۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۵۵۹
امام جمعه اهل‌سنت شهرستان دهگلان:

وحدت مسلمانان خاری در چشم دشمن است

وحدت مسلمانان خاری در چشم دشمن است
ماموستا عبدالسلام محمدی گفت: ما برای تداوم پیشرفت مسلمین باید باهم متحد باشیم و اسباب برچیده شدن استکبار در همین است؛ اگر متفرق و منفک شویم، دشمن شاد خواهیم شد.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت هفته وحدت گفت: این مسأله را حضرت امام راحل ایجاد کرده است و امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحثی را تحت عنوان اخلاق معنویت فرموده‌اند.

وی به بیان حقیقت و افق وحدت پرداخت و عنوان کرد: وحدت به معنای دست برداشتن از عقاید نیست بلکه به این معناست که مذاهب، یکدیگر را بپذیرند و تحمل کنند؛ باور حضرت امام نیز بر این بود که مذاهب با حفظ هویت خود با یکدیگر متحد شوند و با این اتحاد، فرصتی را برای جهان اسلام به وجود بیاورند.

امام جمعه اهل‌سنت بیجار اظهار داشت: اگر مذاهب متعدد و فرق گوناگون نبود، اسلام آنقدر پرورش نمی‌یافت و وجود این فرقه‌ها می‌تواند فرصتی باشد، به شرط اینکه زاویه دید ما به این تعدد درست باشد؛ یعنی باورهای مذاهب متعدد فرصتی برای جذب غیرمسلمانان به اسلام خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه وحدت مسلمانان خاری در چشم دشمن است، افزود: با هم بودن ما باعث خشم مشرکان و نظام سلطه شده است و ما برای تداوم این حرکت، باید باهم متحد باشیم و اسباب برچیده شدن استکبار در همین است؛ اگر متفرق و منفک شویم، دشمن شاد خواهیم شد.

ماموستا محمدی اسلام را در حال گسترش دانست و تصریح کرد: هتک حرمت فرانسوی‌ها علامت این است که آنها از گسترش اسلام در اروپا و به خصوص فرانسه وحشت کرده اند؛ آن هم مسلمانانی که پایگاه اصلی خود را کشور ایران و انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: من گسترش اسلام در جهان را متأثر از نظام پر صلابت جمهوری اسلامی ایران می‌دانم؛ تمام این جنبش‌ها به ما می‌فهماند تفکر انقلاب اسلامی در حال صادر شدن به سرتاسر جهان است.

امام جمعه شهرستان دهگلان از موضع‌گیری مسلمانان در سرتاسر جهان ابراز خشنودی کرد و گفت: با وجود ویروس کرونا و ترسی که مردم از جان خود داشتند، برای عرض ارادت به ساحت حضرت نبی مکرم اسلام (ص) با یکدیگر منسجم شده و به خیابان ها آمدند؛ بسیار موضع گیری‌های خوبی صورت گرفت و به حمد خدا ما در سرتاسر جهان اسلام، شاهد حرکت‌های ضد فرانسوی بودیم./ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
اتحاد اسلامی مانع سلطه استکبار بر مسلمانان می‌شود.
2
0