۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۷۳۶۱
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

انسان خودشناس به حریم دیگران احترام می گذارد

انسان خودشناس به حریم دیگران احترام می گذارد
تهران - ابراهیمی ترکمان با بیان اینکه انسان خودشناس به حریم دیگران احترام می گذارد، گفت: آموزش باید به دور از غفلت زدگی و با معنویات همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عصر امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: صد سال بیش تصور می شد اگر آموزش درست انجام شود مشکلات حل خواهد شد اما بعدها فهمیدند برای رفع مشکلات تنها آموزش کافی نیست.

وی افزود: برای اینکه انسان ها بتوانند در برابر مشکلات فائق آیند علاوه بر آموزش توانمندسازی لازم است و فرق بین آموزش و توانمند سازی همانند تفاوت بودن و شدن است؛ خداوند انسان را به متقی شدن، پاک شدن، ربانی شدن و ... دعوت می کند این شدن زمانی محقق می شود که در وجود انسان نفوذ کرده باشد.

ابراهیمی ترکمان با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) ابراز کرد: حضرت فرمودند: چه عالمان بسیاری که جهل آنان سبب مرگشان شد؛ عالمان بسیاری ممکن است در اقصی نقاط جهان وجود داشته باشند اما علوم در وجود آنان نفوذ و رسوخ نکرده باشد برای همین عملکردشان نتیجه مطلوب ندارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه در کنار آموزش حرکت لازم است، گفت: انسان باید حرکت کند تا به کمال برسد توقف کردن آدمی را به جایی نمی رساند؛ آموزش باید با حرکت همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار آموزش نباید از معنویات غفلت کرد، اظهار داشت: کسی که معنویات در وجودش نفوذ کرده راحت تر می تواند در برابر مشکلات ایستادگی کند و با صبوری مصائب و مشکلات را پشت سر بگذارد.

ابراهیمی ترکمان صبر بر مصیبت را سلب مالکیت معنا کرد و گفت: انسان مصیبت زده با همین سلب مالکیت است که می تواند بر مصیبت وارده صبر کند زیرا خداوند را مالک همه هستی می داند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی غفلت را یکی از عوامل عدم صبر و شکیبایی خواند و اظهار داشت: یکی از مشکلات جوامع در عصر کنونی آن است که انسان ها به جای تمرکز به تکثر روی آوردند برای همین از خود دور شدند در حالی که اسلام انسان ها را به خودشناسی دعوت می کند و این بالاترین آموزش است که انسان می تواند بفهمد هیچ استقلالی ندارد و هر چه دارد از آن خداوند متعال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان خودشناس به حریم دیگران احترام می گذارد و به مظاهر دنیا توجه نمی کند و همه امور را از سوی خدا می داند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات