۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۶۷۸۴۶
به همت کنگره شهدای استان قم صورت می گیرد؛

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه
رییس کنگره شهدای استان قم به تشریح برنامه‌های یادواره سرداران و ۶۰۰۰ شهید استان قم پرداخت و از توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی کمک مؤمنانه از سوی کنگره شهدای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار احمد حاجی زاده، رییس کنگره شهدای استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره سرداران و 6000 شهید استان قم بر ضرورت گرامیداشت رشادت های شهدا و رزمندگان در هشت سال جنگ تحملیی تأکید کرد و گفت: هر ساله بیش از 1000 یادواره شهدا در میان محلات و اقشار مختلف در استان قم برگزار می شد؛ اما به علت شیوع ویروس کرونا برگزاری این یادواره ها تعطیل شد؛ از این رو 27 آبان امسال یادواره شهید زین الدین و 6090 شهید استان قم با شکل جدیدی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری یادوراه های شهدا را تبیین رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی، شرح سبک زندگی شهدا و ترغیب دیگران به ادامه مسیر شهدا دانست و گفت: مردم در جنگ تحمیلی کمک های مالی و غذایی به جبهه های جنگ داشته اند، امروز نیز افرادی که تمکن مالی دارند، در طرح مواسات و همدلی و توزیع کمک های مؤمنانه پیش گام شدند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه همواره رهبر انقلاب بر جهاد فرهنگی تأکید دارند، گفت: تمام ما باید با الگوی گیری از شهدا و رزمدگان در مسیر جهاد فرهنگی گام های مؤثری برداریم.

وی در ادامه سخنان خود به ویژه برنامه های یادواره سرداران و 6000 شهید استان قم اشاره کرد و افزود: در 19 آبان امسال و همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، فعالیت ها و طرح های یادواره شهدای استان قم به مدت یک هفته آغاز خواهد شود.

رییس کنگره شهدای استان قم ابراز داشت: افتتاح بوستان یادمان شهدای استان قم و کاشتن 6090 نهال توسط خانواده های شهدا در این بوستان، رونمایی از آثار مکتوب و فرهنگی مربوط به سیره شهدا توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آغاز به کار قرارگاه فضای مجازی با حضور دکتر زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی از برخی برنامه های یادواره شهدای استان قم است.

سردار حاجی زاده ابراز داشت: توزیع هزاران کتاب و محصولات فرهنکی درباره سیره شهدا و جنگ تحمیلی به مراکز فرهنگی استان قم و رونمایی 40 تابلو از تمثال شهدا در سطح شهر و افتتاح پارک شهید زین الدین از دیگر برنامه های یادواره شهدای استان قم است.

رییس کنگره شهدای استان قم ابراز داشت: روز 27 آبان امسال همزمان با سالگرد شهادت شهید زین الدین، همایش کمک مؤمنانه در قالب توزیع 30 هزار بسته معیشتی در مسجد مقدس جمکران آغاز خواهد شد و در همان شب یادواره سرداران و 6000 شهید استان قم با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود./998/پ202/ب1

ارسال نظرات