۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۶۶۷۱۳

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کردند

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کردند
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که ایران و روسیه با ارسال ایمیل‌های انبوه به شهروندان آمریکایی، در صدد ایجاد رعب و وحشت شده و از حضور مردم در انتخابات بکاهند.

 به گزارش خبرگزاری رسا،‌ مقامات آمریكایی ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات ایالات متحده آمریکا متهم کردند. 

اجان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران و روسیه با ارسال ایمیل‌های انبوه به رأی دهندگان دموکرات آنها را می‌ترسانند تا در انتخابات شرکت نکنند تا ترامپ پیروز انتخابات نشود.  

وی که در کنفرانس خبری درباره موضوع امنیت انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، افزود: ایران و روسیه لیستی از مشخصات و اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار دارند. 


در ایمیل‌های ارسال شده آمده است که از سوی گروه راست‌ افراطی پسران مغرور ارسال شده است و هر کدام از رأی‌دهندگان که به ترامپ رأی دهند، توسط این گروه محاکمه خواهد شد. 

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا منشأ ادعای خود را اعلام نکرده‌اند، از این رو این ادعا در آمریکا واکنش منفی بسیاری از مقامات و عموم مردم را در پی داشته است.  

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کردند

مدتی پیش نیز بیشتر بحث‌ها پیرامون دخالت روسیه و چین در انتخابات 2016 در آمریکا بود. 

مقامات آمریکایی در اینباره می‌گویند: چنانچه ترامپ در انتخابات رأی نیاورد، در محاکم بین‌المللی از ایران شکایت خواهند کرد! 

همچنین گفتند: این ایمیل‌ها در صدد آسیب‌رساندن به ترامپ ارسال شده است. ایران و روسیه داده‌های رأی دهندگان ایالات متحده آمریکا را به دست آورده‌اند. از این رو ایران با سوء استفاده کردن از این اطلاعات اقدام به ارسال ایمیل‌های جعلی می‌کند تا رأی دهندگان در ایالت‌هایی از جمله پنسیلوانیا و فلوریدا را از حضور در انتخابات منع کنند. 

رسانه‌های همسو با ترامپ نیز برای تخریب چهره ایران، گزارش‌های دروغین مختلفی از دخالت ایران، چین و روسیه در انتخابات ایالات متحده آمریکا تهیه کرده‌اند. 

ادعای آمریکا درباره تهدید رای‌دهندگان توسط ایران 

ارسال نظرات