۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۷۶۹۰
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری:

کرونا شرایط جدیدی را برای انسان ها در فضای مجازی فراهم آورد

کرونا شرایط جدیدی را برای انسان ها در فضای مجازی فراهم آورد
تهران - حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه پیدایش کرونا قابل قیاس با پیدایش بمب هسته ای است، گفت: کرونا شرایط جدیدی را برای انسان ها در فضای مجازی فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دوشنبه شب در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گقت:  در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی بیش از 350 سخنران سخنرانی کردند و مقالاتی با موضوع کرونا از سوی دانشجویان و صاحب نظران به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد.

وی با بیان اینکه بشر در عصر کنونی با سه سونامی مواجه است، ادامه داد: یکی از آن سونامی ها انباشت اطلاعات و افزوده شدن آن با سرعت قابل توجه است برای همین عصر حاضر را عصر فضای مجازی می نامند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین شهریاری ارتباطات و اتصال میلیاردها انسان به اینترنت را دومین سونامی برشمرد و اظهار داشت: تلاش می شود این پروژه از طریق اتصال ماهواره‌های مدار پایین زمین پیشرفته تر شود اما سونامی بلاک‌چین به‌عنوان سومین و جدید‌ترین سونامی به شمار می رود که جامعه بشری با آن مواجه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ویروس کرونا شرایط جدیدی را برای انسان ها فراهم آورده و سبب شده آنان بیشتر در فضای مجازی باشند، عنوان کرد: بسیاری از فعالیت ها در فضای مجازی صورت می پذیرد با این حال کرونا ارتباطات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را درگرگون کرده و تحت الشعاع قرار داده است.

وی به انقلاب جهارم صنعتی اشاره کرد و گفت: ویژگی های انقلاب جهارم صنعتی را می توان در هوش مصنوعی و رباتیک، زیست فناوری و ژنتیک، خودروهای خودران و پهپادها، نانوفناوری و اینترنت مشاهده کرد؛ از این رو قدرت مالی، زیست فناوری و فضای مجازی نباید سبب شود جامعه بشری با تولید برخی ویروس ها مانند کرونا توسط گروه های کوچگ به خطر بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه کرونا شرایط جوامع را تغییر داده و خاتمه ای برای او متصور نیست، اظهار داشت: اگر کرونا ساخته شده دست انسان باشد بیانگر آن است که افراد در قالب‌ و گروه‌های کوچک می توانند جنگ ها و کشتار جمعی ایجاد کنند بنابراین در اختیار قرار گرفتن دانش تولید چنین ویروس هایی توسط گروه‌های کوچک بسیار خطرناک است بر این اساس می توان گفت پیدایش کرونا با پیدایش بمب هسته ای قابل قیاس است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات