۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۶۸۱۷۷

حجت الاسلام فیرحی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

حجت الاسلام فیرحی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
حجت الاسلام داود فیرحی پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام داود فیرحی پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

وی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی بود.

علاوه براین فیرحی، استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید در قم نیز بود.

این استاد علوم سیاسی چندی پیش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و به گفته پزشک معالجش از همان ابتدا شرایط تنفسی مطلوبی نداشته است واین اواخر هم شرایطش وخیم‌تر شده بود و در کمای مصنوعی به سر می‌برد.

«قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام»، «دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی»، «آستانهٔ تجدّد؛ در شرح تنبیه الامة و تنزیه الملة» و «فقه و حکمرانی حزبی» از جمله آثار منتشر شده وی در این سال‌ها بود./841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سرافراز
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
من هیچ وقت توفیق حضور در کلاسهای ایشان را نداشتم اما از طریق کتابهای ارزنده او مانند قدرت ،دانش و مشروعیت در اسلام / نظام سیاسی و دولت در اسلام / فقه و سیاست در ایران معاصر / آستانه تجدد فقه و‌حکمرانی حزبی ..از دانش وسیع ایشان بهره مند شدم .چند باری هم حضوری در انجمن علوم سیاسی ایران و انجمن اندیشه و قلم از صدای ارام و متین و لهجه شیرین آذری ایشان و کلماتی که با دقت برای بیان نظراتش استفاده می کردمحظوظ شدم . بی تردید در این دورانی که بی سوادی و جهل زیر نقاب عنوانهای دکتر و پرفسور و استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دست و پا می زند ،فقدان چنین دانشمندانی خود ساخته و دغدغه مند حقیقتا ثلمه و خسارتی بزرگ برای حوزه اندیشه بویژه جامعه علوم سیاسی است . خداوند رحمان این استاد فرزانه ‌و حکیم را با اولیا و صلحا و علما محشور گرداند و داغ فقدان او را برای خانواده ، همکاران و دانشجویانش قابل تحمل کند .
1
1
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الْأُولَى
و قطعا آخرت براى تو از دنيا نيكوتر خواهد بود
1
2
شیری
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
زنده‌یاد فیرحی از معدود صاحب‌نظران در حوزه حکمرانی حزبی بودند که بارها از محضر ایشان کسب فیض کرده بودیم.
خصائل نیکوی انسانی همراه با دانش و بینش بالای اندیشگی از ایشان چهره منحصر بفرد و تکرارناپذیری ساخته بود که نام و یادش را همواره در ذهن و دل دوست‌دارانش مانا خواهد کرد.
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش
1
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
نقد آرا و آثار سیاسی او را منتشر نمایید.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
فیرحی، حجاریان قم بود
0
1