۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۸۷۷۵
گزارش؛

جدیدترین تحولات میدانی عراق

جدیدترین تحولات میدانی عراق
نیروهای عراقی عملیاتی را در محورهای شرق و غرب استان الانبار علیه عناصر مخفی داعش آغاز کرده اند و در تلاش هستند امنیت دروازه های شرقی بغداد را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای ارتش و رزمندگان بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات جدیدی را در محور شرقی استان الانبار برای شناسایی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش و تامین امنیت منطقه ترتیب دادند.

محدوده عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی نقاط آلوده به عناصر مخفی داعش و امن کردن مناطق در محور شرقی استان الانبار منطقه «الثرثار» است و عملیات از پل شهید «سرتیپ حسن عباس طوفان» آغاز و تا رسیدن به مناطق مشکوک به تحرکات داعش ادامه می یابد.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه مشترک دیگر از نیروهای امنیتی و ارتش نیز به همراه رزمندگان بسیج مردمی عملیاتی را در حدفاصل منطقه «الثرثار» و جزیره «الکرمه» برای رصد تحرکات هسته های خاموش داعش انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، عملیات جست وجوی نقطه به نقطه در شرق استان الانبار به ویژه در مناطق صعب العبور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و با حضور نیروهای اطلاعات و یگان های مهندسی (متخصص خنثی بمب و تله های انفجاری) صورت گرفت.

مناطق آلوده در شرق استان الانبار دروازه های شرقی پایتخت عراق به شمار می آیند که از محور شمالی نیز به دریاچه «الثرثار» و مناطق مهمی از جمله «سامراء، الدجیل، بلد و ...» متصل و تهدیدی برای مناطق «فلوجه، الحبانیه، الرمادی و ...» محسوب می شوند.

به گزارش مشرق، جاده راهبردی «بغداد - فلوجه- الرمادی - هیت - البغدادی - حدیثه - القائم - البوکمال» از جنوب محدوده عملیات نیروهای عراقی می گذرد و همین مسئله اهمیت محور شرقی استان الانبار را چند برابر کرده است.

از غرب استان الانبار خبر می رسد، نیروهای بسیج مردمی عملیاتی را برای شناسایی عناصر مخفی داعش و مقرهای آنان آغاز کردند و در منطقه «وادی الحلکوم» و نقاط حومه موفق شدند ۳ محل استقرار تروریست ها را کشف و منهدم کنند.

هسته های خاموش داعش مستقر در این مقرها در تلاش بودند در فرصت مناسب عملیاتی را علیه نیروهای عراقی ترتیب دهند که ناکام ماندند؛ رزمندگان بسیج مردمی با انجام چند عملیات در این منطقه توانستند خطوط کمک رسانی به تروریست ها را در این محور مسدود کنند.

به گفته منابع میدانی، گروهک تروریستی داعش مناطق غربی استان الانبار به ویژه منطقه «وادی الحلکوم» را به دلیل دور بودن از نیروهای امنیتی به محلی برای تقویت قوای خود تبدیل کرد و این فرصت را غنیمت شمرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش در این محور با کمک برخی ساکنان منطقه مواد مورد نیاز خود را تامین می کردند اما با استقرار نیروهای بسیج مردمی و انجام عملیات در این بخش مسیر کمک رسانی به آنان قطع شد.

عملیات نیروهای عراقی در محور غربی استان الانبار تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه می یابد؛ مناطق بیابانی استان الانبار به دلیل نزدیک بودن به مرزهای سوریه و دور بودن از چشم نیروهای امنیتی به محل مناسبی برای رشد و آمورش تروریست ها تبدیل شده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش تروریستی آمریکا مستقر در استان الانبار نیز از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش پشتیبانی می کنند چرا که به شدت تلاش می کنند با اجرای سناریوی های مختلف، رزمندگان بسیج مردمی به ویژه نیروهای «کتائب حزب الله، امام علی (ع) و... و.» را از مرزهای مشترک با سوریه (گذرگاه القائم - البوکمال) عقب برانند؛ الانبار علاوه بر این که با سوریه، اردن و عربستان مرزهای مشترک دارد و از محور شرقی دروازه های غربی استان های کربلا و نجف محسوب می شود، نقطه اتصال جاده راهبردی تهران - مدیترانه است و همین مسئله آمریکایی ها را در هراس فرو برده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات