۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۰۵۷
حجت الاسلام شجاعی:

مصادیق رأی‌گیری مخفی در طرح شفافیت آراء دقیق‌تر مشخص شود

مصادیق رأی‌گیری مخفی در طرح شفافیت آراء دقیق‌تر مشخص شود
نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شفافیت آراء حرکت مؤثر و مفیدی است و در مجلس با استقبال مواجه خواهد شد، اما لازم است تا مواردی که باید رأی‌گیری در مورد آنها مخفی باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مصوبه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس برای طرح شفافیت آراء گفت: شفافیت آراء در مجلس حرکت مثبت و موثری در این مسیر است و با استقبال نمایندگان مواجه خواهد شد.

وی افزود: این حق مردم است که بدانند نماینده و وکیل آنها در مجلس به طرح‌ها و لوایح چه رایی می‌دهد و چه مواضعی دارد، طرح شفافیت آراء به این مسأله کمک می‌کند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: شفافیت آراء باعث می‌شود تا نماینده نسبت به رایی که می‌دهد پاسخگو باشد و از ثمرات این طرح آن است که نماینده بتواند در مقابل رأیی که می‌دهد دفاع کند و پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: اگر هم در طول زمان انجام وظیفه نمایندگی، نماینده با توجه به فضای حاکم ناچار به تغییر موضع‌اش باشد باید علت آن را به مردم توضیح دهد و شفافیت آراء به این امر کمک می‌کند.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد بحث رأی‌گیری‌های مخفی است که باید به مصادیق آن به طور دقیق‌تر مشخص شود.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت:‌ اگرچه در طرح شفافیت آراء آمده که موارد صنفی، امنیتی و ... از مواردی است که رأی‌گیری در مورد آنها مخفی خواهد بود، اما لازم است که در این طرح مصادیق در این باره عینی‌تر و مشخص‌تر باشد که در چه مواردی رأی‌گیری مخفی خواهد بود./841/د102/ب1

ارسال نظرات