۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۷۷۰۷
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

علما اخوت و برادری را در جامعه اسلامی نهادینه کنند

علما اخوت و برادری را در جامعه اسلامی نهادینه کنند
تهران - حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه علما اخوت و برادری را در جامعه اسلامی نهادینه کنند، گفت: اخوت نشانه مسلمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، عصر امروز در آخرین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: در اسلام اوج عاطفه دیده شده است.

وی افزود: در همه مکاتب نهایت عاطفه تا رفاقت و دوستی پیش رفته اما در اسلام این عاطفه و دوستی تا درون خانه ها پیش رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اخوت اسلامی مومنان را برادر دینی می نامند، اظهار داشت: در روایات اسلامی به پیوند برادری و اخوت اسلامی تاکید شده لذا در بین برادران دینی رسما اعلام و عملیاتی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: وقتی اخوت اسلامی مطرح می شود جغرافیا دیگر رنگ و معنا پیدا نمی کند و گویش ها و زبان ها رنگ می بازند و سیاه و سفید در کنار هم قرار می گیرند برای همین پیامبراکرم(ص) امت اسلامی که یک امت واحده است را تشکیل دادند.

وی گفت: در روایات حقوقی برای اخوت اسلامی مطرح و قوانینی بیان می شود، مقصود از مسلمانی اخوت است برای همین مسلمانان حق ظلم کردن به یکدیگر را ندارند و نسبت به رعایت حقوق دیگری باید دقت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی دستگیری از برادر دینی و همراه او بودن را از ویژگی های مسلمانان واقعی برشمرد و افزود: نباید در حوادث یکدیگر را تنها گذاشت زیرا اصول اخوت اسلامی این است که مسلمان برای مسلمان دیگر باید همانند دست در مقابل دست دیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر در مکتب امام راحل و رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی اخوت اسلامی به صورت جدی ترویج می شود و جبهه مقاومت در دنیا شکل می گیرد به خاطر آن است که مسلمانان و بخصوص جوانان مومن در کنار هم باشند و در مقابل استکبار جهانی بایستند؛ علما باید به اصل اخوت در جامعه اسلامی جامه عمل بپوشانند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات