۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۷۹۸۶

برگزاری همایش هم اندیشی «گفتمان مجدد مکتب فلسفه نوصدرایی» به صورت مجازی

برگزاری همایش هم اندیشی «گفتمان مجدد مکتب فلسفه نوصدرایی» به صورت مجازی
حجت الاسلام قاری‌ گفت: همزمان با سالگرد ارتحال علامه آیت الله طباطبایی(ره) همایش هم اندیشی «گفتمان مجدد مکتب فلسفه نوصدرایی» در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد قاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش هم اندیشی «گفتمان مجدد مکتب فلسفه نوصدرایی» در مدرسه علمیه امام رضا(ع) خبر داد و اظهار داشت: مدرسه علمیه امام رضا(ع) به مناسبت سالگرد ارتحال فیلسوف و عالم ربانی علامه آیت الله طباطبایی(ره) همایش هم اندیشی «گفتمان مجدد مکتب فلسفه نوصدرایی» را به صورت مجازی برگزار می کند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: این همایش چهارشنبه 21 آبان راس ساعت 10 صبح و با سخنرانی آیات علی اکبر رشاد و فیاضی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه برگزار می شود.

وی به اهداف این همایش اشاره و عنوان کرد: هم اندیشی «گفتمان مجدد مکتب فلسفه نوصدرایی» به بهانه آشنایی بیشتر طلاب و روحانیون با نوآوری علامه طباطبایی(ره) در عرصه فلسفه اسلامی و صدرایی برگزار می شود.

حجت الاسلام قاری ادامه داد: بر همین اساس شناخت سازمان فکر و اندیشه اسلامی_فلسفی و تزریق روحیه تفکر و تعمق در روش اهل بیت(ع) و جبران عقب ماندگی حوزه علمیه از سبک فلسفه صدرایی از مهمترین اهداف این همایش به شمار می رود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه تفکر شیعی و اسلامی مدیون این نوع فکر و اندیشه است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی اعجاز جهانی و زمانی بود که در عصر کنونی توسط حضرت امام به وقوع پیوست، انقلاب اسلامی نتیجه همان تفکر صدرایی در وجود امام راحل و احیای مبادی فکری اهل بیت(ع) است./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات