۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۸۷۱۶
به همت مرکز مستند سوره؛

مستند «سوریه:پرونده یک بحران» به روی آنتن می‌رود

مستند «سوریه:پرونده یک بحران» به روی آنتن می‌رود
امشب دومین قسمت از مجموعه مستند «سوریه:پرونده یک بحران» به روی آنتن شبکه مستند می‌رود. مستند حاضر روایتی از بحران آمریکایی سوریه از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸ است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امشب قسمت دوم از مجموعه مستند «سوریه: پرونده یک بحران» به کارگردانی سیاوش سرمدی، ساعت ۲۲ در شبکه مستند سیما به روی آنتن خواهد رفت. این مستند اتفاقات و بحران‌هایی را روایت می‌کند که توسط استکبار جهانی در منطقه سوریه و عراق پیش آمده است.

این مستند روزشمار اتفاقات سوریه از سال ۲۰۱۱ تا نابودی داعش یعنی ۲۰۱۸ است. درباره اتفاقات سوریه، با توجه به اعتراف نامزد‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا، تمام این بحران‌ها توسط دولت آمریکا رقم خورده و می‌توان مسبب و مقصر اصلی این ماجرا را آمریکا و همدستانش دانست. با قتل عام‌هایی که گروه تروریستی داعش، با حمایت ارتش تروریستی آمریکا انجام می‌داد، امروز بیشتر جمعیت سوریه را تنها کودکان و کهنسالان تشکیل می‌دهد.

از طرفی حجم آسیب‌ها و تخریب‌ها در تأسیسات و زیرساخت‌های سوریه به‌قدری زیاد است که این کشور باید سال‌ها زمان بگذارد تا بتواند تمام این خسارات را جبران کند. رهبر انقلاب نیز با هوشمندی راهبردی و تأکید بر تثبیت بشار اسد به عنوان حاکم مطلق سوریه، جلوی اتفاقات ناگوارتری را گرفتند؛ چرا که قاعده سیاسی می‌گوید حاکم ظالم بهتر از بی حاکمی است. به زعم برخی از استراتژیست‌ها، سوریه امروز قرار بود آینده انقلاب اسلامی ایران پس از فتنه ۸۸ باشد که در آن سال‌ها با درایت رهبر انقلاب و مردم، آن نقشه شوم خنثی شد.

گفتنی است سیاوش سرمدی در پرونده هنری خود، تولید ۳ اثر مستند را دارد. مستند «جنگ ششم» که روایتی از جنگ ۳۳ روزه میان حزب الله لبنان و اسرائیل است؛ مستند «به دنبال حقیقت» نیز به ماجرای ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در اطراف شهر بیروت توسط فالانژ‌های تندرو و صهیونیست‌ها می‌پردازد و فیلم سینمایی «اوج ۱۱۰» که زندگی شهید ستاری از شهدای شاخص نیروی هوایی کشور را روایت می‌کند.
 
لازم به ذکر است مستند حاضر کاری از مرکز مستند سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی، وابسته به سازمان تبلیغات است.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات