۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۶۹۱۱۴
پرسش مغفول مانده(۲)؛

دشمن در تلاش برای حذف هویت انقلابی است

دشمن در تلاش برای حذف هویت انقلابی است
عضو فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: رهبر انقلاب برای رفع کاستی‌های انقلاب به بحث هویت انقلابی می‌پردازد و هشدار می‌دهد دشمن می‌خواهد این هویت را از جامعه و دانشگاه بزداید.
حجت الاسلام محمدرضا کتابی، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به بحث هویت انقلابی در منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی در موضوع قوی شدن در زمینه‌های مختلف گفت: رهبر انقلاب برای رفع کاستی‌ها و خلأ‌ها به بحث هویت انقلابی و دینی می‌پردازند و هشدار می‌دهند که دشمن می‌خواهد جامعه و دانشگاه از این هویت خارج کند.
وی افزود: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که می‌خواهند صورت انقلاب را حفظ کنند و سیرت انقلاب را دستخوش تغییر کنند؛ یعنی در ظاهر یک نظام جمهوری اسلامی است که از ذات و هویت اصلی خودش خارج شده.
عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی هویت انقلابی را یک موجود زنده دانست و ابراز داشت: هویت انقلابی در عرصه‌های مختلف انقلاب، دفاع مقدس و جنگ خودش را نشان می‌دهد و آن روحیه، جهت گیری و ماهیتی که در جنگ وارد می‌شود و آن را ۸ سال اداره می‌کند و در فتنه‌های بعد از جنگ نیز خودش را نشان می‌دهد و مردم ناگهان وارد می‌شوند و برای مثال در ۹ دی از انقلاب دفاع کردند.
وی ادامه داد: این حضور مردم برای مثال در قضیه تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی نیز نشان دهنده وجود هویت انقلابی بود که معادلات دشمن را با وجود فشار‌های اقتصادی بر هم می‌زند.
حجت‌الاسلام کتابی با اشاره به الهی بودن و مردمی بودن انقلاب اسلامی در بیانات امامین انقلاب عنوان کرد: برای شناخت هویت انقلاب باید به شعار‌های آن توجه کنید که از ابتدا تا کنون مردم بر روی چه چیز‌هایی اصرار می‌کردند و چه شعار‌هایی سر می‌دادند.
وی افزود: این هویت انقلابی را حتی در وصیت نامه شهدا، وصیت نامه سیاسی الهی امام و در جهت گیری‌های انقلاب پیدا کرد و جهت گیری‌های انقلاب همین مسائلی مانند حمایت از مستضعفین و... است که هر گاه دیدید انقلاب اسلامی کاری به مستضعفین عالم ندارد باید درباره هویت انقلاب شک کرد.
عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم هویت انقلاب را متکی بر مبانی و ارزش‌های انقلاب دانست و عنوان کرد: هرگاه ارزش‌ها، اصول و مبانی حاکم بر انقلاب را بشناسیم، هویت انقلاب نیز مشخص می‌شود.
وی در توضیح اصول حاکم بر انقلاب عنوان کرد: این اصول بر اساس دین مداری، ولایت مداری، مردم محوری، خودکفایی و استقلال، عزت ملی، حمایت از مستضعفین، دشمنی با مستکبرین و عدالت محوری است که به انقلاب هویت می‌بخشند؛ یعنی انقلاب ما، دین مدار، ولایت مدار، مردم محور، خودکفا و ... است که سیرت انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد.
حجت‌الاسلام کتابی یکی دیگر از راه‌های شناخت هویت انقلاب را اهداف انقلاب برشمرد و اظهار داشت: اهداف ملی ما مانند پیگیری عدالت، معنویت، سازندگی، پیشرفت، استقلال، بیداری اسلامی، پیگیری پروژه امت اسلامی که ظرفیت‌های امت اسلامی تجمیع شود که در گام بعدی بتوان پروژه تمدن اسلامی را دنبال کند و موازنه قدرت در عالم به نفع امت اسلامی تغییر یابد.
وی انسان انقلابی را کسی دانست که در نظام فکری خودش به راه‌های شناخت هویت انقلاب اسلامی توجه دارد و گفت: مشخصات فرد انقلابی ایمان، سواد، غیرت، شجاعت، انگیزه، توان جسمی و فکری، چشم داشتن به اهداف و تلاش با جدیت برای رسیدن به آن، انضباط، تدین، تدبیر، خرد، روحیه مبارزه، اخلاص، هوشمندی و عزت مداری است و همچنین جامعه انقلابی جامعه‌ای است که در آن بصیرت، قاطعیت، دشمن شناسی، مقاومت، حمایت از مستضعفین و ... دیده می‌شود.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
عالی بود این خبرتون رو اگر در قالب اینفو بزنید قشنگ میشه ها!
0
0