۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۶۷۷۱۱
آیت الله حیدری:

تقریب بین مذاهب اسلامی با گفت و گوی برادرانه و علمی محقق می شود

تقریب بین مذاهب اسلامی با گفت و گوی برادرانه و علمی محقق می شود
تهران - آیت الله حیدری با بیان اینکه تقریب بین مذاهب به وسیله گفت‌وگو و گفتمان علمی هدفمند در جوی آرام و برادرانه محقق می‌شود، گفت: بسیاری از اختلافات سوء‌تفاهم‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن حیدری آل کثیر نماینده مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه شب در آخرین نشست سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: کشتار مسلمانان و تعرض به جان و مال آنان توسط استکبار و رژیم صهیونیستی صورت می پذیرد که نتیجه تفرقه و عدم وحدت جوامع اسلامی با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه اگر جوامع اسلامی با یکدیگر متحد بودند هرگز توطئه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کلید نمی خورد، اظهار داشت: لازم است جوامع اسلامی تفرقه و سوء تفاهم را کنار گذاشته و افکار و آرای خود را به یکدیگر نزدیک کنند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه تقریب بین مذاهب اسلامی به وسیله گفت‌وگو و گفتمان علمی هدفمند در جوی آرام و برادرانه محقق می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از اختلافات و سوء‌تفاهم‌ها نتیجه عدم گفتمان صحیح است در صورت گفت و گو اختلافات از بین می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری امام راحل را شخصیت برجسته تقریبی و پایه گذار هفته وحدت معرفی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب توهین و اهانت به مقدسات اهل‌سنت را حرام اعلام کرد و بی اعتنایی به هذیان‌گویی‌های مفتیان وهابی را که تمامی مسلمانان از جمله سنی و شیعی را تکفیر می‌کنند، تاکید فرمودند.

وی با بیان اینکه وهابیت آلت دست صهیونیسم جهانی است، عنوان کرد: فتنه انگیزی، آتش افروزی و تقویت جریان تکفیری از اقداماتی است که وهابیت و دشمنان انجام می دهند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و اسلام را نابود کنند.

آیت الله حیدری در پایان خاطرنشان کرد: مفتیان وهابی جزء امت اسلامی نبوده و جاسوسان دشمنان هستند که با هذیان گویی اختلاف و چند دستگی را در جامعه اسلامی دنبال می کنند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
خدا رو شکر باز یه حرکتی دیدیم. دیگه داشتیم ناامید میشدیم...
0
0