۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۸۶۶۱

جهادی‌ها و هیأتی‌های تهران دوباره به میدان آمدند

جهادی‌ها و هیأتی‌های تهران دوباره به میدان آمدند
یک مسؤول سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در قالب عملیات حاج قاسم سلیمانی، جهادی‌های تهران اعم از نیروهای بسیجی، هیأتی، دانشجویی، جهادی و طلاب فعال شده‌اند و در عرصه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ روح‌الله عبداللهی مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با بیان اینکه در این طرح عملیاتی، نیروهای جهادی مختلف با حمایت و کار ستادی سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور به منظور جلوگیری از موازی‌کاری، بسیج شده و در حال خدمت‌رسانی هستند، اظهارداشت: نیروهای، مومن، صالح، بسیجی، هیأتی، دانشجویی، جهادی، طلاب، مبلغین و کارمندان و ظرفیت‌های نهادهای مختلف در این طرح بسیج شده‌است که از تمامی آن‌ها تشکر و قدردانی دارد.

حضور  ۲ هزار نیروی جهادی در ۱۲ بیمارستان تهران

وی گفت: هم‌اکنون ۲ هزار نیروی جهادی در ۱۲ بیمارستان استان تهران مشغول خدمت‌رسانی هستند که در تمامی زمینه‌ها کمک به کادر درمان را انجام می‌دهند. این نیروهای جهادی تاکنون ۶۰ هزار ساعت شیفت کاری در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی داشته‌اند. 

 

 

عبداللهی اضافه کرد: در پایان هرهفته حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نیروی جهادی که مصاحبه اولیه را گذارنده‌اند، دوره‌های آموزشی لازم برای حضور در بیمارستان‌ها را می‌گذارنند تا در هفته پس از آن به بیمارستان‌ها اعزام شوند. مصاحبه اولیه ما متفاوت از مصاحبه‌های استخدامی است و ما تنها بررسی می‌کنیم نیروی داوطلب بیماری زمینه‌ای نداشته باشد یا در خانواده‌اش فردی با این ویژگی وجود نباشد تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: حضور و خدمت‌رسانی جهادی‌ها در بیمارستان‌ها با مدیریت قرارگاه جهادی نرجس خاتون اجرایی می‌شود و داوطلبان نیز می‌توانند با مراجعه به سایت jsalamat.ir برای حضور در بیمارستان‌ها ثبت‌نام کنند. از تمامی هیأتی‌ها، جوانان، دانشجویان و طلاب درخواست داریم براساس بیانات مقام معظم رهبری در این موج سوم شیوع کرونا به میدان بیایند تا باردیگر بتوانیم بر آن غلبه کنیم.

تولید ۱۲ هزار گان و ۱۲۵ هزار ماسک توسط جهادی‌ها

وی با اشاره به تلاش جهادی‌ها در عرصه جهاد دوزندگی تصریح کرد: در این زمینه نیروهای جهادی به خصوص خواهران فعال شده‌اند و تاکنون ۱۲ هزار گان (لباس مخصوص کادر درمان)، ۱۲۵ هزار ماسک و ... را دوخته‌اند.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌هایی که ذیل این مجموعه برای خدمت‌رسانی ایجاد شده است، پیک سلامت است، تصریح کرد: جهادگرانی با موتورهای خود اقلام مورد نیاز سالمندان و معلولان را تهیه می‌کنند تا مانع حضور آن‌ها در خیابان‌ها شوند.

ارائه خدمات مشاوره تلفنی سلامت و خانواده

مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره‌ای بخش دیگری از خدمات ماست، تصریح کرد: این خدمات مشاوره‌ای هم در زمینه سلامت و هم خانوادگی به افراد ارائه می‌شود که برای این امر به صورت تلفنی می‌توانند خدمات مدنظر خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: ۲ گروه جهادی هم‌اکنون برای ۲۰ بیمارستان تهران به صورت روزانه آبمیوه طبیعی تهیه می‌کنند.

 

ایجاد غسالخانه تخصصی برای کرونایی‌ها

عبداللهی گفت: غسل اموات کرونایی نیز توسط طلاب و شبکه مبلغین در حال اجراست که این افراد در برخی از شهرستان‌های تهران یک غسالخانه تخصصی برای کرونایی‌ها ایجاد کرده‌اند و از تشییع، تغسیل، نماز، تدفین و تسلی کنار خانواده متوفی هستند.

