۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۶۸۰۵

نگرانی از اسلام‌هراسی در ملبورن در پی مثبت شدن تست کرونای دانش آموز مسلمان

نگرانی از اسلام‌هراسی در ملبورن در پی مثبت شدن تست کرونای دانش آموز مسلمان
مسلمانان در ملبورن می‌گویند با اعلام خبر مثبت شدن تست یک دانش آموز پسر در مدرسه اسلامی به ویروس کرونا، آن‌ها بار دیگر نگران ترویج «اسلام‌هراسی» و «نفرت ضدمسلمانی» هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از گاردین، پس از اینکه یک دانش آموز در مدرسه اسلامی به بیماری کرونا مبتلا شده، مسلمانان در ملبورن استرالیا از آغاز موج تازه «اسلام‌هراسی» و «نفرت ضدمسلمانی» ابراز نگرانی کرده‌اند.

پس از اینکه یک دانش آموز کلاس پنجم پسر که قرار بود در قرنطینه بماند، در مدرسه با تست مثبت کرونا مواجه شده، دو مدرسه تعطیل شده و بیش از یکصد نفر از ساکنان در قرنطینه اجتماعی قرار گرفته اند.

به ساکنان سراسر حومه شمالی شهر گفته شده که علائم را تحت نظر بگیرند زیرا وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی سعی در جلوگیری از احتمال شیوع کرونا در جوامع آسیب پذیر دارد، در این میان عادل سلمان، سخنگوی شورای اسلامی ویکتوریا گفت که جامعه آن‌ها همچنین در حال آماده سازی برای دور دیگری از حملات نژادی است.

وی گفت: آنچه که من تاکنون از جامعه شنیده‌ام این است که «باز شروع شد!» و اینکه مردم دوباره بهانه‌ای برای «حمله به مسلمانان» و «ترویج نفرت و اطلاعات غلط» به دست آوردند.

سلمان گفت: ما تازه از یک حمله وحشتناک و مداوم به جامعه مسلمانان خارج شده‌ بودیم که باز یک خطر دیگر در راه بوده و احتمال تکرار حوادث و حملات گذشته بسیار زیاد است.

گفته می‌شود در روزهای آغازین موج دوم ملبورن حملات گسترده ای علیه مدرسه اسلامی کالج التقوی آغاز شد.

گفته می‌شود این دانش آموز مسلمان به همراه چهار نفر دیگر روز پنجشنبه در ویکتوریا در ارتباط با کرونا شناسایی شدند. و انتظار می‌رود که موارد مثبت بیشتری نیز پیدا شوند.

اکرم اوزیورک، مدیر مدرسه اسلامی به رسانه‌ها گفته است که دانش آموز قرار بود قرنطینه شود زیرا تست کرونای یکی از  اعضای خانواده مثبت بوده اما سوءتفاهم باعث شده در کلاس‌ها شرکت کند.

ارسال نظرات