۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۹۸۸
دبیر تشکل اساتید حوزه در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

کینه نفوذی ها از شخصیت نفوذ ناپذیر آیت الله خاتمی

کینه نفوذی ها از شخصیت نفوذ ناپذیر آیت الله خاتمی
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی گفت: مرام سیاسی برخی این است که وقتی برای رسیدن به اهداف خود نتوانند با کسی معامله کنند از در تخریب و تضعیف وارد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک انتصاب آیت الله سید احمد خاتمی به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان، از شخصیت علمی، انقلابی و اخلاقی این استاد حوزه تجلیل کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت و زیرکی خاص و مثالزدنی خود و به عنوان سکانداری با مداقه سیاسی ویژه در انتخاب مدیران ارشد در بین دوست و دشمن شناخته می شود و حتما در این انتخاب هم این زیرکی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شورای نگهبان افزود: این شورا به عنوان نهادی است که همواره مانعی بر سر راه نااهلان برای رسیدن به پست های حساس نظام بوده است از این رو رهبر معظم انقلاب نمی تواند با توصیه اشخاص چنین مسؤولیت مهمی را به افراد محول کند، بنابراین چنین انتخابی مایه طمأنینه دوست داران نظام و انقلاب خواهد بود و ان شاءالله که آیت الله خاتمی بتوانند پاسخگوی این اعتماد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی تصریح کرد: ایشان یک شخصیت تبلیغی و تفسیری دارند، اما نباید وجه علمی شخصیت ایشان مغفول بماند چرا که وی به لحاظ استدلالی، فقهی و اصولی بسیار خوشنام هستند و تألیفات متعدد آیت الله خاتمی که برخی از آنها حتی جزو منتخبین کتاب سال حوزه هم هستند شاهدی بر مدعای علمیت ایشان است.

وی با ابراز تأسف از برخی اظهار نظرها در مورد این انتصاب بیان داشت: شاید برخی از مخالفت ها با انتصاب آیت الله خاتمی از این موضوع نشأت می گیرد که برخی این جایگاه را برای خود می خواهند تا راه نفوذی برای خود در دژ نفوذ ناپذیر شورای نگهبان پیدا کنند و بدینوسیله مطامع خود را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به صلابت و شجاعت آیت الله خاتمی افزود: مرام سیاسی برخی این است که وقتی برای رسیدن به اهداف خود نتوانند با کسی معامله کنند از در تخریب و تضعیف وارد می شوند و آن ها خوب می دانند که آیت الله خاتمی بر سر اصول انقلاب با کسی معامله نمی کند؛ بنابراین برخی از  این تخریب ها را باید به پای اینگونه تسویه حساب ها نوشت. /1399/ج

ارسال نظرات