۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۵۰۰
پروفسور کرمی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

بیوتروریسم؛ سلاحی خطرناک‌تر از بمب اتم

بیوتروریسم؛ سلاحی خطرناک‌تر از بمب اتم
متخصص مهندسی ژنتیک گفت: الآن ویروس کرونا به شگفتی قرن معروف شده؛ چرا که هیچ کدام از سلاح‌های هسته‌ای نمی‌توانست کاری را که کرونا ویروس جدید انجام داد را انجام دهد.

اشاره: مهندسی ژنتیک و علوم مرتبط با آن، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که تا قبل از انقلاب اثری از مباحث آن در مراکز علمی وجود نداشت.

مهندسی ژنتیک که ارتباط مستقیمی با زندگی انسان دارد، می‌تواند عوامل و تغییراتی را در زندگی انسان رقم بزند. تغییراتی در سطوح مختلف زندگی که حتی در برخی موارد می‌تواند منجر به دین‌گریزی انسان شود.

از این رو خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در گفت‌وگویی با پروفسور علی کرمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله الاعظم، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک به موضوع ورود علم ژنتیک و بیوتکنولوژی به ایران و تهدیدات مرتبط با آن پرداخت.

رسا ـ ورود علم ژنتیک و بیوتکنولوژی به ایران از چه زمانی بوده است؟

در ایام دفاع مقدس ما شاهد حملات شیمیایی دشمن بودیم. می‌دانستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارند که ما به اختصار به آن‌ها شین.میم.ه.ر می‌گوییم؛ یعنی سلاح شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای و رادیو اکتیو. 

دشمن با استفاده از سلاح‌های شیمیایی نشان داد که چقدر این سلاح‌ها می‌توانند مخرب و مؤثر در تخریب روحیه مردم باشد؛ زیرا سلاح شیمیایی بسیار با انفجار اتمی تفاوت دارد. البته آمریکایی‌ها در گذشته از سلاح هسته‌ای در ژاپن استفاده کرده بودند. ما آن زمان می‌دانستیم که عراق به صورت مستقیم با آمریکا و کشورهای اروپایی ارتباط دارد و آن‌ها تسلیحات شیمیایی خود را در اختیار رژیم بعث قرار می‌دهند.

اما در مورد سلاح‌های بیولوژیک من خاطرم هست که در آن زمان هیچ چیز خاصی نمی‌دانستیم. در آن زمان وقتی این وظیفه به من محول شد شروع کردم به تحقیق در کتابخانه‌ها و فقط یک کتاب قدیمی از ارتش رژیم پهلوی یافتم که ترجمه یک فصل از جزوات ارتش آمریکا و متعلق به سال ۱۳۳۶ بود. این کتاب اکنون در اختیار من است که باید آن را تحویل موزه دفاع مقدس بدهم تا از آن حراست شود؛ زیرا این کتاب تنها نسخه موجود است.
 
وقتی این کتاب را مطالعه کردم، متوجه شدم مسأله‌ای به نام «جنگ بیولوژیک» وجود دارد. البته سابقه‌ای طولانی نیز دارد. از این رو بنده در سفرهای متعددی به خارج از کشور که غالب تحصیلات خود را در آن کشورها انجام دادم، فرصت یافتم تحقیقات گسترده‌تری را در این زمینه انجام دهم. در این تحقیقات متوجه شدم جنگ بیولوژیکی بسیار خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای است.
 
حمله‌ای که قابل شناسایی نیست
بله، ما امروزه می‌توانیم حملات هسته‌ای را از هزاران کیلومتر شناسایی کنیم و برای دفاع آماده شویم، حتی دستگاه‌هایی برای شناسایی بمب‌های شیمیایی نیز ساخته شده بود؛ در زمانی که کارشناسان سازمان ملل به مناطق جنگی می‌آمدند و ما به آن‌ها خبر می‌دادیم که به این مناطق بیایند و وضعیت سربازان ما را ببینند، وسایل خاصی را به‌همراه خودشان می‌آوردند که قادر بود مناطق شیمیایی را تشخیص بدهد و آن‌ها را از آسیب‌های مواد شیمایی مصون بدارد که در ادامه ما به آن ابزار دسترسی پیدا کرده و برخی را خریدیم و برخی نیز در وزارت دفاع تولید شد.
 
با این حال ما در حوزه بیولوژیک ضعف جدی داشتیم و اگر دشمن از این عوامل استفاده می‌کرد خسارات غیرقابل جبرانی به کشور وارد می‌آمد. الآن جهان شاهد است ویروسی که اندازه‌اش کمتر از ۱۰۰ نانومتر است چگونه مردم را اسیر کرده و خیلی از مشاغل و مردم را درگیر کرده است.
 
رسا ـ درمورد هدف گیری نژاد خاص نیز مطالبی را بیان کرده بودید، لطفا توضیح بیشتری بدهید؟

ببینید، دشمن قادر است عوامل بیولوژیکی را به نحوی سنتز کند که تنها یک نژاد خاصی را دربر بگیرد. من در سال ۹۸ به تلویزیون آمدم و در برنامۀ عصر شبکه افق که آقای نادر طالب زاده مجری آن برنامه بود و به دلیل اهمیت آن نیز سه بار تکرار شد به مسؤولان نظام، مسؤولان دفاعی، علماء، مراجع و مردم هشدار دادم که کرونا را شوخی نگیرید. البته در آن زمان نیز هنوز ویروس کرونا به صورت جدی وارد کشور نشده بود.

هشدارم به این دلیل بود که من ویروس سارس را در سال ۲۰۰۳ دیده بودم که آن ویروس نیز کرونا ویروس سارس بود که در چین شایع شد و ۷۰۰ نفر نیز تلفات گرفت. بعداً ویروسی در سال ۲۰۱۲ به نام مرس یا کرونا ویروس خاورمیانه‌ای شایع شد که شترها را آلوده می‌کرد و دو مورد نیز در کرمان مشاهده شد و الحمدلله از بین رفت.

اما کرونا ویروس جدید که COVID-19 نام دارد در طول پنج ماه تمام کره زمین را فرا گرفت و درحال حاضر کشوری وجود ندارد که در آن ویروس کرونا نباشد؛ چرا که این ویروس نسبت به ویروس اصلی که «ویروس مرجع ووهان» نام دارد بیش از ۳۰ جهش ژنتیکی را ثبت کرده. شیوع کرونا برای ما شگفت انگیز بود و الآن ویروس کرونا به شگفتی قرن معروف شده؛ چرا که هیچ کدام از سلاح‌های هسته‌ای نمی‌توانست کاری را که کرونا ویروس جدید انجام داد را انجام دهد.

آمریکا به عنوان یک ابرقدرت که ادعا می‌کرد هیچ تهدیدی نمی‌تواند حریف آمریکا باشد، همین ویروس ساده توانست دولت آن‌ها را فلج کند. در جاهای دیگر مانند انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و جاهای دیگر نیز همین اتفاق رخ داد. پس از بهمن ماه سال گذشته نیز اولین جایی که آلوده شد ایران بود و در آنجا من هشدار دادم. جالب است که پس از ما، این ویروس در ایتالیا شایع شد.

از علما آموخته‌ام بدون سند حرفی نزنم

درباره موضع ‌گیری‌ها نیز باید بگویم من از علما یاد گرفتم که بدون تحقیق، سند، مدرک و دلیل حرف نمی‌زنم. من برای هر کلمه‌ای که به شما می‌گویم صدها رفرنس و منبع دارم. این یک ضعف برای ما است که خارجی‌ها بیشتر از داخلی‌ها من را تحویل می‌گیرند و روی حرف های من حساب باز می‌کنند.

