۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۸۲۹۵
حجت الاسلام سالک مطرح کرد؛

آمریکا در حال دست و پا زدن در مثلث «تبعیض نژادی»، «بیکاری» و «کرونا»

آمریکا در حال دست و پا زدن در مثلث «تبعیض نژادی»، «بیکاری» و «کرونا»
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آمریکا در حال دست و پا زدن در مثلث «تبعیض نژادی»، «بیکاری» و «کرونا» است، گفت: به جای نگاه به غرب بر ظرفیت های داخلی تمرکز کنیم.

حجت الاسلام احمد سالک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره عدم تغییر سیاست های جمهوری اسلامی با نتیجه انتخابات آمریکا پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران با اندیشه امام خمینی(ره) و با برنامه هایی که ایشان داشتند و در قرن بیست و یکم اتفاق افتاد در حقیقت دو بلوک شرق و غرب را با شعار «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» به هم ریخت، زیرا مبنای آن، مبنایی قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه پشت مبنای انقلاب اسلامی حدود 447 اصل سیاسی قرآنی نهفته است، یکی از آن مبانی را «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» دانست و اظهار داشت: مبنای سیاست های جمهوری اسلامی را مجموعه ای از ارزش های قرآنی و دینی تشکیل می دهد و ما در راستای نهضت پیامبر اکرم(ص)، نهضت عاشورا و حرکت جهانی امام زمان(عج) گام برمی داریم.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه امروز شاهد رسوایی روزافزون استکبار جهانی در سراسر دنیا هستیم، ابراز کرد: نظام سلطه و سران استکبار جهانی که تلفیقی از مزدوران آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی هستند، در طول 42 سال گذشته علیرغم توطئه هایی که در شاخه های نظامی، اقتصادی و فرهنگی راه به جایی نبرده اند؛ امروز بشریت با بررسی توطئه های استکبار جهانی جنبه های استعمارگری این ظالمان را بیشتر درک می کنند.

آمریکا در حال دست و پا زدن در مثلث «تبعیض نژادی»، «بیکاری» و «کرونا»

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه امروز آمریکا گرفتار مثلث «تبعیض نژادی»، «بیکاری» و «کرونا» بوده و بین این سه ضلع در حال دست و پا زدن است، عنوان کرد: از سویی دیگر ضعف مدیریت این کشور در اعلام انتخابات اخیر ریاست جمهوری اش نیز مشخص شد، زیرا هر لحظه شاهد هستیم که ادعا می شود در این اتخابات تقلب صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: ما در طول 4 دهه گذشته تجربه کرده ایم که سیاست آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران و اسلام هیچ تغییری نکرده و نمی کند، زیرا سردمداران غرب برای نابودی اسلام و قرآن کمر بسته اند، اما بخاطر هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی و مقاومت ملت نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: هر کسی که در آمریکا روی کار بیاید دو سیاست «مقابله با جمهوری اسلامی ایران» و «حمایت از اسرائیل» را دنبال می کند؛ پیشبینی ما این است که چه بایدن بیاید و چه ترامپ برگردد، دیگر چه کاری می توانند با مملکت ما داشته باشند؟ امروز یک راه برای آنها باقی مانده و آن نیز جنگ است که آن را هم می دانند اگر پای خود را در این مرحله بگذارند، پشیمان خواهند شد، زیرا امروز قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی تا عمق اروپا نفوذ کرده است.

لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی به جای نگاه به غرب

وی با اشاره به اینکه هر کسی در آمریکا روی کار بیاید نمی تواند با مبانی ارزشی ما مقابله داشته باشد، پیامدهای گره زدن اقتصاد کشور به تحولات آمریکا را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر مسؤولان اصول ابلاغی سیاست های اقتصاد مقاومتی را رها کرده و نگاه به غرب داشته باشند اوضاع بدتر خواهد شد؛ ما باید به سوی نگاه به ظرفیت های داخلی حرکت کنیم، زیرا امکانات فوق العاده ای در داخل و خارج، یعنی کشورهای همجوار و همسایه داریم که باید از آنها استفاده داشته باشیم./841/ت302/ب1

ارسال نظرات