۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۶۷۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تبیین کرد؛

فلسفه و حکمت وقوع مصائب و بلایا

فلسفه و حکمت وقوع مصائب و بلایا
تهران - حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی به فلسفه و حکمت وقوع مصائب و بلایا اشاره کرد و گفت: گاهی مصائب نتیجه اعمال ناشایست انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری، جمعه شب در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: قرآن کریم مسلمانان را به توجه جدی و همه جانبه به حکمت و ماهیت بلایا و مصائب در زندگی انسان فرا خوانده است.

وی افزود: گاهی بلا و مصائب جنبه فردی داشته تا باعث رشد و تعالی فرد شود اما گاهی بلا و مصائب جنبه عمومی و اجتماعی پیدا می کند؛ البته بلاهای عام علاوه بر جنبه سازندگی و تربیتی که دارد معلول عملکرد زشت و تاوان جامعه انسانی نیز محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه برای اعمال و عملکرد انسان آثار و جزایی وجود دارد، عنوان کرد: باید میان آثار و جزای اعمال تفکیک صورت بپذیرد برای مثال آثار اعمال انسان می تواند فراوانی، عدالت، صلح پایدار، جنگ، فتنه و کشتار داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ارتباط معصیت و مصیبت اشاره و اظهار داشت: آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که شدائد و سختی ها را نتیجه اعمال و آثار نوع زندگی بشری می داند.

وی با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت، تدبر، توکل و دیانت است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا می توان در روایات بحث رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را مشاهده کرد، اسلام دین دعا و دوا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بلا را نتیجه اعمال نادرست انسان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال انسان را به بلا مبتلا می کند تا از راه اشتباه خود برگردد و به عجز و ناتوانی خود اعتراف کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات