۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۵۲۱
قاضی‌زاده هاشمی:

توهین به پیامبر اسلام تکه ای از پازل مدیریت مسلمانان است

توهین به پیامبر اسلام تکه ای از پازل مدیریت مسلمانان است
نائب رییس مجلس با بیان اینکه مجلس طرح‌هایی برای نشر سیره رسول اکرم تدوین کند، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با تهیه طرح‌هایی در مسیر نشر سیره سیاسی و فرهنگی پیامبر گام بردارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 آبان 99) با اشاره به هفته وحدت گفت: اهل تسنن 10 ربیع و اهل تشیع 17 ربیع‌ را سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) می‌دانند و امام خمینی (ره) این فاصله این چند روز را هفته وحدت نامیدند تا از این طریق با دسیسه‌های دشمنان اسلام مقابله شود لذا هفته وحدت بهترین فرصت در تبیین سیره نبوی برای جوامع بشریت است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جا دارد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تهیه طرح‌هایی در حمایت از نشر سیره سیاسی و اخلاقی پیامبر رحمت و خاندان مطهرش خاصه گسترش دهنده علوم نبوی حضرت امام جعفر صادق (ع) گام مهم بردارد که نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست.

وی افزود:در زمینه وحدت امام روح الله می‌فرمایند «ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم؛ مسلمان و برادر هستیم اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمانان شود بدانید یا جاهل است یا از کسانی است که می‌خواهد بین مسلمانان اختلاف بیندازد. قضیه شیعه و سنی در کار نیست ما همه با هم برادریم».

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم به این نکته اشاره داشتند « آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد چه شیعه و چه سنی مزدور دشمن است چه بداند چه نداند».

نائب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امر مهم و خطیر تاکید بر وحدت شیعه و سنی مقطعی، تاکتیکی و مصلحتی نبوده بلکه استراتژیک و راهبردی است و ریشه در آیات قرآن کریم، سیره ائمه اطهار (ع) و همچنین رویه و سنت اکابر و مشایخ دینی و مذهبی برادران اهل سنت دارد.

وی افزود: خوشبختانه اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه به عنوان رکن رکین و قاعده زرین، جوهر و گوهر شالوده قانون اساسی در قالب اولی الامر مورد اذعان و تصدیق مذاهب اسلامی است. به نحوی که پیروان مذاهب اربعه اهل سنت بر طبق اصول و مبانی و مفروضات بنیادین فطری‌شان تبعیت از اوامر و نواحی حاکمیتی رهبری را بر خود فریضه شرعی دانسته که تقدیم 23 هزار شهید اهل سنت در دفاع از حریم و حرمت نظام مقدس الهی ایران بیانگر وفاداری و فداکاری صادقانه و مخلصانه‌ای است که برای استقرار و استمرار شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ و صیانت از تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی، تامین منافع ملی  تثبیت منفعت عمومی معمول شده است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: دشمنان امت اسلامی و در راس آنها رژیم صهیونیستی آمریکا و دیگر حامیان استکبار جهانی متوحش برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب و ممانعت از استقبال جوانان کشورهای اروپایی از دین مبین اسلام با وقیحانه‌ترین حالت به مقابله با این رویکرد برآمده‌اند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای غربی برای آزادی‌های مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی قائل نیستند. مردم خصوصا جوانان فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزشهای بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات تجاوز به انسانیت همه انسان‌هاست.

وی ادامه داد: به همین دلیل رئیس‌جمهور کوته فکر فرانسه لازم است پاسخ دهد که چرا به پیامبر اسلام که حتی مورد احترام پیروان سایر ادیان الهی است اهانت می‌کند و با این اقدام ملت‌ها از جمله مردم فرانسه را در برابر همدیگر قرار می‌دهد. حتی به شهروندان مسلمان خود نیز احترام نمی‌گذارد.

عادی سازی توهین به پیامبر برای منحرف کردن افکار عمومی است

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد:واقعیت این است که این راهبرد و استراتژی بازی دوگانه عادی‌سازی روابط و توهین به پیامبر اعظم (ص) که بسیاری از کشورها در آن نقش ایفا می‌کنند منحرف کردن افکار عمومی است. یعنی در حالی که حکام کشورهای عربی در حال مصالحه یا همان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند باید افکار جوامع اسلامی نیز منحرف شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار گرفتن فرانسه در برابر مسلمانان با تمسک به توهین به ساحت قدسی پیامبر (ص) تکه‌ای از پازل یک بازی برای مدیریت مسلمانان و اطمینان خاطر به حکام مرتجع عربی است که بتوانند راحت‌تر بر سر میز مذاکره با دشمن قسم خورده امت اسلامی بنشینند و این مذاکرات سیاسی ابزاری برای تداوم حاکمیت اسرائیل و به خیالشان راهبردهایی است که در مشروعیت پوشالی این رژیم اشغالگر مهر تائید می‌زند.

وی افزود: متاسفانه امروز جهان اسلام نظاره‌گر خیانت دولتمردان فاسدی است که عزت اسلامی خویش را به ثمنی بخس به حراج نهاده و قاعده نفی سبیل را نفی کرده و سنت نبوی «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ» را به فراموشی سپرده و در سرسپردگی طواغیت غوطه ور شدند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد:به نام آزادی بیان به مقدسات اسلام ناب اهانت می‌کنند، بی‌شک اینگونه اقدامات نه نشانه برجستگی آزادی و حقوق بشر بلکه به درستی نشانه ضعف، دستپاچگی و سستی است که در همه ارکان سیاست و فرهنگ لیبرال غرب اتفاق افتاده و با ناامیدانه و از عصبانیت و استیصال به هر عمل ضد اخلاقی و ضد بشری متوسل می‌شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:ایادی استکبار در مواجهه با اسلام ناب دست به چند اقدام اساسی زدند. اولین راهبرد دشمنان پروژه اختلاف افکنی در میان فرق مختلف مسلمان، دومین راهبرد دشمنان بر پروژه مذهب سازی و سومین راهبردشان پروژه توهین است که مقدسات ادیان را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند و این برنامه با هدف حساسیت شکنی، تقدس‌ زدایی همراه با امکان سنجی اهانت‌های بیشتر و جلوگیری از نفوذ و گسترش بیشتر اسلام است.

وی افزود: سناریوی شیطانی اسلام ستیزی اقدامی فریبکارانه و حرکتی جاهلانه علیه پیامبر اسلام جلوه عقلانیت بشر به مثابه سلب همه آزادی و بیانگر ناکامی سیاستمداران دنیای غرب در جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی و آموزه‌های پیامبر اعظم و دین مبین اسلام است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: از تریبون مجلس شورای اسلامی مهد اسلام در نظام مقتدر جمهوری اسلامی به رئیس‌جمهور فرانسه هشدار می‌دهیم خود را بازیچه دست رژیم رو به زوال صهیونیست غاصب نکند و با عذرخواهی از جهان اسلام دست از حمایت و ترویج توهین نشریات و رسانه‌های معاند با ارزش‌های الهی و باورهای دینی میلیاردها انسان مسلم بردارد و به سایر ادیان الهی نیز احترام بگذارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به طراحان این جسارت‌ها به اسلام و مسلمین جهان و پاک ترین و عزیزترین مخلوق خدا که رحمت برای عالمیان است اعلام می‌داریم که با این حرکات شیطانی و طراحی‌های افراطی و خشونت آفرین به اسلام عزیز خدشه‌ای وارد نخواهد شد و اسلام ناب که اکنون مرزها را در نوردیده و در قلوب پاک مردم موحد جهان وارد شده هرگز با این حیله‌های شما آسیبی نخواهد دید و حرکتش در تسخیر قلوب عالمیان کند نخواهد شد و صدای مظلومیت و محبوبیتش به گوش تمامی حق جویان در سراسر عالم خواهد رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظام اسلامی در صدر اسلام و دوران کوتاه حکومت امیرالمومنین حضرت علی (ع) به لحاظ شرایط سیاسی و اتفاقات و جنگ‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام دو وجهه همگون دارد. انقلاب عظیم پیامبر اکرم در سرزمین مکه در حالی شکل گرفت که اسلام و شخص رسول الله دشمنان قدرتمند و صاحب نام و ثروت و نفوذی داشتند و اقتصاد مکه دست تولیت‌های بت‌های بزرگ بود که سه مؤلفه قدرت مانند سیاست، فرهنگ و اقتصاد را در دست داشتند و به لحاظ موازنه قدرت در شرایط عادی و روال معمول انقلاب بزرگ و فراگیر اسلامی پیامبر اکرم محکوم به شکست بود و حتی مورد آزار امثال ولید قرار گرفت.از این رو گاهی خستگی بر وجود نازنین رحمةاللعالمین غلبه کرده و مدتی استراحت می‌فرمودند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: لکن از آنجا که این انقلاب به امر و یاری خدا آغازی برای نجات بشریت از بت پرستی و خودپرستی بود با نزول سوره مدثر به امر خدای متعال قدرت و نیرو و اراده مستحکمی در پیامبر خدا ایجاد شد که یک تنه در مقابل تمامیت قدرت استکباری آن زمان ایستاد و به ابلاغ رسالت و انزار مردم پرداخت و همین امر یعنی تشکیل حکومت اسلامی در شرایط نابرابری قدرت نظامی است اما با تکیه بر یاری خدای متعال که نصرت اسلام را بر کفار و پیروزی حق را بر باطل وعده داده است .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بهترین نمونه برای مطالعات عمیق بر روی مباحث مربوط به تثبیت حکومت اسلامی برای مسئولین در نظام اسلامی که با وجود دستاوردهای مهم نظامی به دنبال مذاکره با دشمنان هستند این است که ببینند حاکمان بلاد اسلامی در شرایط ضعف تجهیزات نظامی و ابزار مادی و نیروی انسانی به لحاظ احساس ضعف در مقابل استکبار جهانی متوسل به رژیم جعلی و سست‌تر از خانه عنکبوت یعنی اسرائیل غاصب شدند و در مقابل الگویی نیز برای مبارزات مردمی ملت‌های تحت ستم با حکومت‌های جابر با دست خالی تا رسیدن به قله پیروزی همچون انقلاب امام روح‌الله وجود دارد./998/د102/ق

ارسال نظرات