۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۶۷۴۲۸
از یکشنبه ۱۸ آبان ماه؛

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می شود

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می شود
تهران - چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مجازی از ۱۸ آبان ماه با حضور بیش از ۳۷۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قره شیخلو رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست خبری ارائه گزارش از فعالیت یک ساله این مرکز و چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: شفاف‌سازی وظایف قرآنی سازمان اوقاف، اصلاح و ارتقای نیروی انسانی مرکز، اصلاح ساختار سازمانی مرکز، یکسان‌سازی پرداخت‌های مالی، پرهیز از تصدی گری و تعامل با دیگر دستگاه های قرآنی از اقداماتی بود که در طول این یک سال انجام شد.

وی اظهار داشت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در شش‌ماه اول سال در مرحله شهرستانی و استانی بود در این مرحله بیش از 15 هزار نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

قره شیخلو به مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و گفت: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مجازی از 18 آبان ماه به مدت یک هفته با حضور 230 شرکت‌کننده در بخش آقایان و 149 شرکت‌کننده در بخش بانوان برگزار می شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: شرکت کنندگان در 31 استان می توانند در صداوسیمای مرکز استان حضور یافته و مسابقات بدون اینکه داوری شود ضبط و هشتم آذر‌ماه به مدت یک هفته از شبکه قرآن پخش و داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال جایزه ها نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: امسال جوایز از 25 تا 150 درصد افزایش یافته که بالغ بر 660 میلیون می شود. در بخش خواهران ناظر حضور خواهد داشت و در بخش برادران علاوه بر ناظر هادی نیز حاضر خواهد بود.

قره شیخلو با بیان اینکه مسابقات بین المللی اواخر سال و به صورت غیر حضوری برگزار می شود، ابراز کرد: از جامعه نخبگان قرآنی باید حمایت کرد از این رو سازمان در نظر دارد پیش از آغاز مسابقه صندوق حمایت از نخبگان قرآنی را افتتاح کند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات قرآنی از نظر کمیت وضعیت مناسبی ندارند، گفت: با برنامه ریزی، شفاف سازی و فرهنگ سازی می توان موقوفات قرآنی را ارتقا داد و سازماندهی کرد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی باید از بستر فضای مجازی نهایت استفاده و بهره را ببرند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کووید 19 می طلبد بسیاری از فعالیت ها اعم از آموزش قرآن کریم و نشر معارف قرآنی در فضای مجازی صورت بپذیرد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات