبوالطاغوت» گفت: ظرفیت های سازمان تبلیغات در اختیار موضوع گرامیداشت 13 آبان قرار داده می شود.

وی با بیان اینکه امروز نمادسازی ها و حرکات ویژه برای تعظیم شعائر موضوعیت دارد، اظهار کرد: امروز مجموعه های انقلابی به اذعان همه کارشناسان پای مصوبات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایستاده اند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به ضرورت احیای صحیح و دقیق مراسمات ملی و مذهبی بر اساس مدل های جدید با رعایت اصول بهداشتی و در نظر گرفتن شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: امروز باید مدل هایی از حضور اجتماعی مردم را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تجربه کنیم.

وی تأکید کرد: هیئات مذهبی و مجموعه های مذهبی آمادگی دارند تجربه های خود را در اختیار ما قرار دهند تا الگو و نمونه داشته باشیم، چراکه نمی توان تا زمانی که کرونا تمام می شود همه امور را تعطیل کنیم.

خدمت به مردم یکی از مصادیق بارز مبارزه با استکبار جهانی است

همچنین کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه با بیان اینکه از دیدگاه شهرداری قم خدمت به مردم یکی از مصادیق بارز مبارزه با استکبار جهانی است، از سوی این سازمان برای برپایی مراسمات ملی و مذهبی اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: ما برای همه ایام ماه ربیع الاول برنامه داریم و فضای شهر را متناسب با ایام تزیین خواهیم کرد؛ همچنین در عرصه فضای مجازی و حمل و نقل نیز اعلام آمادگی داریم.

همچنین ناصر حمزه ای معاون آموزش و پرورش استان قم ضمن ارائه گزارشی از کانال ها و گروه های سامانه دانش آموزی شاد، گفت: ما 14 کانال و گروه آماده کرده ایم و محتواهای پرورشی در آن بارگذاری می کنیم؛ در زمینه 13 آبان نیز می توانیم تولید محتوا داشته باشیم و آنها را در این کانال ها و گروه ها کار کنیم.

وی با ابراز خرسندی از تولید محتواهای مرتبط با پرورش روحیه معنوی دانش آموزان ابراز کرد: امروز دانش آموزان ما نیز روزانه بیش از 100 محتوای پرورشی تولید می کنند که این بسیار جای خرسندی دارد.

حمزه ای خاطرنشان کرد: مجموعه های انقلابی نیز تولید محتوای خود را برای ما ارسال کنند تا کادربندی شده و به گروه های شاد ارسال کنیم تا دانش آموزان استفاده کنند.

مردم پای دین و آرمان هایشان ایستاده اند

حجت الاسلام ولی زاده جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه امروز مردم ما با اهدای بیش از 30 هزار شهید در راستای دفاع از انقلاب اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها استوار هستند، خاطرنشان کرد: امروز مردم متدین ما علیرغم شرایط کرونایی در ایام محرم نشان دادند پای دین و آرمان هایشان ایستاده اند.

وی در پیشنهادی برای ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان اظهار داشت: اگر هماهنگی های لازم صورت بگیرد تا بتوانیم در یوم الله 13 آبان از سخنان رهبر معظم انقلاب بهره مند شویم بسیار خوب خواهد شد؛ ما در این روز با عنوان و شعار وحدت امت و ایستادگی و مقاومت پای علم ولایت خواستاریم تا سخنان گهربار ایشان را با گوش جان بشنویم.

حجت الاسلام ولی زاده عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره با تدابیر حکیمانه ای که دارند مشکلاتی که در عرصه های مختلف وجود داشته است را مهندسی راهبردی کرده اند، از این رو رهنمودهای ایشان همواره باید ره توشه راهمان باشد./841/ز502/ق

ارسال نظرات