 

جهادی‌ها آماده مشارکت در امر نظارت بر قیمت کالاها

مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه در شهریار با همکاری دستگاه‌های ذی‌صلاح غرفه عرضه محصولات تنظیم بازار راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: به مسئولین امر اعلام می‌کنیم که نیروهای جهادی و شبکه طلاب ما برای نظارت بر عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب و همچنین مشارکت در عرضه آن‌ها آماده هستند.

وی ادامه داد: جهادگران در سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در ۴ بیمارستان تهران مراسم جشن برای کادر درمان و بیماران کرونایی برگزار کردند تا ضمن قدردانی از تلاش این مدافعان سلامت، موجب ارتقای روحیه آنان و بیماران شوند.

 

جهادی‌هایی که بام خانه‌ها را قیرگونی می‌کنند

عبداللهی گفت: باتوجه به برودت هوای کشور، جهادی‌ها در زمینه تهیه بسته‌های حمایتی و اقلام مورد نیاز زمستان از قبیل البسه، لوازم گرمایشی و ... برای شهرستان‌های استان تهران و مناطق محروم فعال شده‌اند. جمعی از طلاب به صورت خودجوش و جهادی که کمتر هم علاقه دارند رسانه‌ای شوند، در این مناطق در قیرگونی کردن بام منازل و برطرف کردن مشکلات ساختمانی نیازمندان تلاش می‌کنند.

 

 

توزیع ۸۳۱ هزار بسته معیشتی توسط هیأت‌های تهران

مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: در موج اول و دوم شیوع ویروس کرونا هیأت‌های مذهبی استان تهران، ۸۳۱ هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان استان توزیع کردند. از ابتدای عملیات حاج قاسم سلیمانی ( از ١٣ آبان تا امروز) به دلیل عدم برگزاری جلسات، هیأت‌ها در هر مناسبت، هزینه‌های خود را به تهیه بسته ارزاق اختصاص دادند که در مجموع ٣۴٠٠ بسته حمایتی، ۵۴ هزار ماسک و ۵ هزار غذای گرم توزیع کرده‌اند. علاوه براین ٣٠ تن اقلام تنظیم بازار نیز توسط شبکه مبلغین در شهرستان‌های استان تهران توزیع شده است. در روز گذشته نیز همزمان با شروع ماه ربیع‌الثانی، گوشت قربانی و مرغ میان نیازمندان از سوی جهادی‌ها و هیأتی‌ها توزیع شد. 

حسینیه‌ها نقاهتگاه بیماران کرونایی شدند

وی ادامه داد: تعدادی از حسینیه‌های استان تهران هم‌اکنون محل غربالگری بیماران کرونایی و یا حتی به نقاهتگاه جمعی آنان تبدیل شده است. آشپزخانه هیأت‌ها نیز برای تهیه سوپ و غذای مورد نیاز بیماران کرونایی فعال شده است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

عبداللهی افزود: در روزهای آینده طی جلساتی با معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) بنا داریم برای افرادی که در این ایام کرونایی، شغل خود را از دست داده‌اند، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تعدادی از پزشکان جهادگر نیز این روزها بیماران غیرکرونایی را که به دلیل شرایط خاص کنونی امکان حضور در بیمارستان برای طی کردن روند درمان خود را ندارند در منزل مورد معاینه قرار می‌دهند.

 

شیرخشک و پوشک به سبدکالا نیازمندان اضافه شد

وی تصریح کرد: این روزها همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره فرمودند شرایط گرانی برخی کالاها مانند پوشک برای خانواده‌ها دردسرساز شده است اما جهادی‌ها و هیأتی‌ها از این امر غافل نشده‌اند و شیرخشک و پوشک را به سبدکالای خانواده‌های دارای نوزاد تحت پوشش خود اضافه کرده‌اند.

عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع نان صلواتی و صفرکردن حساب دفتری نیازمندان به خصوص در شهرستان‌های استان تهران جریان دارد و خیرین از هرطریقی که می‌توانند برای گره‌گشایی از مردم تلاش می‌کنند. امید است با پای کار همه مردم و احساس تکلیف نسبت به مشکلات همشهریان،‌ بتوانیم کرونا را به فضل الهی شکست دهیم.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات