۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۶۸۹۶۶
حجت الاسلام جوشقانیان:

ارتباط و توجه به مردم از ویژگی های حوزه انقلابی است

ارتباط و توجه به مردم از ویژگی های حوزه انقلابی است
حجت الاسلام جوشقانیان گفت: عرقی که در بسیج نسبت به ولایت و ارزش های انقلابی موج می زند باید در حوزه نهادینه شود و محصول حوزه باید طلاب حساس به آرمان های انقلاب باشد.

حجت الاسلام جوشقانیان عضو هیئت امناء مؤسسه سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: بسیج در یک معنا مولود انقلاب و ارزش های انقلابی است اما اگر بخواهیم از بیان امامین انقلاب وام بگیریم باید گفت: بسیج در دل تاریخ و همه قرونی که مسلمین و مؤمنین و اهل بیت عصمت (ع) حضور داشته اند جاری و ساری بوده است.

وی اظهار داشت: مهمترین یا یکی از مهمترین مجامعی که ما در انقلاب از وجود آن بهره ها برده ایم شجره طیبه بسیج است و رابطه این مجمع ارزشمند با انقلاب یک رابطه جدا ناشدنی است و اگر درمیان مجموعه های انقلابی تفحصی کنیم بعید به نظر می رسد که مجموعه ای قوی تر، مستحکم تر و با انگیزه تر از بسیج بیابیم.

عضو هیئت امناء موسسه سیره شهدا با اشاره به ارزش روحیه بسیجی افزود: همان نگاه و عرقی که در فضای بسیج نسبت به ولایت و ارزش های انقلابی وجود دارد و آن روحیه جهادی که در بسیجیان ما موج می زند، باید در حوزه های ما نهادینه شود و در تدریس و تحصیل و تفقه ما این نگاه تبلور واقعی پیدا کند و یکی از اهداف حوزه ها براین مهم قرار گیرد که اساتید و طلابی تربیت شوند که نسبت به ارزش های انقلاب حساس باشند.

وی بیان داشت: میدان فعالیت برای بسیجیان و طلاب بسیجی میدان خاصی نیست و آن ها می توانند در تمام عرصه ها براساس توان خود به فعالیت بپردازند و یکی از این عرصه ها میدان هنر و رسانه است و همه ما نسبت به این مهم قصور و یا تقصیر داشته ایم و انتظاری که در این زمینه از حوزه می رفته است محقق نشده است.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: بسیج نمی تواند نسبت به مسائل جاری کشور بی تفاوت باشد و در عرصه های مختلف چون مدیریت، تربیت، طب و... وارد می شوند و اگر بخواهند براساس وعده الهی زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشند و پا به رکاب و در زمره یاران ایشان قرار گیرند باید به فنون لازم تسلط یابند؛ بنابراین باید بسیج تراز اسلامی شکل بگیرد تا نگاه اهل بیت و مؤمنین را اعمال کنند.

وی با اشاره تجربه دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی دشمن بعثی به کشور حمله کرد اگر خود نظام می خواست به مقابله برخیزد و از حرکت مردمی و عمومی بهره ای نگیرد، به طور قطع نتیجه ای برای او در بر نداشت، بنابراین این پیوند نظام با مردم بود که پیروزی های بزرگ را رقم زد.

این سخنران مذهبی با اشاره به آیه 200 سوره مبارکه آل عمران، گفت: هرجا در تاریخ انقلاب بعد مردمی فعال بوده و تقویت شده به طور قطع فتح و نصرت با ما همراه بوده است و بی تردید یکی از رموز موفقیت و پیروزی نظام ارتباط با مردم و مردمی بودن آن است و راز موفقیت بسیج نیز همین ارتباط تنگاتنگ کاربردی، عملیاتی و اخوتی با  توده مردم است.

وی در پایان تصریح کرد: آن بخش از حوزه که از توده مردم فاصله دارند و خود را تافته جدا بافته از مردم می پندارند در قلوب مردم جایگاهی نخواهند داشت، بنابراین حوزه باید نسبت به پیوند با مردم اهتمام ویژه ای داشته باشد و این پیوند حتی از پیوند مدیران نظام با مردم مستحکم تر باشد و حوزه ما وقتی انقلابی خواهد بود که نسبت به مردم اهتمام بیشتری داشته باشد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات