۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۶۲۲
زاکانی:

تمامی نظارت‌های فراتر از پادمان مانند پروتکل الحاقی باید قطع شود

تمامی نظارت‌های فراتر از پادمان مانند پروتکل الحاقی باید قطع شود
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تمامی نظارت‌هایی که فراتر از پادمان است از جمله پروتکل الحاقی باید یک ماه بعد از تصویب قانون در مجلس، قطع شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده تهران و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی و در جریان بررسی جزئیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران اظهار داشت: نمایندگان مجلس به تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پایبند هستند، اما این فرصت دوماهه را یک فرصت اضافی می‌دانند ضمن اینکه ما باید بتوانیم زمانی را فراهم کنیم که اگر ۱+۴ تجدید نظر کردند، فرصت یک ماهه مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: تمامی نظارت‌هایی که فراتر از پادمان است از جمله پروتکل الحاقی باید یک ماه بعد از تصویب قانون در مجلس، قطع شود و شرایطی را که یک عده به عنوان جاسوس قانونی بهره می‌گیرند کنار گذاشته شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: جلوگیری از این ماجرا مورد تفاهم جدی بین مجلس و شورای عالی امنیت ملی است، بنابراین این فرصت یک ماهه امکانی را می‌دهد که هم ما بتوانیم در واقع در رفع تحریم‌ها و مشکلات نفتی و بانکی راستی آزمایی کنیم و از طرفی هم این امکان وجود دارد تا قانون شرایط اجرایی خودش را پیدا کند و در مسیری قرار گیرد تا فرصت راستی آزمایی طرف مقابل هم وجود داشته باشد./998/د102/ب1

ارسال نظرات