۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۹۳۴۹

شهید محسن فخری زاده چه کسی بود؟

شهید محسن فخری زاده چه کسی بود؟
محسن فخری زاده یکی از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات هسته ای در کشور بوده است. او تنها این دانشمند حوزه تحقیقات هسته‌ای ایران بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ محسن فخری زاده یکی از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. او تنها این دانشمند حوزه تحقیقات هسته‌ای ایران بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود.

بیوگرافی محسن فخری زاده

محسن فخری زاده یکی از چهره‌های تاثیرگذار ایران بود. نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده، بود.

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

محل شهادت محسن فخری زاده

رجا نیوز با انتشار این خبر اعلام کرد ترور یکی از دانشمندان کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) اتفاق افتاده است و پس از حادثه متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.

انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد اتفاق افتاد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‌اند. دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

نتانیاهو و محسن فخری زاده

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

 

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات