۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۶۸۴۶۰
میراث مادری(۱)؛

حجاب‌زدایی در ایران یک پروژه است

حجاب‌زدایی در ایران یک پروژه است
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ۳۵قرن در غرب حجاب تغییری نمی‌کند اما از اوایل قرن۲۰ حجاب به پروژه تبدیل می‌شود و با شیب بسیار زیادی کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دکتر علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) سیر تطور حجاب در تاریخ را توضیح داد و گفت: بنده 34.5 قرن، حدودا از ۱۵ قرن قبل از تولد حضرت عیسی (ع) تا اواسط قرن بیستم را بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که ۳۵ قرن در غرب روند حجاب یک شیب صاف را دارد و تغییری نمی‌کند؛ اما از اوایل قرن بیستم حجاب در غرب با یک شیب بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

وی در ادامۀ توضیح سیر تطور حجاب در تاریخ افزود: شما سال ۱۸۷۰ یا ۱۸۸۰ را با سال ۱۹۸۰ مقایسه کنید، اصلاً قابل مقایسه نیست؛ چرا که حجاب در غرب تبدیل به پروژه می‌شود و به دنبال این هستند که مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی و... را از قِبَل حجاب ارتزاق کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) به فرق مهم ایران با ترکیه و مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیه و مالزی یک حجابی را انتخاب کردند، ولی از آن طرف به جهت آمار فحشا در کشورشان مایه آبرو ریزی هستند؛ اما اگر ما همینجور مثل مالزی و ترکیه باشیم، باز خوب بود، ولی مسأله حجاب در جمهوری اسلامی ایران یک پروژه است؛ به این معنا که این مسأله مطلقاً حالت عادی ندارد و کلی شبکه، فیلم و سریال، افراد فعال، شبهات مختلف و... روی این موضوع زوم کرده‌اند.
 
وی در جواب چرا ایران مانند کشور‌های اسلامی ترکیه و مالزی عمل نمی‌کند و حجاب را آزاد نمی‌گذارد، گفت: یک عده می‌گویند چرا پوشش و حجاب در ایران مانند کشور‌های اسلامی ترکیه و مالزی آزاد گذاشته نمی‌شود؟ در جواب باید گفت اولا آیا واقعاً آن کشورها، کشور‌های اسلامی هستند؟ و دوماً آیا روند و نتایج آن‌ها اسلامی است؟

غلامی به تعریف کشور اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: تنها کشور اسلامی در دنیا فقط ایران است، چرا که مدعی برپایی حکومت اسلامی و مجری قوانین اسلامی است، این کشور‌های به ظاهر اسلامی مانند؛ ترکیه، مالزی و اندونزی؛ این‌ها حکومتشان اسلامی نیست.

وی، چرایی عمل نکردن ایران مطابق با عملکرد ترکیه و اندونزی را روند فاسد آن‌ها عنوان کرد و گفت: در سال ۲۰۱۲ رتبه ترکیه برای رواج مسائل جنسی در کل دنیا رتبه یازدهم بوده است؛ به این جهت که عایدی صنعت فساد و فحشا برای ترکیه ۴ میلیارد دلار است، همچنین کشور اندونزی نیز با ۲.۲۵ میلیارد دلار رتبه دوازدهم را داشت.

استاد دانشگاه به گزارش نشریه دیپورت آلمان دربارۀ فساد و فحشا در کشور مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: جالب است بدانید نشریه دیپورت آلمان برای کشور مالزی گزارش داده است که این کشور آمار زنان بدکاره‌اش از کشور‌هایی مانند تایلند و فیلیپین عبور کرده است! پس بنابراین اگر ایران هم بخواهد مطابق این کشور‌های به ظاهر اسلامی عمل کند، به این حد از فساد، فحشا و بی‌بند و باری کشیده خواهد شد.
ارسال نظرات