خیلی‌ها هستند که بنده را تخریب می‌کنند با این عناوین که کرمی توهم توطئه دارد و... . من به صراحت می‌گویم که با سلاح بیولوژیکی می‌توان به گونه‌ای روی مردم تأثیر گذاشت که رهبران دینی ما پس از چند سال به بدترین جای ممکن برسد و از آن مقام بلند نیز سقوط کنند!

رسا ـ چرا دشمن از مسأله دین و معنویت می‌هراسد؟

در برنامه عصر آقای طالب زاده من نکته‌ای را بیان کردم که چند سال پیش نیز آن را افشا کرده بودم و آن پروژه محرمانه پنتاگون تحت عنوان ویروس «فان‌وکس» بود. شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرید. کرونا می‌تواند یک مملکت را تعطیل کند. اکنون می‌بینیم که کرونا تمام تجمعات مذهبی ما را تعطیل کرده و اوضاع مذهبی کشور نیز به‌سامان نیست.

دشمن از این معنویت ما می‌هراسد، من را در دانمارک دستگیر کردند؛ به این علت که ما در جلسات صبحگاهی زیارت عاشورا و دعای توسل می‌خواندیم. وقتی در آمریکا سخنرانی داشتم و درباره امام راحل سخن گفتم، اف بی آی وسط سخنرانی یقه من را کشید و برد؛ چرا که آن‌ها از شخصیت امام می‌ترسیدند. دشمن به ریشه مقاومت پی برده و فهمیده که مسلمانان و به خصوص تشیع در حال صدور انقلاب هستند و این تهدید بزرگی برای امنیت ملی آمریکا است.

جالب است که به شما بگویم دشمن خیلی از ایرانی‌ها و پروفسورهای ما را استخدام کرده‌اند که الآن در دانشگاه‌های آن‌ها تدریس می‌کنند که چگونه این مقاومت و تفکرات ایران و حضور رهبری را منکوب کنیم. آنها همۀ روش‌ها را به کار گرفته‌اند و به چند نتیجه رسیده‌اند؛ یکی اینکه باید جنگ فرهنگی را راه بیندازند و ارزش‌های جوانان را تغییر دهند.

مقصر موج سوم کرونا؛ بچه‌های مذهبی یا مسافران دریا؟

در ادامه آن نیز همین الآن در فضای مجازی سخنانی را نشر می‌دهند، مانند اینکه موج سوم کرونا را هم این بچه مذهبی‌ها شروع کردند! ما بچه مذهبی‌ها برای امام حسین(ع) اشک ریخته‌ایم و از او خواستیم که این بیماری را از سر مردم کم کند، مراسماتمان را نیز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام دادیم؛ ولی این افرادی بودند که به شمال می‌رفتند و هیچ توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نداشتند.

اسناد لو رفته مرتبط با پروژه ویروس «فان‌وکس» که بخشی از آن توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا با ماژیک مخدوش شده است.

دشمن برای این پروژه «فان‌وکس» وقت می‌گذارد. این پروژه از سال ۲۰۰۵ شروع شده و قرار است معنویت را از مردم بزداید.  فرض آن‌ها در این پروژه مبنی بر وجود یک ژن با عنوان «مونوآمین2» یا «VMAT2» که موجب تمایل انسان به دین می‌شود. انسان‌ها همگی ذاتاً به دین علاقه دارند اما خدا و ادیان متفاوتی دارند. این پروژه که مخفف عبارت «fundamentalism vaccine» به معنای واکسن ضد بنیادگرایی است دنبال تولید ویروسی برای تخریب این ژن درون انسان هستند.

اطلاعات این پروژه در ۱۰ صفحه منتشر شد که بعضی قسمت‌های آن توسط سازمان‌های امنیتی آمریکا با ماژیک مشکی مخدوش شده بود.  در همین موضوع نیز رشته‌ای به نام «Genetics Of Behavior» یعنی ژنتیک رفتار وجود دارد که بارها در سخنرانی‌هایم به این موضوع اشاره کرده‌ام.

رسا ـ ان شاءلله که موفق نخواهند شد؛ ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

خبرنگار: محمدحسین کتابی

/گ403/ق

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات