۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۶۸۷۷۴
آیت الله صدیقی:

مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از بی تدبیری و چشم دوختن به دشمن است

مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از بی تدبیری و چشم دوختن به دشمن است
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از بی تدبیری های برخی افراد نالایق در اقتصاد و معیشت مردم، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ناشی از بی تدبیری و چشم دوختن به دشمن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، منزلگاه حقیقی انسان را آخرت دانست و گفت: دنیا فانی بوده و مکانی جاویدان نیست، از این رو انسان ها نباید دل به آن ببندند و آن را بهشت خود بپندارند.

وی با بیان اینکه دنیا محل آسودگی و استراحت نیست، ادامه داد: دنیا محل کار، تلاش و کوشش است، از این رو باید همواره تلاش کنیم تا در آخرت نتیجه اعمال خود را ببینیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه محتکران، گران فروشان و مردم آزاران گویا خداوند را بر حال خود مطلع نمی دانند، بیان کرد: امروز برخی افراد به بهانه بروکراسی اداری کار مردم را از امروز به فردا موکول می کنند؛ مردم از وعده هایی که برخی مسؤولان در ارزان کردن اجناس و ارز و تقویت ارزش پول ملی دادند و بدان عمل نکردند در رنج هستند؛ البته مردم باید در این رنج ها هدف دار بوده و مراقب باشند که رنجشان خسارت بار نباشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان باید در همه احوال خداوند را ناظر اعمال خود بداند، ابراز کرد: در ایام قرنطینه و خانه نشینی می توان نمازهای قضاء را به جا آورد، مطالعه کرد و از کانال ها و شبکه های اجتماعی استفاده علمی داشت.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس روایات، خداوند روزی همه انسان ها را می رساند، از این رو ما نباید نسبت به دنیا حریص باشیم، عنوان کرد: آمار مرگ و میر کرونا یک درس عبرت است و انسان باید بداند مرگ حق بوده و اگر کرونا هم نباشد، باز انسان بر اثر سایر حوادث یا مرگ طبیعی دنیا را ترک خواهد کرد، بنابراین باید به گونه ای زندگی کنیم که اگر زمان مرگ فرا رسید شرمنده نباشیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به تأکید روایات بر حرکت های جهادی و پرتلاش بودن انسان ها، اظهار داشت: همه دنیا ابتلاء و فتنه است و ما باید از این ابتلائات و فتنه ها سربلند بیرون بیاییم؛ دنیا صحنه درگیری با نفس، استکبار، نفوذی ها و زیاده خواهان بوده و ما باید در این درگیری ها به پناه‌گاه هایی همچون نماز، توسل و تمسک به اهل بیت(ع)، صبر، مقاومت، استقامت، ایستادگی، خستگی ناپذیری، روزه، ترک گناه، ترک شهوت، کظم غیظ و مواردی از این دست پناه ببریم.

امام جمعه موقت تهران در پایان با انتقاد از بی تدبیری های برخی افراد نالایق در اقتصاد و معیشت مردم خاطرنشان کرد: نادانی برخی مسؤولان در اقتصاد سبب به وجود آمدن این حجم از مشکلات معیشتی شده است؛ این افراد با چشم دوختن به دشمن و عدم تمرکز بر ظرفیت های داخلی این مشکلات را رقم زدند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
..انتقاد
0
0