۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۶۸۷۱۰
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد؛

تحول؛ مهم‌ترین کلیدواژه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب

تحول؛ مهم‌ترین کلیدواژه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب
حجت الاسلام رحیمیان تحول را مهم ترین کلید واژه مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: تحول به ارزش ها و سرمایه های حوزه علمیه تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دومین نشست از سلسله نشست‌های بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان در سفر ۱۰ روزه به شهر مقدس قم با حضور حجت الاسلام رحیمیان مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه شامگاه چهارشنبه به همت مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی بعثت برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام حامد دلاوری دبیر علمی نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی بعثت، گفت: مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی بعثت با گذشت ده سال از سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم بازخوانی و پیگیری مطالبات ایشان را در دستور کار خود قرار داده است که نخستین نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد برگزار شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر به قم به صورت خصوصی و عمومی خطاب به حوزویان مطالباتی را مطرح کردند بنابراین سؤال ما از حجت الاسلام رحیمیان این است که مهم ترین مطالبه رهبرمعظم انقلاب در چه کلید واژه ای خلاصه می شود؟.

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه تحول را مهم ترین کلید واژه از سوی رهبر معظم  انقلاب دانست و گفت: برخی ارزش ها و سرمایه هایی در حوزه علمیه وجود دارد که به صورت طبیعی تحول به این موارد تعلق نمی گیرد.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در جهان و ایران ابراز کرد: جهان در علوم طبیعی رشد پرشتابی داشته است بنابراین ما نیز باید متناسب با این تحولات حرف جدید داشته باشیم؛ تحول دیگر مربوط به علوم انسانی است که این پدیده نسبت به تحول قبلی از اهیمت بیشتری برخوردار است زیرا ذهن و فکر جوانان را تحت تأثیر قرار می دهد.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: همچنین با پیدایش انقلاب اسلامی نسبت به حوزه علمیه مطالبات جدیدی ایجاد شده است که در گذشته وجود نداشته و حوزه باید به آنها پاسخ دهد؛ از سوی دیگر تحولی نیز وجود دارد که واقعی نیست زیرا دشمن در برخی موارد مسأله سازی می کند که موجب می شود به ناحق ذهنیت و توقع جدید ایجاد شود.

گفتنی است، مشروح سخنان حجت الاسلام رحیمیان در زمینه اقدامات صورت گرفته از سوی حوزه علمیه در راستای تحول، به زودی در سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
دولت فعلی به‌دنبال این است که مردمی را که از دست این مدیریت خسته شده‌اند فریب دهد و در انتخابات 1400 به هر صورت ممکن از مردم رأی بگیرد و مجددا در قدرت باقی بماند.
0
0