۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۴۹۱
آیت الله فاضل لنکرانی:

وحدت جوامع اسلامی ضامن بقای اسلام و عزت مسلمانان است

وحدت جوامع اسلامی ضامن بقای اسلام و عزت مسلمانان است
تهران - رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه مسلمانان باید ید واحده باشند، گفت: وحدت جوامع اسلامی ضامن بقای اسلام و عزت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، عصر شنبه در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: نامگذاری هفته وحدت از برکات بسیار بزرگ انقلاب اسلامی است که توسط امام راحل مطرح شد.

وی افزود: امام راحل با نامگذاری هفته وحدت یک حرکت اساسی و استراتژی در راستای بقای اسلام و عزت مسلمانان انجام دادند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه وحدت با قطع نظر از آیات و روایات یک مساله عقلی است، اظهار داشت: زمانی که جامعه کفر دست به دست هم می دهد تا اسلام را نابود کند مسلمانان نیز اعم از شیعه و سنی موظف به اتحاد و ایستادگی در برابر دشمنان هستند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اقرار زبانی به وحدانیت خداوند متعال و رسالت پیامبراکرم(ص) را ملاک اسلام برای مسلمان شدن مطرح و عنوان کرد: اسلام در همین شهادتین است و اگر کسی شهادتین را بر زبان جاری کند احکام اسلام بر او مترتب و جان، مال و آبروی او محترم می شود.

وی افزود: مسلمانان با یکدیگر برادر و برابر هستند و خون کسی نسبت به دیگری برتری ندارد؛ برای مثال اگر کسی شهادتین را به صورت ظاهری بیان اما در باطن آن را قبول نداشته باشد باز او مسلمان است چون شرط مسلمان شدن اقرار زبانی است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: بنابراین اگر عده ای از مسلمانان به زیارت قبور می روند و یا اعتقادات خاصی دارند کسی حق ندارد آنان را کافر و ملحد بخواند؛ بر این اساس لازم است علما مساله وحدت مسلمانان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: چنانچه علما نسبت به مساله وحدت بی توجه باشند دشمن اثری از اسلام باقی نخواهد گذاشت برای همین مسلمانان باید در برابر کفار به ید واحده تبدیل شوند؛ نباید با افترا به یکدیگر آتش فتنه را در جهان روشن کرد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات