۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۶۷۸۸۷
استاد حوزه علمیه:

سعه صدر مهمترین شرط در پذیرش مسؤولیت است

سعه صدر مهمترین شرط در پذیرش مسؤولیت است
تهران - یوسفی سعه صدر را مهمترین شرط در پذیرش مسؤولیت دانست و گفت: مدیری که سعه صدر ندارد نمی تواند شایستگی مدیریت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم، معصومه یوسفی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در جلسه درس اخلاق اداری که برای مسؤولان و معاونین مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: شرح صدر و سعه صدر مترادف یکدیگر هستند با این تفاوت که شرح صدر در اطاعت و بندگی و سعه صدر در ارتباط با مردم معنا می شود.

وی افزود: حضرت موسی(ع) پس از رسیدن به مقام نبوت از خداوند شرح صدر درخواست می کند و پروردگار دعای ایشان را مورد استجابت قرار می دهد اما راجع پیامبراکرم(ص) خداوند متعال قبل از درخواست حضرت به ایشان سعه صدر عنایت فرموده بود.

یوسفی بیان داشت: هرگاه خدا برای بنده ای اراده خیر کند در قلب او نقطه سفیدی ایجاد می‌کند و گوش و قلب او را شنوا می‌سازد و فرشته  ای را مامور می کند تا او را محکم و ثابت قدم گرداند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: از پیامبراکرم(ص) پرسیده شد نشانه‌های شرح صدر چیست؟ فرمودند از نشانه های شرح صدر می توان به مداومت و توجه به قیامت، دل کندن از دنیا، هر لحظه یاد مرگ بودن، آرامش و سکینه داشتن در کارها، دخالت ندادن اغراض شخصی، عدم تکبر و اجتناب از معاصی اشاره کرد.

وی سعه صدر را از مهمترین شاخصه های دوست خوب برشمرد و گفت: اگر کسی بعد از سه بار عصبانی شدن سعه صدر به خرج داد به درد دوستی می خورد؛ سعی کنید سعه صدر را کسب کنید که بیشتر آن اکتسابی است و تا سعه صدر کسب نکردید مسؤولت و پست های مدیریتی را قبول نکنید چرا که مسؤول مومن باید سعه صدر داشته باشد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عارف نوریان
United States
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مبارزه با هر آنچه که باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود، واجب است.
0
0