۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۷۰۹۳

بیانیه جامعة ‌المصطفی در پی اقدامات اسلام‌ ستیزانه فرانسه

بیانیه جامعة ‌المصطفی در پی اقدامات اسلام‌ ستیزانه فرانسه
در پی اقدامات ضد اسلامی فرانسه جامعة المصطفی‌ العالمیه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پی اقدامات ضد اسلامی فرانسه جامعة المصطفی‌ العالمیه بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَقَد سَبَقَت كَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا ٱلمُرسَلِينَ انَّهُم لَهُمُ المَنْصُورُونَ وَ إِنَّ جُندَنا لَهُمُ الْغالِبُونَ؛

و بى‌شك فرمان ما براى بندگانى كه به رسالت فرستاده شده‌اند، از پيش معيّن شده است. همانا ايشانند كه پيروزند و همانا سپاه ماست كه پيروز است». (صافات/ 173-171)

سخنان اسلام‌ستیزانه رئیس جمهور فرانسه در روزهای اخیر، دل‌های یک‌ونیم‌میلیارد مسلمان را در سراسر جهان به درد آورده است. بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و دفاع امانوئل مکرون از این عمل ناپسند به بهانه دفاع از آزادی بیان،‌نشان از اسلام‌ستیزی عاملان این حوادث و در مسیر تفرقه‌افکنی و نفرت‌پراکنی میان پیروان ادیان است.

ارائه لایحه‌ای که پیش‌نویس آن به مجلس فرانسه ارائه شده و در بردارنده محدودیت فعالیت‌های مذهبی مسلمانان در این کشور است و همچنین اجرای قوانین ضد حجاب اسلامی، بر وخامت اوضاع می‌افزاید و برگی دیگر از اقدامات غیرقابل قبول دولت فرانسه در اسلام‌ستیزی و نادیده انگاشتن جمعیت ده‌میلیونی مسلمانان این کشور به شمار می‌رود.

باید توجه داشت که دخالت‌های پیدا و پنهان صهیونیسم جهانی در طراحی و اجرای این توطئه‌ها قابل انکار نیست. چنانکه تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم جعلی صهیونیستی نیز در همین راستا تفسیر می‌شود.

یقیناً این گونه جسارت‌ها نمی‌تواند غباری بر چهره پرفروغ اسلام عزیز و پیامبر رحمت(ص) بنشاند و وعده خداوند در نصرت و یاری انبیا و مؤمنان و خنثی کردن توطئه بداندیشان عملی خواهد شد.

جامعة‌المصطفی‌العالمیة، ضمن ابراز انزجار از چنین اقداماتی، ‌آن را مخالف آموزه‌های ادیان الهی در ترویج عقلانیت و معنویت، احترام به عقاید و تعامل محترمانه با پیروان ادیان دیگر می‌داند و از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای اسلامی می‌خواهد در قبال رفتارهای موهن دولت فرانسه، واکنش‌های مقتضی و بازدارنده در پیش گیرند تا هر چه سریع‌تر جلو این گونه عملکردهای به دور از منطق، که در تعارض آشکار با صلح جهانی، همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام به عقاید پیروان ادیان دیگر است، گرفته شود./د102/ف

جامعة المصطفی العالمیة

ارسال نظرات