۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۹۴۴۵
موسی نجفی نوشت؛

مردان هسته‌ای ما و مردان عنکبوتی آن‌ها

مردان هسته‌ای ما و مردان عنکبوتی آن‌ها
شاید روزی برای این پرسش به این جواب برسند که این مرد عنکبوتی مأوا گرفته در ذهن و دل آنها بوده است که نمی‌گذاشته مرد هسته‌ای را درست ببینند و درست بشناسند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شاید شما هم کارتون و یا فیلم سینمایی مرد عنکبوتی را بارها دیده باشید؛ مرد عنکبوتی نسل امروز، نوع پیشرفته تر "سوپر من" نسل دیروز است. مرد عنکبوتی با تارهای دستش و با قدرتی فوق العاده از این ساختمان به آن آسمانخراش پرش می‌کند، فاصله زمین و هوا را مثل عقاب با شیرجه در چند ثانیه طی می‌نماید، مرد عنکبوتی حامی مردم شهرش می‌باشد، هر کسی که بخواهد به این شهر چشم زخمی و یا حمله‌ای داشته باشد، اوست که نمی‌گذارد آب از آب تکان بخورد.

اگر کسی را از طبقه صدم به پایین پرتاب کنند!! این مرد عنکبوتی است که در لحظه آخر و قبل از برخورد با زمین او را از مرگ حتمی نجات می‌دهد؛ آخر مرد عنکبوتی همه جا هست و از بالا و پایین مواظب شهرهایی است که آسمانخراش‌های بزرگ دارند و آدم‌های بد قصد رخنه در آن شهرها را می‌کنند!

اما مرد عنکبوتی یک ویژگی عجیب دیگر هم دارد و آن این است که ناشناس است و با اینکه یکی از همین مردم عادی است ولی بخاطر نقابش ناشناخته مانده است؛ خودش هم اصرار دارد ناشناس بماند و رمز موفقیتش هم در این پنهان بودن و ناشناس ماندنش است. مردم بالا و پایین شهر آسمان خراشها هم از پیر و جوان و بچه و کودک، مرد عنکبوتی را دوست دارند و او را تحسین می‌کنند.

امروزه به کمک تکنیک‌های هالیوودی، مرد عنکبوتی به همه دنیا صادر شده و تمام بچه های جهان او را می‌شناسند و عاشقانه دوستش دارند؛ اصولا مگر می‌شود مرد عنکبوتی را دوست نداشت؟! او ناجی کره زمین است و همه ما باید او را دوست داشته باشیم و به بچه‌های خودمان یاد بدهیم که فرشته نجات سرتاسر عالم و این کره خاکی مرد عنکبوتی است.

این طرف کرۀ خاکی

در مقابل در این طرف دنیا، مرد هسته‌ای وجود دارد که نقاب ندارد اما ناشناخته مانده! از ساختمان‌های بلند بالا و پایین نمی‌پرد و اصولا مرد هسته‌ای ما پرواز بر فراز آسمانخراش‌ها را بلد نیست. او خیلی معمولی روی زمین راه می‌رود البته او هم بچه‌ها و مردم شهر ما را دوست دارد و از افتادنشان جلو گیری می‌کند و با دشمنانشان مبارزه می‌کند.

هر چند بچه‌های ما او را نمی‌شناسند و اصلا از وجودش خبر ندارند چرا که رؤیای مرد عنکبوتی جایی در ذهن و دلشان برای او باقی نگذاشته است و همه آنها دلشان می‌خواهد مرد عنکبوتی باشند!! ولی بچه‌ها درست نمی‌دانند که خواب راحت شب‌های آنها و پدر و مادرانشان نه از صدقه سر مرد عنکبوتی بلکه بخاطر مرد هسته‌ای است که هر روز او را می‌بینند ولی هرگز او را نمی‌شناسند.

با همه این اوصاف و توانمندی‌ها و برتری‌های مرد عنکبوتی در برابر مرد هسته‌ای، در اینجا یک اشکالی وجود دارد که البته نه تنها بچه‌ها بلکه بزرگترها و بزرگتر از بزرگترها یعنی دولتمردان هم فراموش کرده اند و آن این است که : اصولا مرد عنکبوتی یک دروغ بوده و اصلا وجود خارجی نداشته و ندارد؛ ولی از آن طرف، مرد هسته‌ای زنده و واقعی و قابل لمس است.

مرد عنکبوتی مرد هسته‌ای را کشت

هر چند به بچه‌ها گفته شده مرد عنکبوتی هیچگاه نمی‌میرد، ولی مرد هسته‌ای چون واقعی است و خون در رگ دارد مردنی است و می‌تواند برای مردمش بمیرد؛ نمیدانم آیا ممکن است روزی بچه‌های ما بزرگتر که بشوند بفهمند که مرد هسته‌ای ما را سازندگان و خالقان مرد عنکبوتی کشته اند؟

در این میان یک معما و یا یک پرسش مهم آزار دهنده است و آن این است که چرا مردم ما، مرد هسته‌ای و اصولا مردان هسته‌ای را درست نمی‌بینند و درست نمی‌شناسند؟!!

شاید روزی برای این پرسش به این جواب برسند که این مرد عنکبوتی مأوا گرفته در ذهن و دل آنها بوده است که نمی‌گذاشته مرد هسته‌ای را درست ببینند و درست بشناسند؟!

اما افسوس و صد افسوس که دیگر مرد هسته‌ای در میان ما نیست؛ سلام بر تویی که نشناختمت؛ وسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا

ارسال نظرات