۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۶۶۹۵

بارها به او گفته بودیم شهید می‌شوی

بارها به او گفته بودیم شهید می‌شوی
کیوان صلحی، از دوستان شهید «محمد محمدی» گفت: رفتار، منش، سخنان و حتی شوخی‌هایش آنقدر حساب شده بود که بارها به او گفته بودیم تو قطعاً شهید خواهی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پیکر مطهر شهید محمد محمدی که برای تذکر لسانی به اراذل اوباش نسبت به عدم فحاشی در انظار عمومی و عدم مزاحمت برای نوامیس مردم در اثر ضربات چاقو به شهادت رسیده بود، امروز به خاک سپرده شد.

کیوان صلحی، از دوستان این شهید امر به معروف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفت: من حدود ۳۰ سال است که با ایشان اشنا هستم؛ آشنایی ما به دوران کودکی و نوجوانی بر می‌گردد که در پایگاه انصار الامام مسجد محمد بن عبدالله(ص) در محله تهرانپارس با هم آشنا شدیم.

وی افزود: ما در آنجا هیأتی به نام مکتب القرآن داشتیم که سپس به مکتب فاطمیون تغییر نام داد؛ جدای از اینها حدود 10 اربعین باهم در مسیر نجف تا کربلا همگام بودیم و سفرهای زیادی را با هم تجربه کردیم.

این فعال فرهنگی به فعالیت‌های این شهید اشاره و تصریح کرد: در همه برنامه‌های هیأت به صورت مداوم فعال بود و علاوه بر آشپزی، میاندار و خادم هم بود و مسؤولیت‌های مختلفی را به عهده داشت؛ به نوعی که حضورش در متن برنامه‌ها احساس می‌شد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ای که ما از قدیم در مسجد داشتیم که به دوران نوجوانی برمی‌گردد، برنامه ثابت سفر به مشهد مقدس هر شش ماه یکبار است؛ ما در این برنامه جذب بسیاری داشتیم و نقش این شهید بزرگوار در این جا هم دیده می‌شد.

صلحی ادامه داد: ایشان در سال 78 همراه ما به مشهد نیامد که اتفاقا در همان ایام، پدرشان را از دست دادند؛ او تک پسر بود و از وی دو پسر 10 و 8 ساله به یادگار مانده است.

وی عنوان کرد: در محرم و صفر اخیر سنگ تمام گذاشت و در تمام آشپزخانه‌ها حاضر بود؛ به گونه‌ای که از این مسجد در می‌آمد و به مسجد دیگری برای آشپزی می‌رفت؛ حدود دو_سه روز پیش آخرین باری بود که آشپزی ‌کرد و حدود ۲۵۰۰ ظرف آش پخش کرد؛ پس از تمام شدن آش‌ها به او گفتم: خودت هم خوردی؟ گفت به من نرسید! گفتم تو خودت سر دیگ بودی ولی آش نخوردی؟ جواب داد به آشپز که نباید آش برسد!

رفیق شهید اظهار داشت: همانطور که شهید والامقام، شهید سلیمانی فرمود شرط شهید شدن شهید زیستن است؛ رفتار، منش، سخنان و حتی شوخی‌هایش آنقدر حساب شده بود که به شوخی میگفتیم تو قطعاً شهید خواهی شد.

صلحی در پایان گفت: خون این شهید بزرگوار در ایران، تهران و به خصوص در این محله آنچنان شوری ایجاد کرد که من تاکنون ندیده بودم؛ من مطمئن هستم خون ایشان این محله و این منطقه را بیمه می‌کند./پ202/ق

ارسال نظرات