۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۶۶۷۳۵۰
مولوی اسحاق مدنی:

حمایت از امت اسلامی وظیفه همه مسلمانان است

حمایت از امت اسلامی وظیفه همه مسلمانان است
تهران - مولوی اسحاق مدنی دلیل اصلی مشکلات جوامع اسلامی را فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) دانست و گفت: حمایت از امت اسلامی وظیفه همه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی محمد اسحاق مدنی نائب رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: مشکلی که امروز در جوامع اسلامی وجود دارد ممکن است به اصل و ریشه اسلام ضربه بزند.

وی افزود: مشکلات جهان اسلام هرچند دلایل ظاهری بسیاری دارد اما عمق این نابسامانی ها به کارهای خودمان بر می گردد.

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه تک تک مسلمانان باید به فکر امت اسلامی باشند، بیان داشت: اینکه جهان اسلام برای رفع مشکلات چاره بیاندیشد بسیار مبارک است و رفع این مشکلات باید دغدغه همه مسلمانان باشد.

نائب رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دنیا خالی از مصیبت و ناراحتی نیست، عنوان کرد: در جهان، امت اسلامی بهترین امت هستند و آن چیزی که امروز این امت را تهدید می کند و بسیار خطرناک است توطئه دشمنان است که می خواهند اسلام را نابود کنند.

وی وضعیت امت اسلامی را اسفناک دانست و گفت: امروز کمتر جامعه اسلامی را می بینیم که با یکدیگر درگیر نباشند و یا مورد سوء استفاده قرار نگرفته باشند؛ دشمنان امروز برای غارت اموال و تابع کردن کشورهای اسلامی از هیچ توطئه ای فروگذار نیستند.

مولوی اسحاق مدنی مهمترین هدف دشمنان را خاموش کردن صدای اسلام بیان و عنوان کرد: آنان حتی نمی خواهند امتی به نام امت اسلام بر روی کره خاکی وجود داشته باشد برای همین همواره توطئه می کنند؛ اگر مسلمانان درست عمل کنند هرگز در برابر آنان ضعیف و ناتوان نمی شوند.

نائب رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند متعال می فرماید: اگر کسی از خدا و قرآن و سیره پیامبر رویگردان شود سختی زیادی متحمل می شود؛ امروز مسلمانان از قرآن و سنت فاصله گرفتند، راه برگشت وجود دارد و تنها راه حل رفع مشکلات رجوع به قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات