۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۶۸۱۸۰
آیت الله رشاد:

علامه طباطبایی بنیانگذار الهیات جدید در بدنه شیعه و اسلام بود

علامه طباطبایی بنیانگذار الهیات جدید در بدنه شیعه و اسلام بود
تهران - آیت الله رشاد با بیان اینکه مرحوم آیت الله طباطبایی بنیانگذار الهیات جدید در بدنه شیعه و اسلام بود، گفت: علامه از عناصر جامع و اثرگذار در عرصه فلسفی و فقهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همزمان با سالروز جهانی فلسفه و رحلت علامه آیت الله طباطبایی(ره) در همایش «هم اندیشی گفتمان مجدد نواندیش فلسفه نوصدرایی» که به صورت مجازی و در قالب وبینار به همت مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: با حضور حکیم زنوزی تهران دارای نشاط فلسفی شد و صدها حکیم به سمت تهران آمدند و این رونق تا جایی پیش رفت که تهران را شهر هزار حکیم نامیدند.

وی با بیان اینکه اوج مکتب نوصدرایی به دهه ۲۰ بر می گردد که با حضور علامه همراه می شود، عنوان کرد: گفتمانی که علامه و امام راحل در عرصه فلسفه و فقه ایجاد کردند سبب شد شخصیت های دیگری نیز در این عرصه ظهور کنند.

آیت الله رشاد با اشاره به اینکه مرحوم علامه بنیانگذار الهیات جدیدی در بدنه شیعه و اسلام محسوب می شود، اظهار داشت: یکی از ابعاد گفتمان مجدد انتقادی بودن این گفتمان در عرصه حکمت است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی از عناصر جامع و اثرگذار به شمار می رود، ابراز کرد: فعالیت علمی ایشان تنها به فلسفه و تفسیر خلاصه نمی‌شود؛ فلسفه در حوزه کاربردی برای حل مشکلات فلسفی و زیرساخت های اساسی نقش مهمی می تواند در بسط این جریان داشته باشد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات