۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۶۷۴۹۰
حجت الاسلام والمسلمین نواب تأکید کرد؛

روشنگری و ایجاد آرامش در جامعه؛ وظیفه علما در بحران ها

روشنگری و ایجاد آرامش در جامعه؛ وظیفه علما در بحران ها
تهران - حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه علما روحیه تعاون و همیاری مؤمنانه را در جامعه تقویت کنند، گفت: علما راهنما و راهبر مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر شنبه در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: عالم، راهنما و راهبر است.

وی با استناد به روایات، ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: فقها رهبران دینی هستند؛ علما حق سکوت کردن ندارند و همواره باید علم خودشان را در اختیار دیگران قرار دهند و راهنمای مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب روشنگری آگاهانه و ایجاد آرامش در جامعه را از جمله وظایف مهم علما برشمرد و اظهار داشت: جامعه وقتی گرفتار بلا و مصیبت می شود علما موظف هستند آرامش را در جامعه برقرار و برای مقابله با این مصیبت برنامه ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حکیمانه باید با بلایا برخورد کرد، گفت: علما موظف هستند با موعظه حکیمانه جامعه بلا زده را به آرامش دعوت کرده و روحیه تعاون و همیاری را در میان مردم تقویت کنند.

وی خدمت کردن به دیگران را بالاترین عبادت بیان و عنوان کرد: خداوند به کسانی که برای بشریت خدمت می کنند اجر و پاداش عظیم عطا می کند، طبق صریح روایات؛ اگر کسی برای رفع مشکلات دیگران اقدام کند خداوند به او پاداش مجاهد فی سبیل الله عطا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خدمت به مردم را عنایت الهی دانست و گفت: خداوند به کسانی که به مردم خدمت و روحیه تعاون و همیاری مومنانه را در جامعه تقویت می کنند اجر عنایت می کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان در ایام کرونا که در دیگر کشورها مردم به فروشگاه ها حمله می برند نشان دادند که در مواجهه با بلایا یار و یاور یکدیگر بوده و دارای روحیه همدلی و همبستگی هستند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات