۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۶۶۷۷۱۲
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تاکید کرد؛

ضرورت پایه گذاری فقه تطبیقی در زمینه بهداشت

ضرورت پایه گذاری فقه تطبیقی در زمینه بهداشت
تهران - حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بر ضرورت پایه گذاری فقه تطبیقی در زمینه بهداشت توسط فقها تاکید کرد و گفت: بی توجهی به بهداشت عمومی تأثیر منفی در زندگی بشری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه شب در آخرین نشست سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: بهداشت عمومی از مسائل زیر بنایی و اصولی زندگی اجتماعی است.

وی افزود: بی توجهی به بهداشت عمومی تأثیر منفی بر زندگی، حرکت و فعالیت جامعه از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه نباید به بهداشت عمومی به عنوان یک مساله سطحی و فرعی نگاه شود، اظهار داشت: پدیده های اجتماعی در جامعه به نوعی تحت تأثیر مساله بهداشت عمومی قرار دارد و فقها نباید نسبت به این مساله مهم و اساسی بشر بی اعتنا باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: لازم است فقهای شیعه و سنی فقه تطبیقی در زمینه بهداشت را پایه گذاری کنند چرا که فقه اسلامی قابلیت ها و توانایی های زیادی دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به این که قواعد فقهی بیش از احکام جزئی انسجام دارد می طلبد پژوهش در خصوص قواعد فقهی را به عنوان گام نخست مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تاکید بر اینکه سلامت مقدم بر احکام موجود در شریعت است، اظهار داشت: چنانچه خطری برای سلامتی انسان وجود داشته باشد سلامت و حیات بدن بر احکام دینی و شرعی ترجیح داده می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمام دین به مسائل اجتماعی و در رأس آن سلامتی انسان ها ارتباط تنگاتنگی دارد بنابراین در این شرایط پایه گذاری فقه تطبیقی توسط علمای شیعی و سنی ضروری است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ایشان تخصصی در فقه تطبیقی دارند. ازشان بیشتر استفاده شود.
1
0
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
نظر آقای مبلغی درباره اظهار نظر سید کمال چیست؟ لطفا باهاشون مصاحبه بگیرین.
0
0