۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۶۷۳۵۹
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

اتحاد جوامع اسلامی؛ تنها نسخه نجات بخش در مقابل زیاده خواهی مستکبران

اتحاد جوامع اسلامی؛ تنها نسخه نجات بخش در مقابل زیاده خواهی مستکبران
تهران - آیت الله دری نجف آبادی اتحاد جوامع اسلامی را تنها نسخه نجات بخش در مقابل زیاده خواهی مستکبران دانست و گفت: کرونا فرصتی برای اتحاد جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، عصر امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: اتحاد در عصر کنونی از حساس‌ترین و ضروری ترین نیازهای مهم جهان اسلام است.

وی افزود: امروز بسیاری از مسلمانان در قلب سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا زندگی می کنند اما متاسفانه به دلیل اختلافات سیاسی، اعتقادی و ... با یکدیگر همراه و متحد نیستند؛ دشمن نیز برای اینکه مانع اتحاد جوامع اسلامی با یکدیگر شود برنامه ها و توطئه های بسیاری طراحی می کند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال غارت اموال مسلمانان هستند، اظهار داشت: آنان می خواهند مسلمانان در هر شرایطی تابعشان باشند؛ بنابراین وحدت برای حفظ عزت و اقتدار جوامع اسلامی در مقابل این توطئه ها لازم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هفته وحدت را بهترین فرصت برای تفاهم جوامع اسلامی خواند و ابراز کرد: در این فرصت به وجود آمده لازم است شخصیت های برجسته جهان اسلام برای ایجاد و تقویت وحدت جوامع اسلامی به پا خیزند و توطئه دشمنان را در اختلاف افکنی خنثی کنند.

وی به حوادث دلخراش سالهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات و حوادث سالهای اخیر مسلمانان را وحدت و همبستگی فرا می خواند یکی از آن حوادث همین کووید 19 است که سبب شده مسلمانان با مشکلات فراوان جانی و مالی روبرو شوند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اسلام برای مقابله با این نوع حوادث راهکارهای بسیاری مانند اتحاد ارائه می دهد؛ سلامت حقوق طبیعی همه انسان ها است و حفظ سلامت امت اسلامی از مهمترین وظایف به شمار می رود که باید مورد توجه جوامع اسلامی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امت اسلامی باید برای مقابله با عارضه کرونا متحد شوند، عنوان کرد: همچنین از بلایای دیگر جامعه اسلامی رژیم صهیونیستی است که هر روز نقشه های مختلفی برای توسعه سرزمین اشغالی، ترور سردارهایی چون قاسم سلیمانی، عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و انتقال پایتخت از تلاویو به بیت المقدس می کشد؛ امت اسلامی با مشاهده این توطئه ها باید بیشتر از گذشته احساس وظیفه کنند و با هم متحد شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرهیز از اختلاف، خونریزی، جنگ، تخریب و غیره مهمترین وظیفه جوامع اسلامی در عصر کنونی به شمار می رود تا بتوانند متحد و منسجم در برابر زیاده خواهی دشمنان و مستکبران ایستادگی کنند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات